اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208067653923662
در دسترس نیست

پکیج تصفیه فاضلاب هتل

پکیج تصفیه فاضلاب هتل چیست و چطور کار می کند؟

کد: 140208067653923662

، (اخبار رسمی): پکیج تصفیه فاضلاب هتل دستگاهی کاربردی برای هتل ها و اقامتگاه ها است که امکان اتصال به فاضلاب شهری را ندارند.

پکیج تصفیه فاضلاب هتل چیست و چطور کار می کند؟
پکیج تصفیه فاضلاب هتل چیست و چطور کار می کند؟

پکیج تصفیه فاضلاب هتل به دستگاه هایی در ابعاد مختلف گفته می شود که تمام مراحل تصفیه به صورت خودکار در آنها انجام می شود.

پکیج تصفیه فاضلاب هتل دستگاهی کاربردی برای هتل ها و اقامتگاه ها است که امکان اتصال به فاضلاب شهری را ندارند. هتل های واقع شده در فضاهای بیرون از شهر فاضلاب زیادی تولید می کنند اما به سیستم فاضلاب شهری متصل نیستند. این دستگاه در این محیط ها قرار گرفته و بسیاری از آلاینده های موجود در فاضلاب را از بین می برد. در ادامه انواع دستگاه تصفیه فاضلاب هتل و روش کار و قطعات مورد استفاده در آن را بررسی خواهیم کرد.

پکیج تصفیه فاضلاب هتل چیست؟

هتل ها مانند مجتمع های مسکونی مقدار زیادی فاضلاب بهداشتی تولید می کنند و به صورت مستقیم نباید وارد طبیعت شوند. هتل های کوچک در داخل شهر به سیستم فاضلاب شهری متصل هستند و فرآیندهای مورد نیاز برای بهبود کیفیت آنها قبل از ورود به طبیعت انجام می شود. هتل های خارج از محدوده شهری از قبیل هتل های ساحلی و جنگلی این امکان را ندارند. این در حالیست که محوز برای ورود مستقیم فاضلاب آنها به طبیعت صادر نمی شود.

پکیج تصفیه فاضلاب هتل به دستگاه هایی در ابعاد مختلف گفته می شود که تمام مراحل تصفیه به صورت خودکار در آنها انجام می شود. فاضلاب به محض ورود به این پکیج ها چندین مرحله تصفیه را طی کرده و در نهایت بعد از تصفیه امکان ورود به طبیعت را پیدا می کند.

انواع پکیج تصفیه پساب هتل و اقامتگاه

پکیج های مورد استفاده برای هتل ها دارای تنوع بالایی هستند و از نظر جنس می توان آنها را در چند گروه کلی دسته بندی کرد. از رایج ترین انواع پکیج تصفیه پساب هتل و اقامتگاه می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

دستگاه تصفیه فاضلاب هتل فلزی

این مدل دستگاه دارای بدنه تمام فلزی است که مقاومت و استحکام بسیار زیادی دارد. به دلیل استفاده از متریال های فلزی در بدنه دستگاه فشارهای داخلی و خارجی باعث آسیب به دستگاه و قطعات داخلی آن نمی شود. در ساخت این دستگاه نوع متریال فلزی به کار رفته در آن اهمیت بالایی دارد. چون تنها از فلزاتی می توان استفاده کرد که در تماس با مواد خورنده دچار پوسیدگی نشوند. علاوه براین، فشارهای داخلی و خارجی و نوسانات دمایی نیز نباید به دستگاه و بدنه آسیب بزند. فلزات بی کیفیت این ویژگی را نداشته و بهترین نوع استیل استنلس است.

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی به دلیل مقاومت و استحکام زیاد، در ظرفیت های بالا قابل تولید است. علاوه براین، این مدل پکیج به صورت روکار و دفنی قابل نصب و اجرا است.

دستگاه تصفیه فاضلاب هتل پلی اتیلن

از دیگر انواع پکیج تصفیه فاضلاب اقامتگاه و هتل می توان به مدل های پلی اتیلن اشاره کرد. پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن نسبت به مدل های فلزی وزن سبک تری دارد. علاوه براین، میزان استحکام آن در برابر ضربه کمتر از نوع فلزی است، اما باز هم شرایط محیطی باعث آسیب به آن نمی شود.

از دیگر ویژگی های پکیج تصفیه فاضلاب هتل پلی اتیلنی می توان به عدم خوردگی در تماس با مواد موجود در فاضلاب و قیمت مناسب تر آن نسبت به نوع فلزی اشاره کرد. این پکیج ها گزینه مناسبی برای تولید در ظرفیت های متوسط هستند.

دستگاه تصفیه فاضلاب فایبرگلاس

برای هتل ها، مسافرخانه ها و اقامتگاه هایی که ظرفیت کمی دارند بیشتر از مدل های فایبرگلاس استفاده میشود. این مدل وزن بسیار سبکی دارد و مقاومت آن در سطح بالایی قرار دارد. مواد فایبرگلاس به کار رفته در دستگاه باعث افزایش مقاومت آن در برابر نم و رطوبت و تماس با مواد خورنده می شود. این مدل ها بیشتر در ظرفیت و ابعاد کوچک تولید شده و به صورت توکار و روکار قابل اجرا هستند.

روش تصفیه فاضلاب هتل

فاضلاب تولید شده در هتل ها از نوع فاضلاب خانگی است و آلاینده های شیمیایی به ندرت در آن وجود دارد. به همین دلیل بیشترین تمرکز بر روی روش های بیولوژیکی و از بین بردن آلاینده ها توسط باکتری است. علاوه براین، در این نوع فاضلاب ذرات جامد معلق نیز به وفور وجود دارد و نیاز به تصفیه فیزیکی کاملا احساس می شود.

مراحل تصفیه پساب فاضلاب هتل ها شامل موارد زیر است:

ابتدا ذرات جامد معلق در فاضلاب به کمک آشغالگیرها جمع آوری میشود. در ووردی پکیج مخزن تصفیه فیزیکی قرار دارد و مقدار زیادی از این ذرات در این گام حذف می شوند. با حذف این ذرات روند تصفیه در گام های بعدی با سرعت بیشتری انجام شده و از گرفتگی و انسداد لوله ها و تاسیسات نیز جلوگیری خواهد شد.

در گام بعد فاضلاب وارد فاز متعادل سازی می شود. با همزن های مخصوص فاضلاب مخلوط می شود تا از نظر دما و سایر پارامترهای تعادل در تمام بخش ها برقرار گردد.

از مهم ترین بخش ها در این پکیج، تصفیه بیولوژیکی است. در این مرحله با هوادهی اکسیژن مورد نیاز باکتری ها برای تجزیه مواد آلی تامین می شود. هر اندازه هوادهی در این فاز بهتر انجام شود، اکسیژن بیشتری برای باکتری ها فراهم شده و تصفیه بهتر انجام خواهد شد. باکتری ها مواد آلی داخل فاضلاب را تجزیه می کنند و تکه های باقی مانده آنها به مرور در کف مخزن ته نشین می شود.

در فاز بعد فاضلاب در مرحله سکون قرار می گیرد تا ذرات معلق در فاضلاب در کف ته نشین شوند. این ذرات به مرور لجن را تشکیل داده و بخشی از آن به مرحله قبل برگشت داده میشود. این لجن به عنوان منبع غذایی باکتری ها عمل می کند و مابقی از دستگاه تخلیه خواهد شد.

در آخرین مرحله با استفاده از موادی از قبیل کلر و ازن گندزدایی انجام میشود. چون فاضلاب هتل ها حاوی مقدار زیادی باکتری، پاتوژن، انگل و ویروس و عوامل بیماری زا است.

در نهایت فاضلاب از دستگاه تخلیه شده و از آن می توان برای آبیاری مزارع کشاورزی و باغبانی استفاده کرد.

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب هتل

صدرامهاب یکی از تولیدکنندگان انواع پکیج تصفیه فاضلاب فلزی، پلی اتیلن و فایبرگلاس در ظرفیت های گوناگون است. محصولات این مجموعه با توجه به ظرفیت هتل و ویژگی های فاضلاب آن به صورت سفارشی طراحی و در نهایت با رعایت استانداردها تولید می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید نام صدرامهاب را در اینترنت جستجو کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید