اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۶۵*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140209127712219207
در دسترس نیست

چگونه لکه کدو حلوایی را از روی فرش پاک کنیم؟

کد: 140209127712219207

، (اخبار رسمی): کدو تنبل با دارا بودن ویتامین های مختلف C و A و K و همچنین مواد معدنی مختلفی همچون پتاسیم، فسفر، مس، آهن، کلسیم و سایر مواد مغذی همچون آنتی اکسیدان ها و ... یکی از میوه های خوب زمستانی است. این میوه در زمستان معمولا به طرق مختلفی همچون استفاده در انواع سوپ و آش و یا به صورت پخته با شکر مصرف می شود.

چگونه لکه کدو حلوایی را از روی فرش پاک کنیم؟
چگونه لکه کدو حلوایی را از روی فرش پاک کنیم؟
چگونه لکه کدو حلوایی را از روی فرش پاک کنیم؟
چگونه لکه کدو حلوایی را از روی فرش پاک کنیم؟
چگونه لکه کدو حلوایی را از روی فرش پاک کنیم؟
چگونه لکه کدو حلوایی را از روی فرش پاک کنیم؟
چگونه لکه کدو حلوایی را از روی فرش پاک کنیم؟
چگونه لکه کدو حلوایی را از روی فرش پاک کنیم؟

اما کدو تنبل به دلیل دارا بودن بتاکاروتن که دلیل رنگ نارنجی آن است، اگر روی فرش بریزد اغلب لکه بدشکلی بر جای می گذارد و قاعدتا شما را نگران خواهد کرد. کدوتنبل که با عنوان کدو حلوایی نیز شناخته می شود اگر چه خوشمزه و بسیار مقوی است اما لکه روی فرش آن قطعا آزاردهنده می باشد.

به همین دلیل بر آن شدیم که روش پاک کردن لکه کدو تنبل از روی فرش را به شما آموزش دهیم تا از نگرانی های شما در فصول سرد سال جلوگیری کنیم.

برای پاک کردن لکه کدو حلوایی از روی فرش به چه مواد و وسایلی نیاز داریم؟

اگر قصد دارید تا لکه کدو تنبل را خودتان در منزل از روی فرش تان پاک کنید، قاعدتا باید مواد و وسایلی را آماده کنید. در این قسمت با ما باشید تا به شما بگوییم که این مواد و وسایل کدامند؟

  •          مایع ظرفشویی
  •          آب
  •          قاشق
  •          یک یا چند پارچه تمیز و سفید
  •          یک حوله نرم با خاصیت جذب بالا
  •          یک یا چند دستمال کاغذی حوله ای
  •          یک یا چند کتاب
  •          جاروبرقی
  • مراحل از بین بردن لکه کدو تنبل از روی فرش برای از بین بردن لکه کدوحلوایی فرش مراحل زیر را طی کنید یا با قالیشویی توحید تماس بگیرید:

    1.      کدو تنبل را بردارید

    ابتدا باقی مانده کدو تنبلی که روی فرش ریخته را با کمک یک قاشق بردارید تا در قدم اول لکه گسترش پیدا نکند.

    2.      یک ترکیب ساده آماده کنید و لکه را پاک کنید

    مقدار کمی مایع ظرفشویی (چیزی حدود 1 قاشق غذاخوری) را با آب (حدود 2 فنجان) در یک ظرف کوچک مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک پارچه نرم، سفید و تمیز که به این ترکیب آغشته شده، لکه را پاک کنید.

    مطمئن شوید که در این مرحله، لکه را مالش ندهید. اگر فرش را مالش دهید، علاوه بر این که لکه بزرگ تر و بدتر می شود، الیاف نیز در معرض آسیب و درآمدن قرار می گیرند. پس چه کنیم؟ دستمال را به صورت دورانی با فشاری ملایم روی لکه فرش بکشید. به این صورت هم لکه را پاک کرده اید و هم آسیبی به فرش وارد نکرده اید.

    3.      در صورت لزوم مرحله 2 را تکرار کنید

    اگر فکر می کنید که لکه زرد و یا نارنجی رنگی که بر اثر کدو تنبل ایجاد شده هنوز از بین نرفته است، می توانید مرحله 2 را مجددا تکرار کنید. به یاد داشته باشید که هر بار از محلول استفاده می کنید، دستمال خود را بیش از حد خیس نکنید تا فرش زیادی خیس نشود و خشک کردن آن سخت نباشد.

    هر بار که دستمال تان کثیف شد، از قسمت تمیز دیگر آن استفاده کنید و اگر کلا دستمال آلوده شد، از یک دستمال دیگر استفاده نمایید.

    4.      لکه کدو حلوایی روی فرش را بشویید

    هنگامی که لکه پاک شد و متوجه شدید که دیگر نه رنگ و نه اثری از لکه روی فرش دیده نمی شود، باید فرش را بشویید.

    در این مرحله با یک پارچه تمیز که با آب ساده و گرم مرطوب شده است، لکه را به خوبی بشویید. مهم است که در مرحله تمام مایع ظرفشویی که استفاده کرده اید را به همراه باقی مانده های کدوحلوایی، از فرش خارج کنید.

    5.      خشک کنید

    در این مرحله باید فرش را خشک کنید تا آن را از شر کپک ها و پوسیدگی های احتمالی آتی نجات دهید. برای این کار به یک یا چند حوله نیاز دارید. اگر لکه بزرگ بوده و مقدار زیادی آب روی فرش استفاده کرده اید تا آن را کاملا پاک کنید، پس بهتر است چند دستمال نمگیر یا حوله را در کنار دست تان قرار دهید.

    برای انجام این مرحله به سادگی حوله را بردارید و با فشار های ملایم، سعی کنید آب فرش را بگیرید. خارج کردن آب از فرش باید با ملایمت انجام شود. در این مرحله نیز نباید الیاف را مالش دهید.

    پس از آبگیری کامل، یک دسته دستمال کاغذی حوله ای بردارید و آن را روی ناحیه مرطوب قرار دهید. سپس یک یا چند کتاب با وزن زیاد را برداشته و روی دستمال ها بگذارید تا با فشار کمی که به دستمال ها وارد می کنند، باعث شوند دستمال ها به خوبی به فرش چسبیده و آب را به خود جذب کنند.

    6.      جاروبرقی کشیدن آخرین مرحله است

    در آخر می توانید با جاروبرقی کشیدن، الیاف فرش تان را در محل تمیز شده، به حالت اول خود بازگردانید.

    در نهایت اگر هنوز لکه زرد یا نارنجی رنگ ناشی از ریختن کدو حلوایی هنوز روی فرش دیده می شود، می توانید با استفاده از خدمات قالیشویی در افسریه که با دستگاه های مکانیزه انجام می شود، از شر آن خلاص شوید.

    شستشوی مکانیزه فرش ماشینی

    امروزه اگرچه در قالیشویی توحید هنوز شستشوی سنتی فرش ها نیز برای انواع فرش های دستبافت انجام می شود تا فرش از بین نرود اما شست و شوی مکانیزه به کمک دستگاه های اتوماتیک نیز روش نوینی است که برای فرش های ماشینی به کار می رود. در این روش، فرش ها بدون دخالت دست توسط دستگاه و با مواد شوینده عالی شستشو داده می شوند.

    قالیشویی توحید

    قالیشویی توحید همواره در دسترس عموم قرار دارد و خدمات خود را به سراسر تهران ارائه می کند. اگر می خواهید شستشوی فرش هایتان را به یک قالیشویی معتبر و با تجربه بسپارید، پس شماره تلفن 1864 را به خاطر بسپارید. همکاران ما در تمامی ساعات شبانه روز به صورت تلفنی آماده پاسخگویی به شما هستند. همچنین در روش نوین دیگر نیز می توانید از طریق ورود به سایت مجموعه توحید، سفارشات خود را در کمترین زمان ممکن ثبت کرده و با ما در ارتباط باشید.

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    اطلاعات تماس
    • ۰۲۱۶۶۵*****
    [نمایش اطلاعات]
    منتشر شده در سرویس:

    صنعت و تولید