اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۶۵*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109296882419207
در دسترس نیست

رکن مهم و اساسی نگه‌داری فرش چیست؟

کد: 140109296882419207

، (اخبار رسمی): فرش‌ها انواع مختلفی دارند مانند ابریشمی، زربافت و همینطور فانتزی که دو نوع اول یعنی زربافت و فانتزی به علت الیاف به کار برده شده در تار و پودشان، دارای ارزش بیشتر و قیمتی گران‌تر هستند.

رکن مهم و اساسی نگه‌داری فرش چیست؟
رکن مهم و اساسی نگه‌داری فرش چیست؟
رکن مهم و اساسی نگه‌داری فرش چیست؟
رکن مهم و اساسی نگه‌داری فرش چیست؟
رکن مهم و اساسی نگه‌داری فرش چیست؟
رکن مهم و اساسی نگه‌داری فرش چیست؟

شاید اولین سوالی که درباره این موضوع به ذهنتان بیاید روش‌های مراقبت از فرش زربافت، فانتزی و ابریشمی باشد که ما هم در ادامه مقاله از قالیشویی توحید قصد داریم این موضوع را به خصوص نحوه نگه‌داری از فرش ابریشمی را بیشتر برای شما توضیح دهیم و بتوانیم با دادن اطلاعاتی در این خصوص، شما عزیزان را آگاه تر سازیم با ما همراه باشید.این مقاله توسط کارشناسان قالیشویی توحید تهیه شده است برای ارتباط با ما با شماره قالیشویی 1864 در ارتباط باشید.

اصول کلی نگه‌داری و مراقبت از فرش به صورت کلی برای اینکه بتوانید از فرش‌های خود مراقبت کنید باید بدانید که یکی از نکات مهم در نگه‌داری خوب فرش، آن است که تلاش کنید فاصله زمانی برای شستن فرش‌های خود تعیین کنید. زیرا شست و شوی مکرر، یکی از نکات مهم در نگه‌داری فرش است.

درباره این موضوع باید بیان کنیم انتخاب یک قالیشویی خوب بی تاثیر نخواهد بود، زیرا یک قالیشویی خوب با داشتن کارشناسان مربوطه تلاش می‌کند، اگر فرش شما نیاز به تعمیری داشته باشد چه اساسی و چه جزئی آن را برطرف سازد. سپس با تعیین روش شستشوی که آن هم با توجه به نوع هر فرش صورت می‌گیرد، در نهایت بهترین کیفیت کاری ممکن را به شما تحویل دهد. به همین سبب ما قالیشویی توحید را به شما معرفی می‌کنیم که خدمات مختلفی مانند موکت‌شویی، فرش شویی و مبل شویی را برای شما انجام می‌دهند.

همچنین در ارتباط با قیمت قالیشویی می‌توانید به سایت آنان مراجعه کرده و از طریق تماس تلفنی اطلاعات لازم را درباره قیمت شستشو و یا تعمیر فرش‌های خود کسب کنید.

روش نگه‌داری فرش ابریشمی در میان فرش‌های دستباف یکی از گران قیمت‌ترین فرش‌ها، فرش ابریشمی است که نگه‌داری آن هم نسبت به سایرین حساس‌تر و دارای پیچیدگی بیشتری است. لازم است حتما اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید به خوبی از فرش‌های ابریشمی خود مراقبت کنید.

البته باید این را بیان کنیم که فرش‌های ابریشمی این قابلیت را دارند که قرن‌ها باقی بمانند. به شرط آنکه نکات اصولی در نگه‌داری از آنان رعایت شود. به همین منظور قصد داریم روش‌های نگه‌داری و نکاتی که باید بدانید را در ادامه در اختیارتان بگذاریم. این روش‌ها عبارتند از:

ضد بید کردن فرش ابریشم یکی از خطرناک‌ترین حشراتی که ممکن است دامان فرش‌های ابریشمی شما را نیز بگیرد، بیدها هستند. برای آنکه بتوانید سال‌های سال از فرش ابریشمی خود در برابر این موجودات خطرناک محافظت کنید، باید نکات زیر را دانسته و رعایت کنید.

  • فرش نباید روی سطح گچی یا خاکی یا آهنی گذاشته شود.
  • بهتر است فرش روی لاستیک یا فرش دیگری پهن نشود.
  • اگر قصد دارید فرش خود را تمیز کنید بهتر است پنجره‌ها را باز کنید تا گرد و غبار ناشی از تمیز کاری شما دوباره روی فرش نشیند.
  • برای آنکه از بید خوردگی پشت فرش جلوگیری کنید، می‌توانید از مقداری پودر نفتالین یا نگزالت و یا مواد گیاهی مانند تنباکو استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که از این مواد باید در حد متعارف استفاده کنید.
  • حتما به زمان شستشوی فرش خود دقت داشته باشید از تابش مستقیم نور خورشید بر روی فرش جلوگیری کنید.
  • برای یکنواخت نگه داشتن سطوح فرش بهتر است که هر چند ماه یک بار مثلا هر شش ماه یک با فرش سر و ته شود.
  • اگر آبی روی فرش ریخته شود باید به سرعت از فرش گرفته شود و آن قسمت باید کاملا خشک شود.
  • از قرار دادن به شکل مستقیم وسایل نوک تیز مانند پایه صندلی، مبل یا میز بر روی فرش جدا خودداری کنید و برای رعایت این مورد می‌توانید از زیر پایه‌های چوبی یا پلاستیکی استفاده کنید.
  • سعی کنید بهترین شوینده را برای شستن فرش خود انتخاب کنید. مثلا صابون‌های کم اسید انتخاب مناسبی هستند، چراکه اگر از پاک کننده‌هایی که دارای خاصیت اسیدی هستند استفاده کنید مانند کلروهیدروسولفیت‌ها که باعث می‌شوند، تارهای فرش شما از بین رفته و دوام آن‌ها کم بشود.

  آویزان کردن فرش ابریشمی

یکی از راه‌های نگه‌داری فرش‌های ابریشمی آویزان کردن آنان است، اما باید توجه داشته باشید برای آویزان کردن این فرش‌ها آن هم به مدت طولانی، از میخ یا بسته‌های آهنی در قسمت بالای فرش  استفاده نکنید، اما در عوض شما می‌توانید از ثابت کننده‌های پوستر یا گره‌ها و پشت بندهای مناسب جهت این کار استفاده کنید.

این کار باعث می‌شود که وزن ابریشم به طور مساوی در طرفین تقسیم شود. یکی از راه‌های پیشنهادی خوب این است که به پشت فرش یک تکه پارچه محکم بدوزید و بعد یک میله فلزی را از پارچه رد کرده و در انتها میله را به دیوار آویزان کنید. این روش باعث می‌شود که جلوه‌ی فرش شما بیشتر شده و وزن ابریشم هم به طور مساوی تقسیم شود و همچنین افزایش طول عمر نگه‌داری آن شود.

نگه‌داری فرش ابریشمی در انبار

اگر قصد دارید به مدت طولانی فرش ابریشمی خود را بلا استفاده در انبار بگذارید، پیشنهاد ما این است که از یک تکه پارچه برای بسته بندی فرش استفاده کنید. هرگز از کیسه‌های پلاستیکی که جریان هوایی از آن‌ها نمی‌گذرد استفاده نکنید. زیرا فرش‌های ابریشمی یا به طور کل فرش‌های دستباف احتیاج به هوای آزاد دارند.

شما با استفاده از کیسه‌های پلاستیکی فقط عمر ماندگاری آن‌ها را کاهش می‌دهید. به این دلیل که کیسه‌های پلاستیکی در نهایت باعث پوسیدگی فرش شما می‌شوند. در این میان استفاده از نفتالین و یا تنباکو را هرگز فراموش نکنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با نکاتی در رابطه با نگه‌داری از فرش‌های دستباف ابریشمی بیشتر آشنا کنیم، اما باید توجه داشته باشید که اگر فرش ابریشمی شما صدمه دیده باشد باید هر چه سریع‌تر به یک قالیشویی معتبر مراجعه کنید. زیرا ممکن است این آسیب دیدگی به مرور زمان بدتر شود و دیگر نشود برای برطرف کردن آن چاره‌ا‌ی اندیشید

انتخاب قالیشویی خوب در این زمینه حرف اول را می‌زند، چراکه شستن فرش‌های ابریشمی از حساسیت بالا و دشواری‌هایی برخوردارهستند که باید حتما به دست متخصصین این حوزه بسپارید. به همین دلیل ما به شما قالیشویی توحید را برای انجام خدماتی مانند مبل شویی فرش شویی و قالیشویی معرفی می‌کنیم.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۶۵*****
[نمایش اطلاعات]