کد: 140110176909721798
در دسترس نیست

برترین وکیل: بهترین مجله وکالت و مسائل حقوقی در ایران

کد: 140110176909721798

، (اخبار رسمی): یکی از واقعیت های انکار ناپذیر جامعه امروزی، حجم بالای پرونده ها و همینطور تعداد بالای اشخاصی است که در دادگاه ها و مراجع قضایی مختلف گرفتار دعاوی کیفری و حقوقی و اداری هستند

برترین وکیل: بهترین مجله وکالت و مسائل حقوقی در ایران
برترین وکیل: بهترین مجله وکالت و مسائل حقوقی در ایران
برترین وکیل: بهترین مجله وکالت و مسائل حقوقی در ایران
برترین وکیل: بهترین مجله وکالت و مسائل حقوقی در ایران
برترین وکیل: بهترین مجله وکالت و مسائل حقوقی در ایران
برترین وکیل: بهترین مجله وکالت و مسائل حقوقی در ایران

متاسفانه بی اطلاعی و عدم آگاهی افراد نسبت  به قوانین باعث شده است تا هزینه های معنوی و مادی فراوانی در پیچ و خم دادرسی یک پرونده برای آنها ایجاد گردد، که غالبا مطلوب آنها نیز با محقق نگردد. این امر انکار ناپذیر ضرورت داشتن یک وکیل خوب را برای افراد را چندین برابر کرده است. وب سایت برترین وکیل با ارائه مطالب تخصصی در این زمینه سعی در معرفی وکلای خوب در شهرهای مختلف ایران کرده است تا افراد بتوانند با مراجعه به آن، به وکیل های مورد نظر خود از جمله وکیل کیفری، ملکی، خانواده و ... دست پیدا کنند.

وکیل کیست؟

با توجه به شاخه های متنوع علم حقوق و همچنین روابط پیچیده مالی و حقوقی افراد جامعه وجود وکیل متخصص در زمینه حقوقی امری لازم و ضروری می باشد . جامعه امروز ما جامعه ای پویا و جوان است و با توجه به این امر بی تجربگی در انجام معاملات و عدم وجود فرهنگ مراجعه به وکیل و بهره مندی از تجارب وکلای دادگستری در زمینه های امور حقوقی اختلافاتی را ایجاد می کند که حل و فصل آن علاوه بر پرهزینه بودن بسیار زمان بر می باشد.

وکلای متخصص امور حقوقی میتوانند کوتاه ترین، سریعترین و کم هزینه ترین حالت ممکن را در جهت جلوگیری از بروز اختلاف ، حل اختلافات و اجرای تعهدات را برای شما تضمین نمایید. به طور کلی وکیل شخصی است که از طرف شخصی دیگر، اعم از حقوقی و یا حقیقی به موجب عقد قرار وکالت برای انجام کاری هایی که خود شخص توان انجام دادن آنها را ندارد مامور می شود که به جای آن شخص تمام آنها را انجام دهد.

طبق اصل 35 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در همه دادگاه ها، طرفین دعوا (خواهان و خانواده) حق این را دارند که برای خود  وکیل انتخاب نمایند تا از حق آنها در دادگاه دفاع کنند و اگر شخصی توانایی انتخاب را نداشته باشد باید برای آنها امکانات تعیین وکیل را فراهم کنند.

وکیل خوب دارای چه ویژگی هایی است؟

با پیشرفته شدن دعاوی هم وکالت و هم قضاوت تخصصی شده است. اگر وکیل در یک یا دو شاخه حقوقی ممتاز و دارای مهارت باشد بهتر از این است که در تمامی شاخه ها با حداقل مهارت وارد شود این امر باعث شده است تراکم پرونده ها ناقص و بی ثمر در دادگستری افزایش یابد. در میان تمام وکلایی که در این زمینه فعالیت می کنند باید دارای یکسری استانداردهای اخلاقی باشند که در ادامه به برخی از این ویژگی ها می پردازیم:

  • وکلای خوب باید علاوه ‌بر صلاحیت و تخصص لازم در زمینه موضوع پرونده، خصوصیاتی مانند پاک‌دستی، امانت‌داری و تلاش برای صلح و سازش طرفین در مواقعی که امکان صلح وجود دارد را داشته باشند. یعنی اگر وکیل فقط برای منافع خود و دریافت حق‌الوکاله بیشتر، پرونده شما را بپذیرد، ولی شما را راهنمایی نکند یا شما را به سازش دعوت نکند، این فرد مناسب و شایسته نخواهد بود.
  • وکیل خوب باید مواردی را که به او بیان می‌کنید، به ‌عنوان امانت نزد خود نگه دارد و اسرار شما را به دیگران بازگو نکند. زیرا امانت‌داری صفت بارز وکلای خوب است.
  • این نکته را مدنظر داشته باشید که فردی را انتخاب کنید که با حفظ آرامش خود، در جلسات دادرسی حاضر شود و از شما دفاع کند.
  • توانایی دفاع یا بیان خواسته موکل خود را هم به‌ صورت شفاهی و هم کتبی (در قالب لایحه) توسط وکیل از مهمترین نکات انتخاب است. ارائه شفاهی و کتبی این موارد نیازمند دانش حقوقی و اعتماد به ‌نفس وکلا است. زیرا اگر فرد به خودش اطمینان نداشته باشد یا از دانش کافی برخوردار نباشد، نمی‌تواند در جلسات دادرسی، حضور مؤثر و کارآمدی داشته باشد.
  • بهترین وکیل کسی است که حقیقت پرونده را از موکل پنهان نمی‌کند. یعنی اگر مدارک و ظواهر پرونده، نشان‌دهنده این است که موکل پیروز دادگاه نخواهد شد؛ نباید به دروغ به او وعده پیروزی دهد. زیرا او تعهد به نتیجه ندارد، وظیفه وی این است که تمام تلاش خود را برای احقاق حق موکل خود انجام دهد و نتیجه پرونده را به رأی قاضی بسپارد.

پرونده‌های وکیل شامل چه دعاوی می باشند؟

با توجه به تمام مواردی که گفته شد وظایف وکلا به جز مواردی خاص در امور قضایی، وکیل دادگستری می‌تواند در مورد پرونده‌هایی با موضوعات مختلف و بسیار گسترده به امر وکالت بپردازد که برخی از آنها عبارتند از:

وکیل دعاوی خانوادهوکیل دعاوی خانواده ، با تخصص و دانشی که دارند وکالت دعواهای خانوادگی نظیر شروط ضمن عقد ازدواج، مهریه، طلاق ، نفقه، حضانت و مواردی دیگر را بر عهده می گیرد و برای دفاع از موکل خویش و موفقیت در پرونده تمام تلاش خود را می کند. که به این شخص وکیل خانواده گفته می شود.

وکیل دادگستری دیوان عدالت اداری: وکیل دیوان عدالت اداری وکیلی است که تسلط کامل بر مباحث قانون شهرداری‌ها و اطلاع از رویه قضایی دیوان عدالت اداری و همچنین آرای صادر شده از هیات عمومی دیوان عدالت اداری را داشته باشد.

وکیل دعاوی ملکی: وکیل ملکی یا متخصص دعاوی ملکی وکیلی است که برای حل و فصل دعاوی حقوقی و کیفری درباره مسائل مالی و دعاوی اموال غیر منقول به دفاع از موکل خود می پردازد.

وکیل امور مهاجرت: وکیل امور مهاجرت فردی است که برای ارائه خدمات خارج از چارچوب اداری مهاجرت آموزش دیده است، در حقیقت یک وکیل فعال در زمینه مهاجرت به افراد مهاجر برای تکمیل کردن فرایند های مهاجرت کمک کرده و یا پاسخگو سوالات آنها و همینطور مسئولیت ترجمه کردن صحبت آنها را دارد.

وکیل دادگستری در امور ثبت احوال: وکیل ثبت احوال در زمینه مسائل حقوقی مربوط به ثبت احوال مانند تغییر نام و نام خانوادگی و تغییر سند و دریافت المثنی برای مدارک و شناسنامه و… تخصص پیدا کرده و با قوانین مربوط به ثبت احوال آشنا می‌باشد.

وکیل دعاوی کیفری: وکیل کیفری وکیلی است که باید متبحر و دارای تجربه در امور کیفری باشد از جمله این که به حقوق و تکالیفی که قانونگذار برای شاکی و متهم تعیین نموده اشراف داشته باشد. مواردی همچون قتل، سرقت، آدم ربایی، جعل، کلاهبردار و تجاوز جزء جرایم سنگین کیفری شناخته میشوند که ضرورت دارد وکیل در کنار موکل حضور داشته باشد در غیر این صورت ممکن است موکل به علت عدم اطلاع از دعاوی کیفری و حقوق خود دچار تضرر و مواجه با حکم سنگین کیفری گردد.

چرا باید وکیل بگیریم؟

استخدام یک وکیل خوب در تهران راه شما را در مسیر موفقیت، در پرونده های حقوقی مختلف تان هموار خواهد کرد. به همین امر یک وکیل خوب و با تجربه در تخصصی که در این زمینه دارد، در راستای حل مشکلاتتان شما را راهنمایی کرده و تا به موفقیت رسیدن پرونده همراهتان خواهد ماند. با انتخاب یک وکیل خوب که به زیر و بم های قانون آگاهی کامل را دارد، شما می توانید در کمترین زمان و به ساده ترین روش راهکار قانونی مناسب را برای حل مشکل خود پیدا کنید. در حقیقت انتخاب یک وکیل خوب به شما کمک می کند تا در هزینه و زمان خود صرفه جویی کرده و به نتیجه مطلوب در پرونده های حقوقی خویش برسید.

به دلیل اینکه انتخاب یک وکیل خوب کار بسیار دشوار و زمانبری می باشد وب سایت برترین وکیل با سعی در معرفی بهترین وکلای ایران، این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید به راحتی به وکیل مورد نظر خود دست پیدا کنید.

کلام آخر

از شما عزیزان ممنونم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. ما در این مقاله سعی کردیم به وکیل دادگستری و ویژگی های آنها بپردازیم. در ادامه مطالب به بررسی موضوع های پرونده ها پرداختیم که وکلا در چه زمینه هایی فعالیت می کنند و همینطور در انتها که راجع به دلیل داشتن یک وکیل خوب،که چرا باید وکیل داشته باشیم؟ امیدوارم که مطالب برایتان مفید بوده باشد. برای اطلاعات بیشتر  می توانید به سایت برترین وکیل مراجعه کنید.

bartarinvakil.com

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برترین وکیل

مجله برترین وکیل، بصورت تخصصی در زمینه معرفی وکلای خوب در تهران و شهرهای ایران فعالیت می کند. هدف ما در برترین وکیل، معرفی بهترین و مجرب ترین وکلای دعاوی خانواده، کیفری، ملکی، حقوقی، مهاجرت و … در سراسر ایران می باشد.

منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون