اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112247206319094
در دسترس نیست

راهنمای خرید زیرانداز مناسب کوهنوردی و کمپینگ

راهنمای خرید زیرانداز مناسب کوهنوردی و کمپینگ

کد: 140112247206319094

، (اخبار رسمی): وجود زیرانداز در همه برنامه های طبیعت گردی، برنامه های چند روزه کوهنوردی و کمپینگ مهم بوده و اهمیت بالایی دارد. زیرانداز نشستن، زیرانداز چادر و زیرانداز کیسه خواب انواعی از زیرانداز هایی هستند

راهنمای خرید زیرانداز مناسب کوهنوردی و کمپینگ
خرید زیرانداز

که باید در کوله پشتی کوهنوردی شما وجود داشته باشند. شاخصه های مهم یک زیرانداز مناسب شامل مواردی نظیر وزن، جنس، میزان عایق بودن، میزان مقاومت سایش و نفوذ آب، قابلیت حمل، داشتن کاور حمل می باشد.

معرفی انواع زیرانداز

زیرانداز نشیمن

در حین فعالیت و یا دورهمی های کمپینگی قطعا توقفی خواهید داشت که به مدت کوتاهی استراحت و نشستن خلاصه خواهد شد. در این مواقع باید زیرانداز کوچکی مخصوص نشستن خود داشته باشید تا به راحتی استراحت کنید. زیراندازهای نشیمن در ابعاد کم و وزن مطلوبی طراحی شده اند که در طرفین  کوله پشتی های کوهنوردی متصل می شوند و قابل حمل می باشند.

یکی از ویژگی های بارز این زیرانداز، مقاوم بودن در برابر سایش و نفوذ آب و رطوبت می باشد، اگر دارای ویژگی عایق سرما و گرما باشد بهترین گزینه برای انتخاب خواهد بود چرا که در هنگام استراحت، نباید سردی و گرمی و رطوبت زمین حس شود. از زیرانداز نشیمن در مواقع اضطراری به عنوان بالشت جهت استراحت، مورد استفاده قرار می گیرد.

زیرانداز چادر

یکی از راه های افزایش عمر و مراقبت از چادر، استفاده از زیرانداز چادر می باشد وجود زیرانداز علاوه بر حفظ بافت چادر، از نفوذ رطوبت و سایش کفه آن جلوگیری کرده و همچنین باعث گرم تر شدن فضای داخلی چادر می شود. در هنگام خرید چادر کوهنوردی زیرانداز ایده آل چادرتان را خریداری کنید.

زیرانداز های چادر از پارچه های سبک و در ابعاد کم طراحی می شوند و همچنین در ابعاد جمع شده در یک کاور مخصوص قرار گرفته و قابل حمل می باشند. از ویژگی های بارز آنها می توان به ضد آب و ضد سایش اشاره کرد. در چهار طرفه زیرانداز های چادر، چهار حلقه تعبیه شده است که در هنگام نصب چادر، توسط میخ به زمین فیکس می شوند.

زیرانداز کیسه خواب

زیرانداز های کیسه خواب به زیرانداز های آکاردئونی معروف هستند و در دو مدل رولی و تاشو طراحی شده اند. جنس آنها از فوم با کیفیت طراحی شده و اغلب نیز دارای رویه پارچه ایی ضد آب می باشند. زیرانداز های آکاردئونی نیز مانند سایر زیرانداز ها دارای ویژگی های ضد آب، مقاوم در برابر سایش، سبک وزن می باشند.

چگونه زیرانداز مناسب کوهنوردی و طبیعت گردی انتخاب کنیم؟

انتخاب مدل زیرانداز

بعد از مطالعه و اطلاع از مدل ها و کاربرد های زیرانداز ها، زیرانداز مناسب فعالیت خود را انتخاب کنید، زیرانداز ها از جنس فوم و یا به صورت بادی طراحی می شوند. اگر قصد کوهنوردی چند روزه را دارید زیرانداز های بادی با برخورداری از مهم ترین ویژگی ابعاد و وزن کم بهترین گزینه می باشند.

زیرانداز های فومی نیز وزن و ابعاد کمی دارند اما ابعاد جمع شده آنها به اندازه ایی نخواهد بود که در کوله پشتی کوهنوردی یا در کنار کیسه خواب و چادر قابل حمل باشند، این نوع زیرانداز ها برای برنامه های کمپینگی گزینه ایده آلی هستند.

ابعاد

با توجه به قد خود، ابعاد چادر و ابعاد کیسه خواب، زیراندازتان را انتخاب کنید. ابعاد زیرانداز باید به صورتی باشد که تمام چادر، کیسه خوابتان را پوشش دهد و همچنین بدن خودتان به صورت کامل بر روی زیرانداز قرار بگیرد تا به راحتی بتوانید استراحت کنید. زیرانداز های تاشو و جمع کننده را الویت خریدتان قرار دهید چرا که به راحتی قابل حمل می باشند و در کوله پشتی، کوله حمل، کیسه خواب و چادر کوهنوردی قرار می گیرند.

کاورمخصوص

کاور یکی از ویژگی ها و شاخصه های دلخواه است در هنگام خرید زیرانداز کوهنوردی است و هر فرد با توجه به سلیقه خود به آن اهمیت می دهد؛ وجود کاور، به زیرانداز نظم می دهد و راحت تر قابل حمل می باشند، علاوه بر این مانع گم شدن، کثیف شدن و پاره شدن زیرانداز می گردد.

جنس زیرانداز

زیرانداز ها از جنس فوم، پارچه و فوم های PVC طراحی می شوند و ویژگی های نظیر قابلیت شستشو، ضد آب، ضد سایش نیز سبب افزایش کیفیت آنها شده است. زیرانداز فومی PVC و فوم TPU بهترین گزینه می باشند چرا که میزان کیفیت و مقاوم آنها از سایر جنس ها بالاتر می باشد.

وزن

وزن در همه تجهیزات کوهنوردی مهم ترین شاخص می باشد، در هنگام خرید زیرانداز کوهنوردی، حتما به وزن زیرانداز دقت کنید. اگر قصد خرید زیرانداز بادی و جمع شونده دارید وزن آن باید بین 200 تا450 گرم باشد چرا که این زیرانداز باید در کوله پشتی حمل شود و باید حتما به وزن حدودی آن نیز توجه داشته باشید.

از زیرانداز کیسه خواب می توان به عنوان زیرانداز نشیمن استفاده کرد؟

قطعا این سوال قبل از برنامه و هنگام چیدمان کوله پشتی یا در حین استراحت در برنامه ذهنتان را مشغول کرده است که می توان از زیرانداز کیسه خواب به عنوان زیرانداز نشیمن استفاده کرد تا از حمل تجهیزات اضافی جلوگیری کرد؟ جواب این سوال مثبت است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجهیزات ورزشی