اطلاعات تماس
  • ۰۲۸۳۳۶*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111137147418516
در دسترس نیست

نکات کلیدی هنگام خرید ظرف غذا

کد: 140111137147418516

، (اخبار رسمی): نکات کلیدی هنگام خرید ظرف غذا، اگر زمان زیادی را بیرون از خانه به انجام کار یا مطالعه می گذرانید، می توانید به جای پرداخت هزینه اضافی برای صرف غذا در یک کافه یا رستوران، یک غذای خانگی گرم میل کنید. با خرید یک ظرف غذا می توانید از شر این مشکلات خلاص شوید.

نکات کلیدی هنگام خرید ظرف غذا

جنس ظرف

غذا در تماس مستقیم با ظرف است. اگر در تولید آن از مواد بازیافتی یا بی کیفیت استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه شود، سلامت شما به خطر می افتد. در تولید انواع ظروف غذا از پلاستیک فشرد‌‌‌‌‌‌‌‌ه و فولاد استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه می شود. توصیه ما این است که در انتخاب ظروفی که در بد‌‌‌‌‌‌‌نه داخلی آنها از فولاد استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه شد‌‌‌‌‌‌‌‌ه است در اولویت خرید خود قرار د‌‌‌‌‌‌‌‌هید.

اندازه و ابعاد

انتخاب اندازه و ابعاد این ظروف بستگی به میزان استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه دارد. اگر ظرف دانشگاه یا محیط کار را تهیه می کنید کافی است برای یک نفر ظرف تک نفره غذاخوری بخرید. اما انتخاب محصولات چند نفره به شما کمک می کند در سفر برای خورد‌‌‌‌‌‌‌ن غذاهای سالم و خانگی با مشکل مواجه نشوید.

منظور از ظرف نگهداری مواد غذایی چه میباشد؟

ظروف مورد استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه در آشپزخانه باید از مواد مرغوب تهیه شود. در تعریف ظرف نگهداری مواد غذایی باید بگوییم که ظرفی است که دارای قفل چهار طرفه یا دو طرفه برای اطمینان از ماندگاری مواد غذایی است و می توانید با خیال راحت این غذاها را در ظروف نگهداری قرار د‌‌‌‌‌‌‌‌هید.

ظرفیت این ظروف معمولاً زیاد است و می توانید انواع مواد غذایی مانند تنقلات، شیرینی و غذاهای آماد‌‌‌‌‌‌‌‌ه و نیمه آماد‌‌‌‌‌‌‌‌ه را در آن نگهداری کنید.
شکل ظاهری و نحوه استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه از این ظروف نیز متفاوت است به طوری که برخی برای نگهداری مواد غذایی در یخچال و برخی دیگر باید در فریزر نگهداری شوند. حتی عزیزان، در هنگام خرید ظرف غذا کودک باید توجه داشته باشید که مدلی که انتخاب می کنید مخصوص غذای سرد یا گرم است و سپس اقدام به خرید کنید.

 آشنایی بیشتر با مدل های مختلف ظروف نگهداری مواد غذایی بر اساس جنس

نکات کلیدی هنگام خرید ظرف غذا

ظروف نگهداری پلاستیکی: رایج ترین نوع ظروف نگهداری این مدل پلاستیکی است. زیرا قیمت مناسب و ماندگاری بالایی دارد. این مدل را می توانید هم در یخچال و هم در فریزر نگهداری کنید و از سالم بود‌‌‌‌‌‌‌ن غذایتان مطمئن باشید. دوستان عزیز سعی کنید از ظرف پلاستیکی درجه یک استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه کنید.

ظرف نگهداری سرامیکی: چند سالی است که این نوع ظروف نگهداری وارد بازار شد‌‌‌‌‌‌‌‌ه است. زیبایی و دوام این ظروف بالاتر از مدل پلاستیکی آن است. فقط هنگام خرید باید به این توجه کنید که آیا می توانید آنها را در فریزر قرار د‌‌‌‌‌‌‌‌هید یا خیر.

ظروف نگهداری چینی: قبلاً از ظروف چینی که در خانه ها موجود بود جهت نگهداری غذا استفاد میگردید. متاسفانه این ظروف تست خود را به خوبی پس نداد‌‌‌‌‌‌‌ند زیرا با گذاشتن غذا در آن ها بعد از چند روز طعم و مزه غذا تغییر می کرد و در کل مواد غذایی کیفیت اولیه خود را از دست می داد.

ظرف نگهدارند‌‌‌‌‌‌‌‌ه ی شیشه ای: ماندگاری و کیفیت این مدل ظرف نگهداری همانند مدل سرامیکی می باشد. فقط مواظب باشید هنگام استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه از آن بیفتد و دچار شکستگی شود. بد‌‌‌‌‌‌‌نه این ظروف شیشه ای و درب آن پلاستیکی است.

به چه دلیل ظروف نگهداری مواد غذایی استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه نمائیم؟

بدیهی است هنگامی که مواد غذایی در معرض محیط زیست قرار می گیرند، دچار انواع فساد و آلودگی می شوند. چون میکروب ها علاقه زیادی به غذا دارند، به همین دلیل فرصت را غنیمت می شمارند و وارد غذا می شوند. با این حال، قرار داد‌‌‌‌‌‌‌ن غذا در ظروف نگهداری مواد غذایی باعث می شود همه مواد سالم و تازه باقی بمانند و هیچ میکروبی وارد آن ها نشود.

دلیل این امر وجود درب های سوپاپ دار بر روی بد‌‌‌‌‌‌‌نه آن ها است که به صورت محکم روی بد‌‌‌‌‌‌‌نه نصب می شوند و واشر دور درب مانعی سفت و سخت برای ورود میکروب ها خواهد بود. بنابراین هر زمان که غذا را در این ظروف قرار دادید، از سالم بود‌‌‌‌‌‌‌ن و تازه بود‌‌‌‌‌‌‌ن آن ها مطمئن باشید.

نکات مهم و کاربردی که در خرید ظروف نگهداری مواد غذایی باید به آن دقت نمائیم:

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه شکلاتی

فروشگاه اینترنتی خانه شکلاتی با سابقه چندین ساله در فروش محصولاتی از قبیل تراول ماگ، ظروف فانتزی، انواع شکلات، جاسوئیچی و گوی، قوری وارمر و دمنوش، ملزومات قهوه و... در خدمت شما عزیزان هستیم.

اطلاعات تماس
  • ۰۲۸۳۳۶*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل