اطلاعات تماس
  • ۰۲۸۳۳۶*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201317246218516
در دسترس نیست

معرفی جدید ترین ظرف لعابی آشپزخانه

معرفی جدید ترین ظرف لعابی آشپزخانه

کد: 140201317246218516

، (اخبار رسمی): در قرون ۹ و ۱۰ میلادی، ظروف لعابدار در خاورمیانه و روسیه تغییراتی را در تکنیک منعکس می‌کردند که جلوه‌های پیچیده و دقیقی از شیشه‌های رنگی ایجاد کرد. در قرن پانزدهم، صنعتگران به سمت پیچیدگی و سبک های مختلف گرایش پیدا کردند. ظروف لعابی و ماگ لعابی این دوره‌ها امروزه از ارزش بالایی برخوردارند،

معرفی جدید ترین ظرف لعابی آشپزخانه
خرید ظرف بنشاد

لعاب کاری ظروف

لعاب کاری و میناکاری اغلب برای آثار هنری تا قرن هجدهم استفاده می شد. آلمان به خاطر اولین ظروف چدنی لعابی معروف است. در آن زمان ورق میناکاری شده نیز در سوئد تولید می شد. با پیشرفت تولید فلز در اواخر دهه ۱۸۰۰، ورق های میناکاری شده کیفیت بهتری پیدا کردند و اتصالات و دستگیره های فلزی به اشکال مستحکم تری تبدیل شدند.  برای داشتن ظروف لعابی با کیفیت خرید ظرف بنشاد را توصیه می کنیم.

ظروف سرامیکی لعابی چیست؟

لعاب سرامیکی معمولاً از ترکیباتی مانند کوارتز، فلدسپات و اکسیدهای فلزی مانند سرب تشکیل شده است.

هر کدام از این ترکیبات دارای بافت و درشتی متفاوتی هستند که پس از آسیاب به یک شکل می شوند.

لعاب دادن روی ظروف

مواد لعاب را ابتدا آسیاب کرده و سپس به صورت خمیری نرم و نازک آماده می کنند. سرامیک های تولید شده با هر طرح و شکلی باید قبل از ورود به کوره و پخت نهایی لعاب شوند. 

به گونه ای که در یک محفظه بزرگ که ظروف سرامیکی در آن غوطه ور شده اند خمیر بسیار نازکی از ترکیب لعاب وجود دارد.

پس از غوطه ور شدن کامل در مدت زمان مشخص، سرامیک از محفظه خارج شده و وارد کوره می شود تا در دمای مشخصی خشک شود. دما در این مرحله بسیار مهم است و باید از قبل روی دمای مناسب تنظیم شود.

ظروف سرامیکی لعابی چیست؟

لعاب سرامیکی معمولاً از ترکیباتی مانند کوارتز، فلدسپات و اکسیدهای فلزی مانند سرب تشکیل شده است.

هر کدام از این ترکیبات دارای بافت و درشتی متفاوتی هستند که پس از آسیاب به یک شکل می شوند.

لعاب دادن روی ظروف

مواد لعاب را ابتدا آسیاب کرده و سپس به صورت خمیری نرم و نازک آماده می کنند. سرامیک های تولید شده با هر طرح و شکلی باید قبل از ورود به کوره و پخت نهایی لعاب شوند. ظروف لعاب دار قبل از ورود به کوره کاملاً با این خمیر پوشیده می شوند.

انواع ظروف لعاب دار

ظروف فلزی لعابدار: ظروف فلزی خیلی زود زنگ می زنند و برای جلوگیری از زنگ زدن ظروف فلزی روی آن ها را با لعاب می پوشانند. مقاومت ظروف لعاب فلزی در برابر رطوبت بسیار بیشتر است.

نکات مهم ظروف لعاب دار

اما باید توجه داشته باشید که ظروف لعابدار فلزی نباید در معرض گرما یا سرمای شدید قرار گیرند زیرا احتمال ترک خوردن و آسیب دیدن لعاب وجود دارد.

