اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202307290815227
در دسترس نیست

تجهیزات ساخت انبار صنعتی

مهم ترین تجهیزات برای ساخت انبار صنعتی

کد: 140202307290815227

، اشتهارد , (اخبار رسمی): ساخت انبار صنعتی یکی از کارهای تخصصی و بسیار مهم است که جزئیات زیادی را در برمیگیرد. علاوه بر رعایت استانداردها در چیدمان و ردیف بندی قفسه ها، لازم است در انتخاب تجهیزات نیز دقت کافی به عمل آید.

مهم ترین تجهیزات برای ساخت انبار صنعتی
مهم ترین تجهیزات برای ساخت انبار صنعتی

اصلی ترین تجهیزات موجود در انبارهای صنعتی، قفسه های فلزی هستند که به صورت چند طبقه اجرا میشوند. این قفسه ها تنوع بسیار بالایی دارند و متناسب با نوع و ابعاد کالا می توان آنها را انتخاب کرد.

ساخت انبار صنعتی یکی از کارهای تخصصی و بسیار مهم است که جزئیات زیادی را در برمیگیرد. علاوه بر رعایت استانداردها در چیدمان و ردیف بندی قفسه ها، لازم است در انتخاب تجهیزات نیز دقت کافی به عمل آید. در ادامه به چند مورد از کاربردی ترین تجهیزات در ساخت انبار صنعتی اشاره خواهیم داشت.

انواع قفسه انبار صنعتی

اصلی ترین تجهیزات موجود در انبارهای صنعتی، قفسه های فلزی هستند که به صورت چند طبقه اجرا میشوند. این قفسه ها تنوع بسیار بالایی دارند و متناسب با نوع و ابعاد کالا می توان آنها را انتخاب کرد. برخی از انواع قفسه فلزی صنعتی عبارتند از:

قفسه پالت راک

قفسه راک نوع خاصی از قفسه های فلزی هستند که از اجزای بسیار مقاوم راک تولید شده و قادر به طبقه بندی از کف تا سقف هستند.این قفسه ها برای چیدمان بارهای پالتی کاربرد دارد و یکی از پرکاربردترین انواع قفسه صنعتی به شمار می رود.

قفسه درایوین

یکی از زیرمجموعه های قفسه های راک، قفسه خودراهرو یا قفسه درایوین است. این قفسه ها دارای تونل در دل سازه است و از آن برای چیدمان پالت استفاده میشود. مهم ترین ویژگی این قفسه ها، حذف راهروهای جانبی قفسه و انتقال آنها به داخل سازه قفسه است که باعث افزایش راندمان انبار میشود.

قفسه بازویی یا کانتی لور

قفسه بندی بازویی انبار به قفسه هایی گفته میشود که قاب جلویی آنها حدف شده و دارای بازوهای فلزی مقاومی هستند که به صورت عمود روی قاب پشت قرار میگیرند. بازوهای این قفسه ها برای چیدمان بارهای شاخه ای مانند میلگرد و فرش و موکت و موارد مشابه استفاده میشود.

قفسه شاتل درایوین

در انبارهای مکانیزه به جای قفسه درایوین از شاتل درایوین استفاده میشود. در هر تونل شاتل های متحرک نصب شده و مسئولیت جا به جایی بارهای پالتی را برعهده دارند. پالت ها با لیفتراک تا دهانه تونل قفسه حمل شده و بعد از قرار گرفتن روی شاتل، جا به جایی آن تا انتهای تونل برعهده شاتل خواهد بود.

قفسه راهرو باریک

برای افزایش راندمان انبار صنعتی عرض راهروها تا حد امکان کاهش پیدا نموده و در آن از قفسه راهرو باریک استفاده میشود. چیدمان بار در این قفسه ها با لیچتراک انجام شده و لیفتراک امکان تردد در راهروهای باریک را ندارد.

انواع قفسه نیم طبقه انبار صنعتی

در ساخت انبار صنعتی ممکن است هدف تلفیق بخش های اداری با انبار باشد. علاوه براین ممکن است برای افزایش راندمان انبار بخواهید فضای انبار به چند طبقه تبدیل شود. در این شرایط قفسه های نیم طبقه گزینه ایده آلی هستند. این قفسه ها بدون نیاز به مصالح ساحتمانی در کمترین زمان فضای انبار را به چند طبقه تقسیم بندی می کنند. بر روی هر یک از طبقات می توان مجدد قفسه های مختلف را قرار داد. با توجه به اینکه این قفسه ها پیش ساخته هستند، زمان نصب بسیار کوتاهی دارند. از رایج ترین انواع قفسه نیم طبقه انبار صنعتی می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • قفسه نیم طبقه بالکن بندی
  • قفسه نیم طبقه پایه راک
  • انواع ظروف نگهداری و جا به جایی مواد و کالا

علاوه بر قفسه های فلزی، در ساخت انبار صنعتی به تجهیزات دیگری از قبیل ظروف نگهداری و جا به جایی مواد و کالا نیز نیاز است. این ظروف برخی برای حمل بار کاربرد داشته و تعدادی برای نگهداری و چیدمان بارهای کوچک استفاده میشوند. از جمله ظروف نگهداری و جا به جایی بار و مواد در انبار می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • پالت تخت فلزی
  • پالت جعبه ای
  • پالت لاستیک
  • جعبه پلاستیکی انبار
  • پالت بشکه

همچنین لازم به ذکر است، علاوه بر قفسه ها و ظروف نگهداری و جا به جایی بار و مواد در انبار، لازم است از تجهیزات ایمنی نیز در ساخت انبار صنعتی استفاده شود. در انبارهای مکانیزه نیز دستگاه های بارکدخوان و RFID نیز کاربرد داشته و تاثیر زیادی بر افزایش سرعت کار و کاهش خطا و بهبود انبارگردانی و آمارگیری دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بهین انبار آرا

شرکت بهین انبار آرا تولید کننده انواع قفسه بندی انبار فلزی و تجهیزات انبار صنعتی و کارخانه ای سبک و سنگین، ساده و اتوماتیک و انواع ظروف (پالت و باکس پالت) جهت جابجایی کالا و مواد میباشد. ما در بهین انبار تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا کالای با کیفیت ایرانی تولید کنیم و با کمک محصولات خود به کمک شما تولید کننده و فروشنده محترم آمده و بهترین راهکارهای بهینه سازی و قفسه بندی انبار را ارائه نماییم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید