اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207227629522580
در دسترس نیست

معرفی دانشگاه مازندران

کد: 140207227629522580

، (اخبار رسمی): دانشگاه مازندران یکی از دانشگاه‌های معتبر دولتی در بابلسر استان مازندران می باشد. این دانشگاه شامل موسسه‌های آموزش عالی اقتصادی و اداری، مدرسه علوم کشاورزی، موسسه آموزشی کشاورزی و مرکز تحصیلات تکمیلی بابلسر است. دانشگاه مازندران تاکنون ۱۲، ۵۸۴ مقاله علمی و پژوهشی چاپ‌شده‌دارد و رتبه سی و یکم را ...

معرفی دانشگاه مازندران
معرفی دانشگاه مازندران

دانشگاه مازندران یکی از دانشگاه‌های معتبر دولتی در بابلسر استان مازندران می باشد. این دانشگاه شامل موسسه‌های آموزش عالی اقتصادی و اداری، مدرسه علوم کشاورزی، موسسه آموزشی کشاورزی و مرکز تحصیلات تکمیلی بابلسر است. دانشگاه مازندران تاکنون ۱۲، ۵۸۴ مقاله علمی و پژوهشی چاپ‌شده‌دارد و رتبه سی و یکم را در بین دانشگاه‌های دولتی کسب کرده است. در ادامه این مقاله قصد داریم خصوص امکانات دانشگاه مازندران، و همچنین مزایا و معایب این دانشگاه بپردازیم.

آشنایی با دانشگاه مازندران

👈 مدرسه عالی علوم اقتصادی و اجتماعی بابلسر با همکاری دانشگاه هاروارد به منظور تربیت نیروی انسانی متخصص در رشته‌های اقتصاد، حسابداری و امور مالی، اقتصاد اجتماعی و حقوق کار و با نام «مدرسه عالی علوم اقتصادی و اجتماعی» به صورت یک موسسه غیر انتفاعی در مکان هتل بزرگ بابلسر (ساختمان مرکزی فعلی دانشگاه مازندران) تاسیس شد.

در اولین نیمسال فعالیت که از بهمن ماه ۴۹ آغاز شد، ۳۰۰ دانشجو و در نیمسال بعدی یعنی ترم پاییزی سال ۱۳۵۰، ۶۰۰ دانشجو پذیرفته شدند و استادانی تمام وقت و نیمه وقت مشغول تدریس شدند.

به این ترتیب مدرسه عالی علوم اقتصادی و اجتماعی به علت مدیریت آموزشی خوب پس از چند سال به صورت یکی از مدارس عالی مهم ایران درآمد. دانشگاه مازندران که هم اکنون بزرگترین مرکز آموزش عالی در این استان به شمار می‌رود، دارای سابقه‌ای بالغ بر ۴۳ سال است که هسته اولیه آن را مدرسه عالی علوم اقتصادی و اجتماعی، مدرسه علوم کشاورزی ساری، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، مرکز تربیت دبیر فنی نوشیروانی بابل و مرکز تحصیلات تکمیلی بابلسر تشکیل داده‌اند.

در تاریخ ۲۶ شهریور سال ۱۳۵۸ و با تصویب شورای عالی انقلاب از ادغام این مراکز، دانشگاه مازندران به صورت رسمی تاسیس و در طی سال‌های اخیر رشد قابل توجه‌ای در هر دو عرصه کمی و کیفی داشته است.

طرح توسعه همه جانبه این دانشگاه در شهر بابلسر در زمینی به مساحت ۱۶۰ هکتار اجرایی شد و حدود ۱۳۰ هزار متر مربع فضای آموزشی، کمک آموزشی، پژوهشی، رفاهی و خوابگاهی، اداری و فرهنگی طی ۴۳ سال گذشته ساخته‌شده‌و در اختیار دانشگاهیان قرار گرفت.

معرفی دانشکده های دانشگاه مازندران

این دانشگاه، با داشتن سیزده دانشکده، به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌ها در زمینه علوم مهندسی و علوم پایه شناخته می‌شود. متقاضیان ورود به این دانشگاه باید در هنگام انتخاب رشته کنکور سراسری، دانشگاه مازندران را جزو اولویت‌های اولیه خود قرار دهند. در ادامه، لیستی از این دانشکده‌های این دانشگاه ارائه‌شده‌است.

لیست دانشکده های دانشگاه مازندارن
دانشکده علوم ریاضیدانشکده علوم سیاسی و حقوقدانشکده شیمی
دانشکده فنی مهندسیدانشکده علوم انسانی و اجتماعیدانشکده علوم دریایی
دانشکده علوم پایهدانشکده هنر و معماریدانشکده علوم اقتصادی و اداری
دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشیدانشکده معارف اسلامی و الهیات 
آشنایی با رشته های دانشگاه مازندران

👈 در دانشگاه مازندران، تعداد رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد بیش از ۹۸ رشته-گرایش و برای مقطع دکترا بیش از ۶۶ رشته-گرایش وجود دارد.

❇️ رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد شامل :

حقوق و علوم سیاسیهنر و معماریشیمیعلوم اقتصادی و اداری،
علوم پایهعلوم انسانیالهیات و معارف اسلامیفنی و مهندسی
تربیت بدنی و علوم ورزشیعلوم ریاضیدامپزشکی 

❇️ رشته‌های مقطع دکترا در دانشگاه دولتی بابلسر شامل:

علوم انسانی و اجتماعیتربیت بدنی و علوم ورزشیعلوم اقتصادی و اداری
علوم ریاضیهنر و معماریشیمی
حقوق و علوم سیاسیالهیات و معارف اسلامیعلوم پایه

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش