اطلاعات تماس
  • 051910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109226872021700
در دسترس نیست

آشنایی با 10 جنگل معروف ایران

کد: 140109226872021700

، کیش , (اخبار رسمی): ایران کشوری با چهار منطقه آب و هوایی و چهار فصل است. در این کشور می توانید انواع طبیعت را ببینید. کویر، کوه، دریا و جنگل، هر آنچه را که بتوانید تصور کنید در ایران پیدا می شود. امروز زیباترین جنگل های ایران را به شما معرفی می کنیم. وقتی وارد این جنگل ها می شوید فکر می کنید به کشوری گرم سفر کرده اید

آشنایی با 10 جنگل معروف ایران
جنگل های ایران

ایران کشوری با چهار منطقه آب و هوایی و چهار فصل است. در این کشور می توانید انواع طبیعت را ببینید. کویر، کوه، دریا و جنگل، هر آنچه را که بتوانید تصور کنید در ایران پیدا می شود. امروز زیباترین جنگل های ایران را به شما معرفی می کنیم. وقتی وارد این جنگل ها می شوید فکر می کنید به کشوری گرم سفر کرده اید. برای آشنایی بیشتر با این جنگل ها با ما همراه باشید.

جنگل ابر | شاهرود
جنگل آبال یکی از زیباترین جنگل های ایران به شمار می رود. این جنگل در استان های شاهرود و سمنان واقع شده است. بیشتر استان سمنان را کویر تشکیل می دهد. آب و هوای این ایالت بسیار گرم و خشک است. با این وجود، در شهر شرلورد می توانید چنین جنگل های زیبا و عجیبی را پیدا کنید. ارتفاع این جنگل را شاید از نامش حدس بزنید. این جنگل در ارتفاعات قرار دارد. بنابراین اگر به بالا برسید، می توانید ابرها را ببینید. این ابرها تقریباً در تمام طول سال در جنگل وجود دارند.

مساحت جنگل ابر شاهرود 35000 هکتار است. به همین دلیل می توان آن را یکی از بزرگ ترین جنگل های ایران به حساب آورد. در این جنگل می توان چشمه های کوچک و بزرگی را دید که از روی زمین برمی خیزند. رودخانه های کوچکی در برخی نقاط آن جاری است. در کل این جنگل را باید بهشت ​​کوچکی در استان سمنان دانست.

جنگل دالخان رامسر
جنگل دالخانی یکی از بکرترین جنگل های ایران و یکی از زیباترین نقاط پاییزی ایران است. سالانه بسیاری از ایرانیان به شمال کشور سفر می کنند. با این حال، افراد کمی به جنگلداری اهمیت می دهند. در مسیر چالوس به رامسر جنگلی زیبا را می بینید. این جنگل رو به دریا و در سمت جنوب جاده است. اگر به سمت چپ جاده نگاه کنید، جنگل های انبوهی را خواهید دید. این جنگل همان جنگل دالخانی است. جنگل دالخانی در دل کوه واقع شده است. برای دسترسی به این جنگل باید مسیر کوهستانی نسبتا طولانی را طی کنید.
ارتفاع جنگل دالخانی از سطح دریا 800 متر است. به همین دلیل است که در بیشتر مواقع مه زیادی را در آن خواهید دید. جنگل بسیار بدیع و دست نخورده است. هر چه بالاتر بروید، مناطق غیرقابل دسترس بیشتری را خواهید دید. این جنگل را می توان بهشت ​​رامسر نامید. در این جنگل آلاچیق و سرویس بهداشتی وجود ندارد. البته می توانید از مغازه های خیابانی خرید کنید.

جنگل فندقلو اردبیل
حالا بحث اردبیل است. اردبیل یکی از زیباترین جنگل های ایران به نام جنگل فندقلو را در خود جای داده است. این جنگل نزدیک شهر یمین است. فندقلو نیز یکی از جنگل های کوهستانی به حساب می آید. ارتفاع این جنگل از سطح دریا حدود 1500 متر است. بنابراین هوای سرد اغلب در این جنگل احساس می شود. مساحت فندقلو به حدود 4 هزار هکتار می رسد. در این جنگل می توانید مزارع زیادی را ببینید.
جنگل فندقلو یکی از جنگل های ایران است. در این جنگل می توانید گل های بابونه و زنبق دره را پیدا کنید. زنبق چلچارگ یکی از گل های بومی ایران است. این گل در دنیا معروف است. به همین دلیل گردشگران خارجی زیادی جذب جنگل فندخلو می شوند. اگر قصد بازدید از این جنگل را دارید، بهتر است جشنواره بابونه خرداد را انتخاب کنید.


جنگل النگدره
گرگان را می توان جنگلی بزرگ دانست. در گوشه و کنار این شهر جاذبه های طبیعی و سرسبزی را خواهید دید. با این حال در میان همه زیبایی ها، جنگل النگدر بی نظیر است. این جنگل در 5 کیلومتری جنوب غربی گرگان قرار دارد. مساحت جنگل النگدرا به حدود 185 هکتار می رسد. النگدر یکی از متراکم ترین جنگل های ایران است. در هر فصل و هر فصل، این جنگل به شکلی خاص خودنمایی می کند.
یک جاده قدیمی در وسط این جنگل وجود دارد. دوچرخه سواری در این مسیر برای شما بسیار راحت خواهد بود. در این جنگل انواع درختان از جمله درختان توسکا، مریم گلی و زیتون را می توانید پیدا کنید. در این جنگل هیچ ساختمان، خدمات و اقامتگاهی وجود ندارد. بنابراین ظاهری بکر و تمیز دارد. در نزدیکی النگدره رودخانه ای به نام رود گلاشی وجود دارد. اگر به وسط جنگل رفتید می توانید از بازارهای کوچک و بزرگ هم دیدن کنید.

جنگل سبز گیسوم
یکی از زیباترین جنگل های شمال ایران، جنگل گیسوم است. جنگل های گیسوم که بیش از 80 هکتار وسعت دارند به دلیل سرسبزی درختانی که به ساحل می رسند زیبا هستند. 76 گونه گیاهی در گیسوم شناسایی شده است که 21 گونه چوبی و بقیه علفی هستند. به غیر از قدم زدن در میان درختان و تنفس در هوای تازه، همه امکانات برای یک ناهار دلپذیر در جنگل گیسوم مهیا است. همچنین می توانید در آلاچیق ها بنشینید یا شنا کنید و در ساحل گیسوم دراز بکشید و سوغاتی های ایرانی بخرید.
نگران اقامت و غذا خوردن در این جنگل نباشید، یکی از زیباترین جنگل های ایران، پر از رستوران و ویلاهای ساحلی است. هنگام بازدید از گیسومی، آبشار ویسادار را نباید از دست داد. این منطقه تا قلعه رودخانی و اسلام ۱۰ کیلومتر فاصله دارد. این جنگل در 17 کیلومتری تلاش است. برای ورود به آن از آستر به سمت رشتی حرکت کنید، پس از رسیدن به پره سر 5 کیلومتر ادامه دهید. ورودی جنگل در سمت راست جاده است.

جنگل ارسباران
جنگل ارزباران در شمال شرقی آذربایجان شرقی و در 221 کیلومتری تبریز واقع شده است. ارسپران به دلیل داشتن کوه های زیاد به کاردک نیز معروف است. یونسکو این جنگل ها را زیست کره می نامد. ارسبرن جاذبه های گردشگری زیادی دارد. در بهار و تابستان بهترین آب و هوا را دارد. در تابستان دمای هوا در این منطقه به 15 درجه می رسد و در گرم ترین روزهای سال از 23 درجه فراتر نمی رود.
ارسباران که به عنوان یک پارک ملی به حساب می آید، زیستگاه انواع حیوانات است. این منطقه زیستگاه ۲۲۰ گونه پرنده، ۳۸ گونه خزنده، ۵ گونه دوزیست، ۴۸ گونه پستاندار و ۲۲ گونه ماهی است. ارسباران یکی از زیباترین جنگل های ایران با پوشش گیاهی بسیار غنی است. حدود 15 درصد گونه های گیاهی ایران در این منطقه یافت می شود که 46 درصد آن دارویی، 20 درصد زینتی و 17 درصد خوراکی است. بیشتر درختان منطقه بلوط، کیکم، باربر، انار وحشی، سیب وحشی، گلابی، تمشک وحشی و ... هستند. ارسباران با اهر، کلیبر و ورزقان هم مرز است. اگر به اکوتوریسم ایرانی علاقه دارید و می خواهید به کوهنوردی بروید، قلعه بابک را در مسیر السبران از دست ندهید.

جنگل حرا، قشم
جزیره قشم به سرزمین عجایب هفتگانه معروف است و جنگل حرا یکی از این عجایب است. جنگل های حرا این جزیره به سبز طلایی معروف است و درختانی با ریشه در آب را در خود جای داده است. حرا با وسعت 22000 کیلومتر در سواحل خلیج فارس و خلیج عمان یافت می شود. درختان این جنگل در تمام طول سال سبز هستند و طول آنها از 3 تا 6 متر متغیر است.
ما بهترین مکان های فیروزکوه را ارائه می دهیم
حرا نوعی گیاه از خانواده شاه پشند است که جدا از درخت مادر می روید و نهال تولید می کند. سپس از درخت جدا شد و در باتلاق افتاد. این جنگل ها که بین 30 تا 40 میلیون سال قدمت دارند از این جهت که در آب شور زندگی می کنند منحصر به فرد هستند.
جنگل حرا قشم که یکی از زیباترین جنگل های ایران است، محیط مناسبی را برای زندگی پرندگان و حیوانات مختلف اطراف ایجاد کرده است. به همین دلیل انواع مختلفی از پرندگان در اطراف دیده می شود. پرندگانی که برخی از آنها در همان مناطق زندگی می کنند و برخی دیگر برای گذراندن دوره مهاجرت به کشور می آیند.


جنگل ناهارخوران
ناهرهوران نام روستایی در استان گلستان است. امروزه ناهرهوران به پارک جنگلی تبدیل شده و در 8 کیلومتری جنوب گرگان قرار دارد. آب و هوای این منطقه مطبوع و بسیار معتدل است. با گسترش شهر گرگان این جنگل توسط جاده ای به شهر متصل شد که امروزه یکی از راه های اصلی شهر است. شام های پاییزی زیبا و فوق العاده هستند. قدمت این جنگل به دوره ژوراسیک یعنی حدود 40 میلیون سال پیش برمی گردد.

جنگل ابر
خیلی ها استان سمنان را منطقه ای کویری می دانند. اما این تصور بسیار اشتباه است. زیرا پس از عبور از منطقه خشک آن، جنگلی زیبا به نام ابر جلوی چشمان شما می آید که جنگلی بسیار زیبا در ایران است. این جنگل ابر در 45 کیلومتری شمال شهر شاهرود قرار دارد. جنگل ابر بخشی از جنگل های مختلط هیرکانی خزر است. بد نیست بدانید که جنگل های هیرکان دومین اثر طبیعی ایران پس از کویر شهداد است که در فهرست میراث یونسکو به ثبت رسیده است. این جنگل 40 میلیون سال قدمت دارد.

جنگل ساحلی سوادکوه
سفر به جنگل بومی سوادکوه تجربه بسیار جالبی برای دوستداران طبیعت خواهد بود. برای رسیدن به آنجا باید از میان درختان بلند و جنگل های انبوه عبور کنید. جنگل راش یکی از مقاصد اصلی گردشگری برای دوستداران زیبایی است. درختان جنگل راش به معنای واقعی کلمه آنقدر بلند هستند که آسمان را سوراخ کنند و غلتیدن در میان مه فضایی عرفانی ایجاد می کند. سکوت این جنگل تقریبا غیرممکن است که از میان چنین مه عمیقی نفوذ کند.
قدم زدن در جنگل که یکی از زیباترین جنگل های ایران است و نفس کشیدن در هوای بی پایان آن آدم را از همه دغدغه ها دور می کند. منظره همیشه زیباست و در پاییز به سادگی خیره کننده است. باب تقریباً در همه جا کمیاب است، اما در جنگل ها و ارتفاعات به ویژه در استان های گیلان و مازندران به وفور یافت می شود. در مساحتی بیش از دو هزار متری انواع درختان به چشم می خورد. درخت پوشیده از برگ های زیادی است.
بهترین زمان برای سفر به این جنگل از اواخر اسفند تا اوایل آذر است. ریزش برگ ها جلوه ای منحصر به فرد به این جنگل می دهد. در زمستان دسترسی به این جنگل دشوارتر است و به تجهیزات خاصی نیاز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

جاهای دیدنی رامسر و نمک ابرود

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران هتل آنلاین

رزرو هتل با ایران هتل آنلاین و تجربه سفری آرام رزرو آنلاین هتل در صنعت گردشگری و اماکن اقامتی به علت تسهیل و تسریع فرآیند تصمیم گیری در سفر اهمیت به سزایی دارد ایران هتل آنلاین با هدف جلب رضایت میهمانان امکان رزرو هتل به صورت آنلاین را فراهم آورده است و تجربه ی سفری آرام و به دور از دغدغه های احتمالی را برای میهمانانی که قصد سفر به جای جای ایران را دارند به ارمغان می آورد . ایران هتل آنلاین از اولین ، با قدمت ترین ومعتبرترین وبسایت های رزرو هتل درایران است و ارائه دهنده بهترین تخفیفات در ایام مختلف به مسافران گرامی می باشد. رزرو آنلاین هتل ، سفر به سبکی هوشمندانه امروزه با قرار گرفتن در عصر تکنولوژی با چند کلیک قادر خواهیم بود به دنیایی از اطلاعات دست یابیم، رزرو هتل و برنامه ریزی برای اقامت و سفری دلپذیر هم از این قاعده مستثنی نبوده است، تصمیم گیری برای سفر کار دشواری نیست زمانی که بتوانیم پیش از سفر با مشاهده و مقایسه‌ی هتل‌های مختلفِ مقصدمان، با خیالی راحت انتخابی مناسب داشته باشیم، سهولت در رزرو هتل شاید به جرات بتوان گفت مهمترین عامل در لذت از سفر است این مهم به راحتی میسر می گردد

اطلاعات تماس
  • 051910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

گردشگری و میراث فرهنگی | محیط زیست