اطلاعات تماس
  • 051910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112147191421700
در دسترس نیست

دریاچه شورابیل، طولانی ترین مسیر پیاده روی در کشور

کد: 140112147191421700

، کیش , (اخبار رسمی): درباره علت نامگذاری شورابیل گفته می شود که شوری زیاد آب آن باعث این نام شده است، اما امروزه که آب شیرین به دریاچه اضافه می شود، شورابیل تنها نامی است که در گذشته باقی مانده است. تالاب یا دریاچه شورابیل که گلهای آن در قدیم الایام شفای بیماران را می داد، اکنون به یکی از زیستگاه های مهم پرندگان ...

دریاچه شورابیل
دریاچه شورابیل

درباره علت نامگذاری شورابیل گفته می شود که شوری زیاد آب آن باعث این نام شده است، اما امروزه که آب شیرین به دریاچه اضافه می شود، شورابیل تنها نامی است که در گذشته باقی مانده است.

شهر اردبیل در استانی به همین نام واقع شده و دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است. مساحت آن 3810 کیلومتر مربع است و در ارتفاع 1350 متری از سطح دریا واقع شده است. به دلیل این ارتفاع زیاد، میانگین دمای آن در طول سال تنها 0 تا 8.5 درجه است.

این شهر جاذبه های زیادی دارد و قرار گرفتن آن در قلب مسیر تجارت ابریشم در طول تاریخ به آن توجه ویژه ای داشته است. دریاچه شورابیل یکی از جاذبه های طبیعی شهرستان است و به تدریج در حال تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری است و امکانات لازم در اطراف آن ساخته می شود. در ادامه با الی گشت همراه باشید تا با این دریاچه زیبا بیشتر آشنا شوید.

جاهای دیدنی اردبیل را در این مقاله ببینید.

درباره علت نامگذاری شورابیل گفته می شود که شوری زیاد آب آن باعث این نام شده است، اما امروزه که آب شیرین به دریاچه اضافه می شود، شورابیل تنها نامی است که در گذشته باقی مانده است. تالاب یا دریاچه شورابیل که گلهای آن در قدیم الایام شفای بیماران را می داد، اکنون به یکی از زیستگاه های مهم پرندگان مهاجر در اردبیل تبدیل شده است.

بندر شورابیل در اواخر دوره سوم و آغاز دوره چهارم زمین شناسی تأسیس شد و در این دوره جایگاه ویژه خود را به دست آورد. دریاچه شورابیل یکی از دریاچه های طبیعی داخل شهر ایران است. این دریاچه در گذشته بسیار شور بوده، اما این روزها با افزودن آب شیرین از آن کاسته شده است، بنابراین می توان گونه ای از ماهی قزل آلا را در آن پرورش داد.

دریاچه شورابیل و امکانات امروز

با کمک شهرداری اردبیل دریاچه شورابیل در فاصله 2 کیلومتری شهر به یک مقصد نمونه گردشگری تبدیل شده است. مسیر چمن مصنوعی در اطراف این دریاچه زیبا که طولانی ترین مسیر بهداشتی کشور است، کشیده شده است. همچنین امکان دوچرخه سواری و خودروهای شخصی در اطراف آن وجود دارد. علاوه بر این، یک پارک در اطراف آن ساخته شده است که خانواده ها می توانند در آن پیک نیک داشته باشند و یک روز سرگرم کننده را در کنار خانواده سپری کنند.

علاوه بر این، یک پارکینگ بزرگ در ورودی مجموعه وجود دارد که می توانید به راحتی ماشین خود را در آن پارک کنید. این پارک دارای هر چیزی است که شما نیاز دارید، مانند سوپرمارکت، زمین بازی، وسایل ورزشی، سرویس بهداشتی، نمازخانه. دو رستوران و کافه، یک کافی نت و یک سالن ورزشی در اطراف دریاچه در ساحل جنوبی دریاچه شورابیل ساخته شده است.

دریاچه شورابیل پس از سارین و چشمه های آب گرم آن، دومین مکان پربازدید استان اردبیل است. هتل دو ستاره شورابیل در سال 1380 ساخته و در سال 1394 در کنار این دریاچه و در دو طبقه برای پذیرایی از گردشگرانی که اردبیل را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده بودند بازسازی شد. اقامت کودکان زیر 7 سال در هتل رایگان است.

گیاهان و حیوانات دریاچه شورابیل

این مکان در گذشته محل نگهداری پرندگان بوده است. در حال حاضر به دلیل ساخت و سازهای متفاوت، تنها چند پرنده در این دریاچه زندگی می کنند. به دلیل شوری آب، قبلاً محصولات مهمی مانند برنج، گز، اویارسلام، سازو، سالمه، گندم، جو و ... داشت، اما بعد از اینکه آب دریاچه را شیرین کردم و درخت کاشتم مناسب محیط زیست نبود. بیشتر آن از بین رفته بود اردک های خاکستری، اردک چشم طلایی، غاز خاکستری، غاز زنگوله دار، جرثقیل سیاه و غیره. از پرندگان بومی منطقه هستند.

این پرندگان در پاییز هر سال از سمت روسیه به دریاچه شورابیل مهاجرت می کنند. اگر می خواهید آنها را ببینید، در آبان ماه به اردبیل سفر کنید تا از پرندگان زیبا دیدن کنید.

تامین آب دریاچه شورابیل

آب دریاچه از چشمه ها، نهرها و باران تامین می شود. در گذشته راهی برای خروج طبیعی از آب وجود نداشت و آب ورودی فقط با تبخیر و نفوذ بر روی زمین تنظیم می‌شد و بستر دریاچه از گل ساخته شده بود، اما در سال‌های اخیر نیروگاه برق آبی ضمن نادیده گرفتن آب دریاچه، آب دریاچه را شیرین کرده است. مسائل زیست محیطی. به دریاچه رسید و با کانال آبرسانی سطح آب دریاچه را بالا برد و سطح آب دریاچه بالا رفت و در ضلع شرقی دریچه تخلیه برای کنترل سطح ساخته شد.

دریاچه شورابل دهانه ای شکل است که توسط سدهای طبیعی و مصنوعی احاطه شده است. حداکثر عمق آب دریاچه 20 متر و نوسان سطح آب حدود 0.5 متر است. شورابیل تنها دریاچه طبیعی داخل یک شهر در ایران است، این دریاچه در گذشته بسیار مرطوب بوده و هرگز راکد نبوده است، اما در اوایل دهه 70 با افزودن آب شیرین شوری آن کاهش یافت، در صورت یخ زدگی کامل یا جزئی آن را خاموش کنید. 

دریاچه شورابیل کجاست؟

دریاچه شورابیل در شهر اردبیل قرار دارد و در حاشیه آن شهرک های کوثر، مهر، راه و ترابری، دادگستری، دانشگاه ولیعصر و محقق اردبیلی، پیام نور، علوم پزشکی و نمایشگاه بین المللی اردبیل قرار دارند. این دریاچه جالب است بدانید که قدمت دریاچه شورابیل به اواخر دوره سوم و اوایل دوره چهارم زمین شناسی برمی گردد و از دریاچه ارومیه قدمت بیشتری دارد و به مرور زمان به تدریج کاهش یافته است. در دریاچه پیدا شد در پشت شهر می توانید موقعیت دقیق آن را در نقشه بالا مشاهده کنید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران هتل آنلاین

رزرو هتل با ایران هتل آنلاین و تجربه سفری آرام رزرو آنلاین هتل در صنعت گردشگری و اماکن اقامتی به علت تسهیل و تسریع فرآیند تصمیم گیری در سفر اهمیت به سزایی دارد ایران هتل آنلاین با هدف جلب رضایت میهمانان امکان رزرو هتل به صورت آنلاین را فراهم آورده است و تجربه ی سفری آرام و به دور از دغدغه های احتمالی را برای میهمانانی که قصد سفر به جای جای ایران را دارند به ارمغان می آورد . ایران هتل آنلاین از اولین ، با قدمت ترین ومعتبرترین وبسایت های رزرو هتل درایران است و ارائه دهنده بهترین تخفیفات در ایام مختلف به مسافران گرامی می باشد. رزرو آنلاین هتل ، سفر به سبکی هوشمندانه امروزه با قرار گرفتن در عصر تکنولوژی با چند کلیک قادر خواهیم بود به دنیایی از اطلاعات دست یابیم، رزرو هتل و برنامه ریزی برای اقامت و سفری دلپذیر هم از این قاعده مستثنی نبوده است، تصمیم گیری برای سفر کار دشواری نیست زمانی که بتوانیم پیش از سفر با مشاهده و مقایسه‌ی هتل‌های مختلفِ مقصدمان، با خیالی راحت انتخابی مناسب داشته باشیم، سهولت در رزرو هتل شاید به جرات بتوان گفت مهمترین عامل در لذت از سفر است این مهم به راحتی میسر می گردد

اطلاعات تماس
  • 051910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

گردشگری و میراث فرهنگی | محیط زیست