کد: 140208167672723546
در دسترس نیست

هر آنچه لازم است از مهاجرت تحصیلی به کانادا بدانید

نحوه اخذ ویزای تحصیلی کانادا با دستیکن

کد: 140208167672723546

، تهران , (اخبار رسمی): مهاجرت به کانادا به روش های مختلفی امکانپذیر است که در حال حاضر، یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به این کشور، از طریق اخذ ویزای تحصیلی کانادا است و دانشجویان می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند.

نحوه اخذ ویزای تحصیلی کانادا با دستیکن
اخذ ویزای تحصیلی کانادا با دستیکن

مهاجرت تحصیلی به کانادا و تحصیل در دانشگاه و کالج های این کشور یکی از بهترین روش ها برای دریافت اقامت دائم آن است که صفر تا صد پروسه مهاجرت تحصیلی را با وکیل مهاجرتی دستیکن می توانید تجربه کنید.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا

مهاجرت به کانادا به روش های مختلفی مثل ثبت شرکت، سرمایه گذاری، استارتاپ و یا ورود به کار امکان پذیر می باشد. در حال حاضر، یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به این کشور، از طریق دریافت ویزای تحصیلی است و دانشجویان می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا، شرایط و مراحلی دارد اما مهم ترین مرحله آن، دریافت نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مدنظر می باشد. بر همین اساس، متقاضیان ابتدا باید مدارک شان را به دانشگاه مورد تقاضای خود ارسال کنند و اگر موفق به دریافت نامه پذیرش شوند، می توانند پیگیر دریافت ویزای تحصیلی خود باشند.

دریافت ویزای تحصیلی کانادا، مزایایی را هم به همراه دارد از جمله آنکه امکان اشتغال به کار حین دوران تحصیل را فراهم می کند و تبدیل آن به ویزای کاری نیز پس از اتمام تحصیلات، امکان پذیر می باشد.

انواع ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا، تشکیل شده از دو نوع ویزای دانشجویی و ویزای دانش آموزی می باشد. ویزای دانشجویی، برای کسانی صادر می شود که درخواست تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا را دارند و سن آنها بالاتر از 18 سال است. ویزای دانش آموزی هم برای متقاضیان زیر 18 سال که درخواست تحصیل در مدارس کانادا را دارند، صادر می شود.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیازمند برخورداری از یکسری شرایط است و فرقی هم نمی کند که شما متقاضی دریافت ویزای تحصیلی دانشجویی هستید یا دانش آموزی. این شرایط عبارتند از:
• دریافت نامه پذیرش از دانشگاه ها و کالج های کانادا
• برخورداری از تمکن مالی حداقل برای یکسال زندگی و تحصیل در کشور کانادا
• در کشور مبدا تای کافی داشته باشید. منظور از تای، گره است. تای یا همان گره به وابستگی های شما به کشور خودتان گفته می شود. مثلا اگر گفته می شود که تای شما در ایران ضعیف است، بدین معناست که پس از ترک کشور، پیوند محکمی برای بازگشت به کشور ایران را ندارید.
• برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید آفیسر اداره مهاجرت را قانع کنید که تحصیل شما در دانشگاه های آن کشور، تاثیرات مثبتی در آینده تحصیلی و شغلی تان دارد و در کشور خودتان نمی توانید به اهدافی که دارید، برسید. همچنین باید برای آفیسر توضیح دهید که مدت اقامت شما در کانادا محدود است و پس از تمام کردن تحصیلات، کشور را ترک خواهید کرد.
• برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید از لحاظ جسمی سالم و توانمند باشید.
• عدم سوء پیشینه کیفری از دیگر شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می باشد.
موارد فوق، شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی دانشجویی کانادا می باشد و دانش آموزان هم باید از شرایط زیر برخوردار باشند:
• دانش آموزان برای دریافت ویزای تحصیلی دانش آموزی کانادا باید از مدارس این کشور پذیرش بگیرند.
• اگر دانش آموز دارای سن کمتر از 10 سال است، باید به همراه یکی از والدین خود وارد کشور کانادا شود.
• اگر سن دانش آموز بالاتر از 10 سال است و والدین همراه ندارد، باید شخصی با عنوان کاستودین فرزند در کانادا، معرفی شود.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

پس از اطلاع از شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا و تهیه مدارک لازم، می توانید مراحل اخذ ویزای خود را طی کنید. در این بخش می خواهیم مراحل دریافت ویزای تحصیلی کانادا را توضیح دهیم:

مرحله اول: آماده کردن مدارک لازم

مرحله اول اخذ ویزای تحصیلی کانادا، اقدام به تهیه مدارک است. در این مرحله باید تمام مدارک را در قالب فایل های Personal Information و Proof of Means of Financial Support آماده کنید و سایر مدارک به شرح نامه پذیرش، نامه CAQ (در صورت وجود)، پاسپورت، فرم‌ های ویزای تحصیلی، و عکس را به صورت جداگانه آماده داشته باشید تا بعدا در سایت بارگذاری نمایید.

مرحله دوم: ساخت اکانت در سایت  CIC

در قدم بعد، باید وارد سایت اداره مهاجرت کانادا شوید و در صفحه پیش رو در قسمت Apply Online، به سوالات پاسخ دهید. در سوال اول از شما پرسیده می شود که آیا از داخل کانادا، خارج از کانادا و یا در مرز برای ورود اقدام می‌ کنید و در سوال دوم هم باید پاسخ دهید که آیا به صورت آنلاین درخواست می‌ دهید یا به صورت کاغذی؟

طبق پاسخ های شما، دستورالعمل های لازم در سمت پایین صفحه نمایش داده می شود و باید گزینه Create an Account or Sign in  را انتخاب نمایید.

بعد از آنکه وارد صفحه ساخت اکانت شدید، باید از میان 4 گزینه موجود بر روی گزینه Don’t have an account کلیک کنید و سپس اطلاعات خواسته شده به شرح نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و تاریخ تولدتان را ارائه نمایید.

پس از مراحل فوق، مجموعه ای سوالات دیگر هم نمایش داده می شوند که باید به تمام این سوالات کاملا دقیق و درست پاسخ دهید. پاسخ های اشتباه می توانند در روند اخذ ویزای تحصیلی شما اختلال ایجاد کنند.

مرحله سوم: آپلود فرم ‌ها و مدارک مورد نیاز در اپلیکیشن آنلاین

در مرحله بعد، باید فایل هایی که قبلا آماده کرده اید را هر کدام را در بخش مخصوص خود در اپلیکیشن، بارگذاری نمایید. اگر فرم های ویزا را ندارید، می توانید از اپلیکیشن این فرم ها را دانلود کرده و پس از تکمیل و امضای آنها، در سایت بارگذاری کنید.

مرحله چهارم: پرداخت هزینه در اپلیکیشن

بعد از تکمیل فرم ها و بارگذاری آنها در اپلیکیشن، باید هزینه را بپردازید و سپس گزینه Submit را انتخاب نمایید. سابمیت کردن به معنای اتمام فرایند درخواست است و درخواست شما به اداره مهاجرت کانادا ارسال می شود. جهت پرداخت هزینه هم باید از کارت های Master Card یا Visa Card استفاده کنید.

مرحله پنجم: انگشت نگاری ویزای کانادا

با پرداخت هزینه، مراحل اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کانادا به اتمام نرسیده است و باید منتظر دریافت نامه ای با نام Biometric Instruction Letter باشید. سپس با استفاده از اطلاعات موجود در این نامه می بایست در یکی از مراکز انگشت نگاری کانادا وقت بگیرید و مراحل آن را طی کنید.

سفارت کانادا در ایران حضور ندارد و شما برای طی کردن مراحل انگشت نگاری می بایست به یکی از کشورهای همسایه مراجعه نمایید. البته اگر طی 10 سال گذشته، انگشت نگاری ویزاهای کانادا را انجام داده باشید، ملزم به انگشت نگاری مجدد نیستید.

مرحله آخر: اتمام مراحل اخذ ویزای تحصیلی

با طی کردن تمام مراحل فوق، نامه ای به اسم پاس ریکوست از سوی اداره مهاجرت کانادا به شما ارسال می شود و طبق این نامه از شما خواسته می‌شود تا اصل پاسپورت خود را برای درج لیبل ویزا در آن به سفارت کانادا ارسال نمایید.

بعد از نامه پاس ریکوئست، یک نامه دیگر به اسم نامه POE هم از اداره مهاجرت کانادا دریافت خواهید کرد که این نامه به معنای مورد تایید قرار گرفتن درخواست شماست. شما با استفاده از نامه  POE می توانید استادی پرمیت خود را بعد از رسیدن به کانادا دریافت نمایید.

مشاوره اخذ ویزای تحصیلی کانادا با دستیکن

پس از تمام توضیحات کاملی که در این مطلب راجع به شرایط، هزینه ها، مراحل و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا ارائه کردیم، می توانید برای بهره مند شدن از مشاوره تخصصی در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا، با مشاوران ما در گروه مهاجرتی دستیکن ارتباط برقرار کنید. مشاوران ما می توانند در تمام امور مربوط به اخذ ویزای تحصیلی، اخذ ویزای توریستی و گرفتن نامه پذیرش از دانشگاه، در کنار شما باشند.

منبع : اخذ ویزای تحصیلی کانادا با موسسه دستیکن

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه مهاجرتی دستیکن

شرکت مهاجرتی دستیکن با مدیریت مستقیم بنفشه بهزادی عضو رسمی سازمان مشاوران قانونی مهاجرت به کانادا (CICC) ، با شماره عضویت (R530727) و مشاور مهاجرت ثبت شده در استان ساسکاچوآن با کد ثبت ۰۰۰۹۰۲ آماده ارائه بهترین نوع سرویس و خدمات مهاجرتی به متقاضیان میباشد. شرکت مهاجرتی دستیکن فعالیت های خود را از شهر تورنتو کانادا از سال ۲۰۱۲ آغاز کرده و هم اکنون در دفاتر دبی و تهران نیز با جواز کسب قانونی از کشور امارات و ایران مشغول پاسخگویی به متقاضیان می باشد. تخصص شرکت خدمات مهاجرتی دستیکن در برنامه های مهاجرتی موقت و دائم از جمله مهاجرت تحصیلی، مهاجرت نیروی متخصص، برنامه مهاجرتی استارت آپ، ثبت شرکت و خرید بیزینس، برنامه های استانی، برنامه خود اشتغالی، اسپانسرشیپ خانواده و ویزای توریستی است.