ضربات نیز می تواند به لعاب آسیب برساند.

نوعی ظروف میناکاری فلزی به رنگ زرد کم رنگ که چند سال پیش بیشتر رایج بود.

و در بیشتر آشپزخانه های قدیمی بهترین نوع میناکاری فلزی است.

ظروف سرامیکی لعابدار

پایه این ظروف سرامیک، سفال و پودر چینی است. از لعاب سرامیکی برای ماندگاری و جلا بیشتر استفاده می شود. این لعاب به صورت خمیری نازک و کاملا یکدست است که می تواند سوراخ های ریز روی سرامیک را بپوشاند. ظروف لعاب دار ارزش بیشتری پیدا می کنند و خریداران بهتری دارند. اگر از لعاب مناسب برای این ظروف استفاده شود از نظر دما و پخت مشکلی نخواهند داشت.

انواع لعاب روی ظروف لعاب دار

لعاب بی رنگ ظروف : ترکیبی از کلسیم، سیلیس و خاک رس چینی سفید که به خوبی آسیاب شده و نرم شده باشد می تواند لعاب بی رنگی ایجاد کند. این لعاب اغلب برای پوشاندن سطوح چینی استفاده می شود.

لعاب بی رنگ رنگ خاصی ندارد و فقط باعث افزایش شفافیت، براقیت و ماندگاری ظروف چینی می شود و در نتیجه کار نهایی گرانتر می شود.

لعاب رنگی ظروف: لعاب های رنگی در چندین رنگ مختلف وجود دارند که از نظر ترکیب متفاوت هستند.

وجود اکسید مس در خمیر لعاب رنگ آبی به ظروف لعاب داده می دهد. افزودن اکسید آهن به خمیر لعاب رنگ سبزی به آن می دهد. افزودن کرومات سرب می تواند باعث رنگ زرد و بنفش کاسیوس شود.

لعاب رنگی بیشتر روی ظروف سفالی لعابدار انجام می شود.

لعاب کدر ظروف: این لعاب از ترکیب SnO2، PbO، SiO2، Pb3O4، نمک و کربنات سدیم به دست می آید. این ترکیب به صورت پودر و رقیق شده برای پوشاندن ظروف چینی تقلبی استفاده می شود.

آیا ظرف لعابی برای سلامتی مضر است

ملامین هنگام گرم شدن، فرمالدئید را تبخیر می کند. آلومینیوم می تواند باعث زوال عقل شود. لعاب شباهت زیادی به شیشه دارد. تقریباً از همان مواد تشکیل شده است. مواد معدنی مانند ماسه کوارتز، بوراکس، فلدسپات، فلورسپات و سودا ذوب شده و به لعاب تبدیل می شوند. 

مزایای ظروف لعابی و ماگ بنشاد
هسته فلزی قدرتمند این قابلیت و امکان را داراست تا گرما را با‌گاز منتقل کند. جابجایی انرژی در سطح لعاب یکنواخت و سریع میباشد، براین اساس فرصت پخت سوای از بین رفتن مزه کوتاه می‌شود. این بدان مضمون‌ است که می‌توانید حرارت را زودتر کاهش دهید و در مصرف انرژی صرفه جویی نمایید.
ظروف لعابی به واسطه سطح صاف و صیقلی خویش، به راحتی تمیز می‌شوند، نچسب هستند و طبیعتا ضد باکتری هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه شکلاتی

فروشگاه اینترنتی خانه شکلاتی با سابقه چندین ساله در فروش محصولاتی از قبیل تراول ماگ، ظروف فانتزی، انواع شکلات، جاسوئیچی و گوی، قوری وارمر و دمنوش، ملزومات قهوه و... در خدمت شما عزیزان هستیم.

اطلاعات تماس
  • ۰۲۸۳۳۶*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل