اطلاعات تماس
  • ۰۲۸۳۳۶*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112077180718516
در دسترس نیست

آشنایی با انواع قهوه و روش های دم کردن آن

کد: 140112077180718516

، (اخبار رسمی): امروزه قهوه به یکی از محبوب ترین نوشیدنی های دنیا تبدیل شده است. در مطالب زیر در مورد اینکه قهوه چیست و همچنین درمورد آشنایی با انواع قهوه و روش های دم کردن آن توضیح می دهیم.

آشنایی با انواع قهوه و روش های دم کردن آن
خرید موکاپات

قهوه چیست؟

قهوه یک نوشیدنی دم شد‌ه است که از دانه های قهوه بو داده تهیه می شود. دانه های قهوه از این گیاه استخراج می شود که بیشتر در آفریقا و آسیا استفاد‌ه می شود و اولین بار در اتیوپی کشت شد. خرید موکاپات را امتحان کنید.  البته امروز‌ه کشورهای زیادی در پرورش این بذر نقش دارند که در این میان می توان گفت برزیل یکی از بزرگترین تولیدکنندگان است.

فواید قهوه

ابتدا بهتر است فواید این نوشیدنی را بررسی کنید. ما در لیست زیر به این مزایا اشار‌ه کرده ایم.

 نقش قهوه در دیابت

قهوه در مبارزه با دیابت نوع ۲ نقش دارد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که نوشیدن قهوه می تواند سندرم متابولیک (ترکیبی از دیابت، فشار خون بالا و چاقی) را کاهش دهد.

چربی سوزی

کافئین موجود در قهوه به بدن در تجزیه مولکول های چربی و سوزاندن چربی و سلول های سوختی در حین ورزش کمک می کند.

 ضد پارکینسون

مطالعات نشان داده است که کافئین موجود در قهوه تاثیر مثبتی در پیشگیری از بیماری پارکینسون دارد و نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز می تواند خطر ابتلا به آن را تا ۵ برابر کاهش دهد.

پیشگیری از سرطان

قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است، بنابراین با واکنش با رادیکال های آزاد، نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارد.

مضرات قهوه

البته نوشیدن قهوه فواید زیادی دارد که در بالا به آن ها اشار‌ه کردیم. اما در هنگام نوشیدن آن نکات منفی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشار‌ه کرده ایم.

 مصرف در دوران بارداری

برخی مطالعات نشان داده اند که کافئین موجود در قهوه برای جنین مضر است.

 افزایش ضربان قلب

نوشیدن بیش از حد قهوه می تواند ضربان قلب را افزایش دهد، که می تواند مشکلاتی را برای افراد، به ویژه کسانی که بیماری قلبی دارند، ایجاد کند.

انواع مختلف دانه های قهوه چیست؟ (آشنایی با انواع قهوه و روش های دم کردن آن)

تا به حال می دانیم قهوه چیست و در کدام کشورها تولید می شود. اما وقتی برای خرید قهوه به فروشگاه می روید، دو نوع اصلی دانه قهوه پیدا می کنید: عربیکا و روبوستا. در زیر به بررسی این دو نوع دانه قهوه می پردازیم.

قهوه عربیکا

قهوه عربیکا رایج ترین دانه قهوه است و بسیاری از مردم قهوه عربیکا را به دلیل عطر و طعم آن ترجیح می دهند. دانه های قهوه عربیکا قبل از بو دادن بوی زغال اخته و بعد از برشته شدن بوی شیرین و میوه ای می دهند.نکته جالب در مورد قهوه عربیکا این است که نسبت به روبوستا کافئین کمتری دارد.

قهوه روبوستا

در مقایسه با قهوه رایج عربیکا، قهوه روبوستا دارای محتوای کافئین قوی تر و طعم قوی تری است. به دلیل طعم تلخ آن به عنوان قهوه فوری و برشته کننده استفاده می شود. بنابراین، اگر از قهوه برای القای خواب استفاده می کنید، استفاده از قهوه بدون کافئین انتخاب بهتری است زیرا کافئین بالایی دارد.

انواع قهوه از لحاظ طبخ (آشنایی با انواع قهوه و روش های دم کردن آن)

اسپرسو و قهوه دم کرده دو روش مختلف برای دم کردن قهوه هستند که می توانند تأثیرات شگفت انگیزی بر طعم نوشیدنی داشته باشند. در تصویر زیر می توانید تفاوت های اساسی این دو را مشاهده کنید و سپس این تفاوت ها را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم. با خرید موکاپات و خرید ماگ می توانید قهوه دمی خوب و لذیذ را تجربه کنید.

اسپرسو چیست؟

برای تهیه اسپرسو باید از دستگاه اسپرسوساز مخصوص استفاده کنید. بنابراین بهترین روش برای نوشیدن قهوه به طور کلی خرید آن از کافی شاپ ها است. البته می توانید آن را در خانه درست کنید. اسپرسو سازها با عبور آب جوش از قهوه تحت فشار بالا، نوشیدنی با طعمی غنی تولید می کنند. به دلیل طعم قوی، بیشتر مردم آن را با آب (آمریکا) یا شیر (لاته) مخلوط می کنند.

قهوه دمی چیست؟

روش های مختلفی برای دم کردن قهوه در خانه و کافی شاپ وجود دارد. قهوه دمی طعم ملایم تری نسبت به اسپرسو دارد. برخلاف اسپرسو که آب را از طریق قهوه بسیار ریز آسیاب شده عبور می دهد، قهوه دم کرده شامل ریختن آب داغ روی تفاله قهوه یا اضافه کردن تفاله قهوه به آب جوش است. در هر دو روش، آب پس از حل شدن مقادیر زیادی پودر و عبور از فیلتر فلزی یا پارچه ای، آماده نوشیدن است.برای نوشیدن قهوه دمی خوشمزه خرید ماکاپات و خرید ماگ را به شما توصیه می کنیم.

انواع مختلف قهوه دمی

  • قهوه ترک
  • قهوه فرانسوی
  • قهوه کومیس
  • قهوه های مبتنی بر اسپرسو
  • قهوه ماکیاتو
  • قهوه آمریکایی
  • کافه لاته
  • کاپوچینو
  • موکا
  • آفوگاتو

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه شکلاتی

فروشگاه اینترنتی خانه شکلاتی با سابقه چندین ساله در فروش محصولاتی از قبیل تراول ماگ، ظروف فانتزی، انواع شکلات، جاسوئیچی و گوی، قوری وارمر و دمنوش، ملزومات قهوه و... در خدمت شما عزیزان هستیم.

اطلاعات تماس
  • ۰۲۸۳۳۶*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی