اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202037248122588
در دسترس نیست

چطور بفهمیم به کدام پزشک مراجعه کنیم؟

هوش مصنوعی می تواند بگوید به کدام پزشک مراجعه کنید

کد: 140202037248122588

، تهران , (اخبار رسمی): سیستم های توصیه گر (ریکامندر) مبتنی بر هوش مصنوعی؛ امروزه در حوزه های جدی تری نظیر پزشکی کاربرد پیدا کرده اند. سیستم های "توصیه گر" وقتی حجم داده ها زیاد هستند به کار می آیند. در این مقاله به بررسی اپلیکیشن هایی که در پیدا کردن مرتبط ترین پزشک نسبت به علائم بیماری (symptom) کمک می کنند، می پردازیم.

هوش مصنوعی می تواند بگوید به کدام پزشک مراجعه کنید
زی دکتر| از کجا بفهمم به کدام پزشک مراجعه کنم؟

نمونه ایرانی این اپلکیشن ها زی دکتر است که گویی فرایند تریاژ را هوشمند می کند . zidoctor  با پرسیدن سوالات از علائم بیماری شروع می کند و نهایتا مناسب ترین پزشکها را به شما معرفی می کند .

سیستم های توصیه گر( Recommander) مبتنی بر هوش مصنوعی نه تنها در اینتخاب فیلم یا موسیقی می توانند به شما کمک کنند، بلکه امروزه در حوزه های جدی تری نظیر پزشکی کاربرد پیدا کرده اند. سیستم های هوشمند توصیه گر، وقتی حجم داده ها زیاد هستند به کار می آیند. در این مقاله به بررسی اپلیکیشن هایی که در پیدا کردن مرتبط ترین پزشک نسبت به علائم بیماری (symptom)  کمک می کنند، می پردازیم.

گفته می شود در آمریکا بیش از 1/3 بزرگسالان از symptom checker ها استفاده می کنند برخی اپلیکیشن ها نظیر Isabel یا symtomate صرفا یک تشخیص گر هستند و برخی سایت های بزرگتر نظیر WebMD یا MayoClinic به سیمتوم چکر مجهز شده اند. اپلیکیشن آلمانی ADA که بیش از 100 میلیون یورو در سال درآمد از همین محل دارد نیز به بقیه شرکت ها و اپلیکیشن ها خدمات تشخیصی ارائه می دهد. با توسعه بات های مبتنی بر هوش مصنوعی این حوزه رفته رفته تکامل می یابد و هم بیماران و هم پزشکان از آن بهره مند می شود با مشارکت بیشتر پزشکان و بیماران این روند تسریع می شود. 

نمونه ایرانی این اپلکیشن ها زی دکتر است که گویی فرایند تریاژ را هوشمند می کند . zidoctor  با پرسیدن سوالات از علائم بیماری شروع می کند و نهایتا مناسب ترین پزشکها را به شما معرفی می کند . توضیحات بیشتر در مورد زی دکتر 

معمولا این ابزارها که بیش از 50 نمونه موفق جهانی دارند با الگوریتم های یادگیری عمیق توسعه پیدا می کنند و به زودی تغییرات بنیادینی را در فرایند تشخیص بیماری به وجود می آورند .

لازم به ذکر است این گجت ها جایگزین تشخیص پزشک نیستند ولی می توانند توصیه های مناسبی را به بیمار یا پزشک داشته باشند و یا بیمار را به پزشکی که بیشترین تجربه درمان در آن حوزه علائم/ بیماری دارد متصل کند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

زی دکتر

زی دکتر شرکتی نوآور در حوزه پزشکی و هوش مصنوعی است. در زی دکتر کاربران دنبال علائم خود می گردند و ممکن است به پزشک یا خواندن مطالب بیشتر دعوت شوند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان