اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205307446622966
در دسترس نیست

مشاوره فردی چیست و چه مزایایی دارد؟

کد: 140205307446622966

، (اخبار رسمی): این مراحل در شرایطی که مشاور از نظر تخصص و تجربه توانمند باشد می تواند به بهترین شکل مطلوب طی شود و در پایان جلسات افراد با احساس بهتری نسبت به قبل مواجه شوند. علاوه بر مشاوره فردی شما می توانید در زمینه های خانواده، پیش از ازدواج، زوج درمانی،  مشاوره تحصیلی و شغلی نیز از خدمات این مرکز استفاده کنید

مشاوره فردی چیست و چه مزایایی دارد؟
مشاوره فردی چیست و چه مزایایی دارد

از مهمترین روشهایی که فردمیتواندبه شناخت مناسبتری از خودونیازهایش برسد، استفاده از مشاوره فردی درفضایی امن و بدوراز استرس است که فردبتواند به راحتی درباره افکار، احساسات، نیازها و مشکلات خود صحبت کند

یکی از مهمترین روش هایی که فرد میتواند به شناخت مناسب تری از خود و نیازهایش برسد، استفاده از "مشاوره فردی" در فضایی امن و بدور از استرس است. در شرایطی که فرد بتواند به راحتی درباره افکار، احساسات، نیازها و مشکلات خود صحبت کند و با استفاده از کمک های "مشاوره فردی" پاسخ های مناسبی به این نیازها و بعضا مشکلات بدهد. این شناخت فرد از خود کمک می کند تا بتواند به تناسب روحیات و احساسات خود با دیگران نیز  مواجه شود. در این مقاله شما را با این نوع مشاوره و دلایلی که نشان می دهد شما نیاز به کمک های یک مشاور دارید آشنا می کنیم.

مشاوره فردی چیست؟

مشاوره یا روانشناسی فردی در واقع همان روان درمانی است که فرد متخصص با ایجاد محیط امن کمک می کند تا فرد احساسات و نیازهای خود را بهتر بشناسد و بتواند برای چالش های زندگی خود راحت تر تصمیم گیری کند. بسیاری از انسان ها در طول زندگی با مشکلات و چالش های مختلفی دست و پنجه نرم می کنند که به دلیل عدم شناخت کافی از احساسات و رفتارهای خود ممکن است دچار اختلالات رفتاری و روحی شده  تجربه های تلخی مانند افسردگی، ناامید، یاس و ... را داشته باشند.

کار مشاور روانشناس فردی در زمینه های روانکاوی، رویکرد شناختی-رفتاری، پذیرش و تعهد، واقعیت درمانی، طرحواره درمانی و درمان های وجود است که افراد می توانند با توجه به نیاز خود و ارتباطی که با مشاور برقرار می کنند هر یک از این زمینه های درمانی را انتخاب کنند. امروزه روش های مختلفی برای دسترسی بیشتر به مشاوره های روانشناسی تعبیه شده تا افراد بتوانند راحت تر برای سلامت روحی و روانی خود اقدام کنند. مشاوره آنلاین و غیرحضوری یکی از روش های بسیار موثر و البته در دسترس است که باعث شده مراجعه کنندگان بدون محدودیت های زمانی و مکانی برای درمان و حل مشکلات روحی و روانی خود به مشاور مراجعه کنند.

8 دلیل عمده جهت مراجعه به روانشناس برای مشاوره فردی

دلایل مختلفی می تواند باعث شود تا شما احساس نیاز به استفاده از کمک های مشاوره فردی داشته باشید. از مهمترین این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. داشتن احساس ناامیدی: گاهی مسائل و مشکلات بیرونی و گاهی درونی افراد، آن ها را به سمت احساس ناامیدی و یاس پیش می برد. بی تفاوتی نسبت به مسائل زندگی و حتی تغییرات شدید خلقی می تواند فرد را به سمت افسردگی سوق دهد و این موضوع در کوتاه مدت شرایط زندگی را سخت می کند. در چنین شرایطی در صورتی که فرد احساس کند، این مشکل درونی و روحی است باید به سرعت به مشاوره مراجعه کند. بسیاری از مشکلات زندگی باعث می شود فرد احساس کند تلاش های او بی فایده است و رفته رفته با احساس ناکامی به سمت ناامید و افسردگی می رود.
  2. نگرانی و استرس مداوم: از مهمترین عواملی که نشان می دهد یک فرد نیاز به کمک های مشاوره دارد، داشتن احساسات منفی و آزاردهنده ای مانند نگرانی و استرس از مسائلی است که وجود واقعی ندارند. در این شرایط این احساسات آزاردهنده می تواند بر خواب و حتی فعالیت های روزمره فرد تاثیر منفی گذاشته و روال عادی زندگی را به هم بریزد. در صورتی که دچار چنین مشکلی باشید، باید در سریع ترین زمان ممکن برای حل مشکل خود به مشاوره مراجعه کنید.
  3. تعارض در روابط فردی: مشکلات فردی یا مشکل در روابط اجتماعی می تواند یکی از دلایلی باشد که نشان دهنده نیاز شما برای مراجعه به مشاوره باشد. گاهی عوامل مختلفی می تواند نقش محرک برای اختلال در روابط اجتماعی یا روابط عاطفی افراد شود. در این شرایط افراد ممکن است احساس کنند به تنهایی توان تصمیم گیری ندارند و در میان احساسات متناقض خود دست و پنجه نرم کنند.
  4. اختلال در خواب: گاهی به دلایل مسائل و مشکلات روحی ممکن است در فرایند خواب احساس اختلال داشته باشید. گاهی دوست دارید ساعات زیادی را بخوابید و گاهی دچار بی خوابی یا دیدن کابوس های مکرر می شوید. در صورتی که مشکلی داشته باشید اختلال خواب می تواند علائم بروز آن باشد. در این شرایط استفاده کمک های مشاوره های فردی می تواند شما را به آرامش بیشتری برساند. تا در این شرایط بتوانید برای حل مشکل پیش آمده اقدامات موثری داشته باشید.
  5. گرایش به سمت مواد مخدر یا مشروبات الکلی: گاهی فرد از فرط مشکلات زندگی به سمت عادت های ناهنجار مانند اعتیاد یا مصرف مشروبات الکلی می رود. گاهی نیز به دلیل تصمیمات هیجانی و احساسی فرد درگیر اعتیاد می شود. اعتیاد می تواند مسیر زندگی فرد را در هر برهه از زندگی با مشکلات عدیده ای مواجه کند. تاثیر منفی بر زندگی زناشویی، بر روابط عاطفی و حتی اشتغال فرد از جمله مواردی است که علائم هشدار برای درمان اعتیاد است.
  6. کم شدن تمرکز و توجه: مشکلات روحی و روانی در طول زندگی می تواند منجر به اختلال در فرایند تمرکز و توجه فرد به مسائل مختلف شود. گاهی افراد این موضوع را فراموشی تلقی می کنند این در حالی است که رفته رفته افکار منفی خود را نشان می دهد و دیگر جایی برای تمرکز فرد روی اهداف و مسائل اساسی و مهم زندگی نمی گذارد. در چنین شرایطی فرد نیازمند کمک های مشاور روانشناس است تا بتواند مسیر زندگی خود را به ریل عادی بازگرداند.
  7. نگرانی اطرافیان: رفتارهای غیرعادی و واکنش های غیر طبیعی، افسردگی یا تحریک پذیری بیش از حد اعتدال از جمله علائمی است، گاهی باعث نگرانی اطرافیان و هشدار آنها می شود. اگر زمانی با این هشدارها و ابراز نگرانی اطرافیان خود مواجه شدید، حتما آن  را جدی بگیرید و برای ایجاد احساس آرامش دیگران و نیز سلامت روان خود به مشاور روانشناس مراجعه کنید.
  8. از دست دادن عزیزان: یکی از مهمترین زمان هایی که فرد نیازمند کمک مشاور روانشناس است، زمانی است که فرد یکی از عزیزان خود را در اثر مرگ یا حادثه از دست داده است. در چنین شرایطی فرد اگر نتواند با این احساس فقدان کنار بیاید نیازمند کمک های مشاور روانشناس خواهد بود. این احساس در صورت جدی نگرفتن می تواند شرایط زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. از دست دادن شغل، تحریک پذیری زیاد، احساس یاس و ناامیدی و افسردگی از جمله مواردی است که در صورت فقدان عزیزان ممکن است افراد با آن دست به گریبان باشند و برای اینکه بتوانند با آسیب کمتری از این مرحله خارج شوند نیازمند کمک مشاوره های روانشناسی هستند.

نتیجه گیری

افراد براساس دسته بندی مشکلات مختلفی که دارند می توانند از کمک های مشاور فردی استفاده کنند. برای این منظور فرد با گرفتن وقت مشاوره از مرکز مشاوره دکتر مهسا کاشفی زاده کافی است مراحل زیر را طی کند تا در نهایت به بهترین نتیجه مطلوب برسد:

  • برقراری رابطه صمیمی با مشاور
  • رسیدن به درک و فهم مشترک بین مشاور و مراجعه کننده
  • هماهنگی با رفتار مشاور
  • دریافت توجه مثبت از مشاور
  • تشخیص مشکل
  • دریافت راه حل از سوی مشاور

این مراحل در شرایطی که مشاور از نظر تخصص و تجربه توانمند باشد می تواند به بهترین شکل مطلوب طی شود و در پایان جلسات افراد با احساس بهتری نسبت به قبل مواجه شوند. علاوه بر مشاوره فردی شما می توانید در زمینه های خانواده، پیش از ازدواج، زوج درمانی،  مشاوره تحصیلی و شغلی نیز از خدمات این مرکز استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت