اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۶۵*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105236353019207

نکاتی جهت بهتر نگه داشتن انواع فرش‌ها

کد: 140105236353019207

https://bit.ly/3K0mYCL

، (اخبار رسمی): فرهنگ ایرانی با فرش‌های خوش رنگ و لعاب آن گره خورده است. در خانه هر ایرانی، فرش به عنوان کانون اصلی طراحی دکوراسیون شناخته می‌شود. از طرفی این کالاهای ضروری، قیمت بالایی نیز داشته و به راحتی قابل تعویض نخواهند بود.

نکاتی جهت بهتر نگه داشتن انواع فرش‌ها
نکاتی جهت بهتر نگه داشتن انواع فرش‌ها

بنابراین بسیار مهم است که شما نکاتی را جهت نگه‌داری درست و افزایش طول عمر فرش‌های خود بدانید.

با به کارگیری این نکات ساده، می‌توانید زیبایی و شکوه فرش‌های منزلتان را حفظ کرده و از طرفی، تمیزی و نظافت آن را نیز مد نظر داشته باشید. فرش‌، گلیم و موکت دائما با پوست و بدن انسان در ارتباط هستند. کوچکترین آلودگی و کثیفی آن‌ها می‌تواند باعث بروز بیماری‌ها و مشکلات متعددی در انسان شود.

با ما در این مقاله همراه باشید تا نکات نگهداری از فرش ماشینی و دستبافت را با شما در میان بگذاریم. امیدواریم با رعایت این نکات کاربردی، تا سالیان سال فرش‌هایی سالم، زیبا و صدالبته پاکیزه داشته باشید.

6 نکته برای نگهداری فرش‌های ماشینی فرش‌های ماشینی به علت قیمت پایین، دوام بالا و تنوع زیاد، بیشتر از سایر فرش‌ها در خانه‌های ایرانی دیده می‌شوند. شاید تصور کنید این فرش‌ها نیاز زیادی به نگهداری و مراقبت ندارند. اما این طور نیست. فرش‌های ماشینی پس از حدود 5 سال، زیبایی و ظرافت خود را از دست می‌دهند؛ اما شما می‌توانید با رعایت نکات زیر، این زمان را تا مدت‌های طولانی‌تری افزایش دهید.

  • پایه‌های تیز مبل و میز را به طور مستقیم روی فرش قرار ندهید. پایه‌های مبل و میز به علت وزن زیاد و تیز بودن، به مرور زمان بافت فرش را از بین می‌برند. حتی در بعضی موارد دیده شده که، فرش به علت فشار وارد سوراخ شده است. سعی کنید این چنین پایه‌هایی را به صورت مستقیم روی فرش قرار ندهید. اگر مجبور به انجام این کار هستید، از طلق ضخیم یا پلاستیک محافظ استفاده کنید. هر چند روز یکبار نیز مبل و میز را جابه‌جا کنید تا پایه‌های مبل تنها روی یک قسمت از فرش قرار نگیرد.
  • لکه‌ها را سریعا پاک کنید. وجود لکه‌های مختلف، به تاروپود فرش آسیب وارد می‌کند. خصوصا اگر این لکه‌ها عمیق بوده و ته‌نشین شوند. بهتر است در اسرع وقت لکه‌های ایجاد شده روی فرش را توسط شامپو فرش و یا سایر مواد شوینده پاک کنید.
  • فرش‌های خود را در زیر نور مستقیم خورشید پهن نکنید. نور مستقیم خورشید اصلی‌ترین عامل رنگ پریدگی فرش است. در نتیجه برای حفظ رنگ و روشنایی فرش خود، حدالمقدور فرش‌ها را از تماس با نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.
  • جاروبرقی را فراموش نکنید. حداقل هفته‌ای دوبار فرش‌های خود را جاروبرقی بکشید. این کار گردوغبار موجود در فرش را به سطح آن آورده و در نهایت خارج می‌کند. کشیدن جاروبرقی در پایین‌ترین حد مکش، به افزایش طول عمر فرش کمک شایانی خواهد کرد. حتما به یاد داشته باشید که در جهت خواب فرش، جارو بکشید.
  • گاهی فرش‌ها را برعکس کنید. شاید جالب باشد که بدانید برعکس کردن فرش نیز جزو نکات نگهداری آن محسوب می‌شود. این کار جهت خواب فرش را تنظیم کرده و تاروپود آن را به حالت طبیعی برمی‌گرداند. خصوصا اگر در مکان‌های پر رفت‌وآمد منزل خود فرش پهن کرده‌اید، هر 6 ماه یکبار آن را برعکس کنید.
  • رطوبت را از فرش دور نگه دارید. رطوبت عامل اصلی پوسیدگی فرش است.

موارد زیر بیشترین رطوبت و در نتیجه پوسیدگی را در فرش ایجاد خواهند کرد:

  • خشک کردن غیر اصولی: اگر فرش‌های شما در جای نامناسب خشک شود، رطوبت حاصل از شست‌وشو درون آن باقی مانده و فرش را می‌پوساند.
  • ریختن مایعات: اگر آب یا مایعات دیگر روی فرش شما ریخت، آن را به سرعت پاک کرده و فرش را خشک نمایید.
  • قرار دادن فرش در محیط‌های مرطوب: اگر در نزدیکی درب حمام، فرش پهن باشد، رطوبت موجود به مرور در فرش نفوذ کرده و آن را می‌پوساند.
  • آب اضافی گلدان‌ها: گلدان‌های را به طور مستقیم روی فرش قرار ندهید. اکثر پوسیدگی‌های فرش ناشی از آب اضافی همین گلدان‌ها است.

فرش‌های خود را به‌خوبی شست‌وشو دهید. مهم‌ترین نکته در نگهداری فرش، شست‌وشوی آن است. استفاده از ابزار و مواد شوینده‌ی نامناسب می‌تواند عمر، سلامت و زیبایی فرش شما به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد. متاسفانه، شستن دستی فرش بیشترین آسیب را به آن وارد می‌کند که به هیچ وجه نیز قابل جبران نخواهد بود. بهترین راه برای شست‌وشوی فرش، کمک گرفتن از یک قالیشویی معتبر است.

قالیشویی‌های نظیر قالیشویی توحید به نشانی tohidcarpet.ir، قالیشویی ادیب به نشانی adibcarpet.com و همچنین قالیشویی گل ابریشم به نشانی golabrisham.com می‌توانند بهترین خدمات را در سطح استان تهران به شما ارائه کنند.

نکات نگهداری از فرش‌های دستبافت فرش‌های دستبافت به مراقبت و محافظت بیشتری نسب به فرش‌های ماشینی نیاز دارند. این فرش‌ها حاصل هنر بافندگان کشورمان بوده و درنتیجه شما باید همانند یک اثر هنری گرانبها با آن‌ها برخورد نمایید.

  • فرش‌های دستبافت را در معرض رفت‌وآمد قرار دهید.
  • سعی کنید این فرش‌ها را در مکان‌هایی که کمترین تردد وجود دارد، پهن نمایید.
  • در صورت ریختن هرگونه مایعات سریعا نسبت به پاک کردن آن با جوش شیرین اقدام نمایید.
  • هیچگاه فرش‌های دستبافت را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. این کار تمام رنگ و لعاب فرش شما را از بین خواهد برد.
  • اگر قصد دارید فرش دستبافت خود را برای مدتی در انبار نگهداری کنید، حتما آن را با پارچه ضد کپک بپوشانید.
  • استفاده از بسته‌بندی‌های پلاستیکی در طولانی مدت، سبب رشد قارچ و کپک در بافت فرش خواهد شد. در نهایت نیز فرش شما پوسیده شده و دیگر کارایی نخواهد داشت.
  • هیچگاه خودتان اقدام به شست‌وشوی فرش دستبافت نکنید. این فرش‌ها نسبت به دمای آب و مواد شوینده حساس بوده و رنگ پس می‌دهند.
  • باید فرش‌های نفیس دست بافت را به قالیشویی‌های معتبر بسپارید تا در نهایت دقت و ظرافت آن‌ها را شست‌وشو نمایند.

ارائه خدمات

در این مقاله نکات طلایی برای نگهداری فرش‌های دستبافت و ماشینی را عنوان کردیم.

فرش‌ها جزو مهم‌ترین اجزای یک خانه به حساب می‌آیند. سلامت، زیبایی و تمیزی این آیتم‌های کاربردی، نقش به سزایی در دکوراسیون کلی منازل شما ایفا خواهند کرد. فرش‌ها دائما مورد استفاده قرار گرفته و زیر پا هستند. از این رو به مرور زمان رنگ و لعاب و شکوه خود را از دست خواهند داد. اما شما می‌توانید با به کارگیری برخی نکات کاربردی، طول عمر فرش‌ها را افزایش داده و دوباره زیبایی را به آن‌ها بر گردانید.

فراموش نکنید یکی از مواردی که طول عمر قالی و قالیچه‌ها را افزایش می‌دهد، شستشوی دوره‌ای آنهاست. برای این منظور می‌توانید از خدمات قالیشویی‌هایی نظیر قالیشویی توحید، ادیب و گل ابریشم بهره بگیرید. برای ارتباط با قالیشویی توحید می توانید وارد وب سایت شده و به قسمت تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۶۵*****
[نمایش اطلاعات]