اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۶۵*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104216289119207

بهترین روش شستشو فرش‌ها در قالیشویی

کد: 140104216289119207

https://bit.ly/3Rx19Om

، (اخبار رسمی): بسیاری از خانواده‌های ایرانی همیشه با این چالش روبرو هستند که کدام روش در کدام قالیشویی برای شستشوی فرش‌ها خوب است؟ برای هر فرش باید از کدام روش بهره گرفت؟ ما در ادامه این مقاله قصد داریم در اینباره بیشتر با شما صحبت کنیم.

بهترین روش شستشو فرش‌ها در قالیشویی
بهترین روش شستشو فرش‌ها در قالیشویی

فرش‌های دستبافت، ابریشمی و ماشینی همگی جز وسایل باارزشی هستند که در خانه هر ایرانی دیده می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد همیشه به دنبال بهترین روش‌های مناسب برای شستشوی این فرش‌ها هستند که کمترین آسیب به فرششان وارد شود. اما آیا تا به امروز به این موضوع اندیشیده‌اید که ما چند روش برای شستشو قالی و قالیچه‌ها داریم؟

خدمات قالیشویی بسیاری معتقدند که فرش تنها با شستن در حیاط خانه تمیز می‌شود اما این باور کاملا اشتباه است و برای سالم ماندن قالی و قالیچه‌ها بهترین راهکار، استفاده از خدمات قالیشویی‌هاست. قالیشویی‌های معتبر از بهترین روش و دستگاه‌ها برای شستن فرش‌هایتان استفاده می‌کنند. در این مراکز افراد کار بلد و متخصصی وجود دارند که با توجه به نوع و جنس فرش و الیاف بکار رفته شده در قالی روشی مناسب برای شستن آن انتخاب می‌کنند. اما آیا همه قالیشویی‌ها مناسب هستند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت خیر. قالیشویی‌هایی معتبر و دارای سابقه معمولا به نسبت سایر قالیشویی‌های بیشتر مورد اعتمادند. به عنوان مثال قالیشویی ادیب، قالیشویی گل ابریشم و قالیشویی توحید سه قالیشویی معتبری هستند که با ارائه بهترین خدمات توانسته‌اند اعتماد بسیاری از خانواده‌ها را به خود جلب کنند.

این قالیشویی‌ها با دارا بودن دستگاه‌های پیشرفته توانسته‌اند بهترین کیفیت را به مشتریانشان ارائه دهند. با سپردن قالی و قالیچه‌های خود به این قالیشویی‌ها کار را به دست افراد متخصص و کاردان سپرده‌اید و تا حد زیادی باعث صرفه‌جویی در زمان و مصرف آب می‌شوید زیرا این سه مرکز قالیشویی فرش‌ها را با استاندارها و اصولی که از طرف صنف و اتحادیه به آنان ابلاغ شده، می‌شویند.

امروزه یک قالیشویی خوب و حرفه‌ای علاوه بر شستشوی صحیح و استاندارد فرش‌ها، خدمات مکمل دیگری به مشتریان نیز ارائه می‌دهد. برخی از این خدمات عبارتند از: رفو‌گری، رنگ‌برداری، ریشه‌زنی، شیرازه‌دوزی، مبل‌شویی، رفع سوختگی و ترمیم فرش. در این صورت مشتریان می‌توانند در کنار شستشوی فرش خود، مشکلات آن را نیز حل نمایند.

نحوه شستشوی فرش در قالیشویی‌ها امروزه اکثر قالیشویی‌ها مکانیزه شده‌اند و از انواع دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مختلف و مدرن در شستن فرش‌ها بهره می‌برند. هریک از این روش‌ها برای شستن نوع خاصی از فرش‌ها استفاده می‌شوند. چنانچه این روش‌ها درست انتخاب نشوند برای قالی و قالیچه‌های شما معایب بسیار زیادی دارند. قالیشویی توحید به نشانی tohidcarpet.com و قالیشویی ادیب به نشانی adibcarpet.com و قالیشویی گل ابریشم به نشانی golabrisham.com از بهترین دستگاه‎ها و روش‌ها برای شستن قالی و قالیچه‌های شما استفاده می‌کنند. این مراکز شستشوی قالی با انتخاب بهترین روش شستشو تضمین می‌کنند که به فرش شما آسیبی وارد نمی‌شود.

هنگامیکه فرش‌ها با یک روش اصول شسته می‌شوند طول عمر آنها نیز افزایش پیدا خواهد و به تار و پود آن کمترین آسیب وارد می‌شود. برخی از روش‌های شستشو فرش در قالیشویی‌ها به شرح زیر هستند.

روش‌های شستشو فرش به طور کلی هر قالیشویی براساس نوع امکانات و مکانیزه بودنشان از سه روش برای شستن قالی و قالیچه‌ها بهره می‌برند که عبارتند از:

  1. روش سنتی روش اتوماتیک روش نیمه اتوماتیک

حال شاید برای شما هم سوال باشد که هر یک از این روش‌ها انحصارا برای شستن چه نوع فرش قابل استفاده‌اند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا درباره مزیت و معایب هر یک از روش‌های بالا بیشتر بخوانید.

روش سنتی برای شستن فرش خوب همانطور که از نام این روش مشخص است یکی از اولین و شاید هم قدیمی‌ترین روش‌های شستشو فرش‌ها در قالیشویی‌ها است. در ایام قدیم اکثر خانواده‌ها نزدیک به عید و خانه‌تکانی فرش‌های خود را در حیاط منزل یا جلوی درب در کوچه پهن می‌کردند و آن را می‌شستن. قالیشویی‌ها در روش شستشوی سنتی نیز دقیقا به همین صورت فرش‌ها را می‌شستن تنها با این تفاوت که برای زودتر خشک کردن آنها از دستگاه‌های خشک‌کن استفاده می‌کردند. در اینصورت در زمان مقرر فرش به مشتری تحویل داده می‌شد. امروزه از دیدگاه بسیاری از قالیشویی‌ها هنوز این روش بهترین روش شستشوی فرش است و از این روش استفاده می‌کنند.

در این روش برای شستن فرش‌ها باید از پارو، برس و لوازم دیگری استفاده می‌شد که همه‌ی آنها احتمال داشت به قالی و قالیچه آسیب وارد کنند به همین منظور روش‌های دیگری در بسیاری از قالیشویی‌ها جایگزین این روش شد.

روش نیمه اتوماتیک برای شستن فرش روش نیمه اتومانیک همانطور که از نام آن پیداست نیمی توسط نیروی انسانی و مابقی به وسیله تجهیزات و ابزارآلات در قالیشویی انجام می‌پذیرد. به این صورت که شخصی به عنوان اپراتور با وسایلی مثل فرچه، شلاق‌زن و یا تجهیزات شستشوی فرش در قالیشویی‌ها اقدام به شستشوی آن می‌کند و خشک‌کردن هم مانند همان روش سنتی توسط دستگاه خشک‌کن مخصوص انجام می‌شود.

در این روش نیز امکان آسیب به فرش وجود دارد. زیرا نیروی انسانی ممکن است در یک مرحله خطا کند و تاروپود فرش دچار آسیب شود. به همین دلیل پس از این روش، روش تمام اتوماتیک برای شستن فرش‌ها وارد قالیشویی‌ها شد.

روش تمام اتوماتیک برای شستن فرش همانطور که از نام این روش کاملا مشخص است، به صورت کاملا اتوماتیک همه چیز انجام می‌شود و نیروی انسانی نقشی در شستشوی فرش نخواهد داشت. کلیه مراحل شستن فرش از صفر تا صد به وسیله دستگاه های مکانیزه که روز به روز در حال مدرن‌تر شدن و تولید بیشتر هستند انجام می‌گیرد. نیرو انسانی در این روش هیچ دخالتی نداشته و تنها دخالت آنها برای جابجایی فرش‌ها و نظارت بر شستشو خواهد بود.

ارائه خدمات قالیشویی با توجه به توضیحات بالا شما به هر قالیشویی نمی‌توانید اطمینان کنید. زیرا ممکن است به سادگی به قالی و قالیچه‌های باارزش شما آسیب جدی وارد شود. اگر شما هم قصد شستشوی فرش‌های خود را دارید و هنوز سردرگم هستید که چه قالیشویی در تهران مناسب است ما به شما قالیشویی توحید، ادیب و گل ابریشم را معرفی می‌کنیم. این سه قالیشویی با یک دهه سابقه و اعتبار می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره می‌توانید به قسمت تماس با ما سایت قالیشویی توحید مراجعه کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید. مشاورین و متخصصین از طریق این شماره تماس پاسخگوی سوالات شما هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۶۵*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی