اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210197765723736
در دسترس نیست

چرا اینرنت 5g ؟

کد: 140210197765723736

، (اخبار رسمی): احتمالاً تا کنون به گوش شما نام اینترنت 5G خورده است. 5G، نسل پنجم شبکه تلفن همراه را نمایان می‌کند و با به ارمغان آوردن سرعت اینترنتی ۱۰ تا ۲۰ برابر نسبت به 4G، به کاربران تجربه ارتباطی فوق‌العاده را ارائه می‌دهد.

چرا اینرنت 5g ؟
چرا اینرنت 5g ؟

احتمالاً تا کنون به گوش شما نام اینترنت 5G خورده است. 5G، نسل پنجم شبکه تلفن همراه را نمایان می‌کند و با به ارمغان آوردن سرعت اینترنتی ۱۰ تا ۲۰ برابر نسبت به 4G، به کاربران تجربه ارتباطی فوق‌العاده را ارائه می‌دهد.

به گفته شرکت سیسکو، فناوری 5G احتمالاً با هزینه‌های بالا همراه خواهد بود. میزان مصرف داده در اینترنت موبایل تا دو سال آینده با یک افزایش حدود ۵۷ درصد مواجه خواهد شد و متوسط قیمت داده‌های موبایل نیز ممکن است حدود ۵۱ درصد افزایش یابد. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع اینترنت خانگی و تعرفه‌ها به وب‌سایت شرکت اینترنتی ماهان نت مراجعه کنید.

حالا بیشتر به توضیحات در مورد تکنولوژی اینترنت 5G می‌پردازیم. ابتدا باید بدانید که حرف G به معنای Generation یا نسل است. نسل پنجم اینترنت تلفن همراه استانداردهای جدیدی را برای ارتباطات بی‌سیم فراهم می‌کند که پس از 4G عرضه شده است. این نسل جدید ارتباطات با سرعت دانلود و آپلود بالاتری همراه است و ارتباطات پایدارتری را فراهم می‌کند.

فناوری 5G قابلیت ارائه خدمات اینترنت چند گیگابایتی و بی‌سیم را در خانه یا محل کار، بدون نیاز به WiFi، به شما می‌دهد. این دسترسی بی‌سیم، رقابت‌های جدیدی را بین ارائه‌دهندگان اینترنت و اپراتورها ایجاد می‌کند، که به تسریع در محاسبات ابری، ارائه خدمات با تاخیر کمتر، بازی و دیگر کاربردها منجر می‌شود.

تصور کنید که تعداد زیادی پهپاد برای مأموریت‌های نجات یا اتومبیل‌های خودران برای ارتباطات بهتر با یکدیگر و نظارت بهتر بر ترافیک و وضعیت جاده‌ها به اینترنت پرسرعت نیاز دارند. اینترنت 5G تاثیر قابل توجهی در عملیات این ایده‌ها خواهد داشت.

دسترسی به اینترنت با استفاده از فناوری 5G در مودم

روش رایج و پرکاربرد دسترسی به اینترنت از طریق فناوری 5g، استفاده از انواع دستگاه‌های سیم‌کارتی مانند تبلت، گوشی موبایل، دوربین‌های سیم‌کارت خور و دیگر تجهیزات می‌باشد. مودم 5g نیز از جمله این دستگاه‌های سیم‌کارت خور است که برای دریافت و بهره‌مندی از اینترنت 5G به صورت اشتراکی به کار می‌رود. امواج ارسالی شبکه‌های وای‌فای و 4g lte در فرکانس‌های 25 تا 35 گیگاهرتز قرار دارند. این امواج رادیویی امکان پوشش مناطق وسیع تحت شبکه را با نرخ داده 100 تا 900 مگابایت در ثانیه فراهم می‌کنند، و باندهای فرکانسی بالا در بازه 3001 تا 1000 واحد قرار دارند.

با توجه به سرعت بالای اینترنت 5G که به چند گیگابیت در ثانیه می‌رسد و همچنین کاهش قابل توجه تاخیر و نوسانات، استفاده از این بستر برای دسترسی به اینترنت در محیط‌های مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی، دانشگاهی، تحقیقاتی، صنعتی، کافی‌نت‌ها، گیم‌نت‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها بسیار کارآمد است. در آینده نزدیک، در اکثر این محیط‌ها، مودم‌های ADSL، مودم‌های TD LTE و سیستم‌های اینترنتی زمینی و ماهواره‌ای با مودم‌های پرسرعت جایگزین خواهند شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]