اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140212017828025399
در دسترس نیست

شرایط واردات خودرو در انتهای سال ۱۴۰۲

کد: 140212017828025399

، (اخبار رسمی): یکی از بازارهای پرتلاطم دهه اخیر در کشورمان بازار خودروهای وارداتی و شرایط ورود این خودروها بوده که مصوبات و قوانین زیادی در جهت بهبود آن وضع شد.نوسانات متعدد در این بازار باعث ایجاد گپ‌های مالی زیادی شد و بسیاری سودهای کلان و برعکس خیلی ‌ها ضررهای جبران ناپذیری را تجربه کردند.

شرایط واردات خودرو در انتهای سال ۱۴۰۲
شرایط واردات خودرو در انتهای سال ۱۴۰۲
شرایط واردات خودرو در انتهای سال ۱۴۰۲
شرایط واردات خودرو در انتهای سال ۱۴۰۲
شرایط واردات خودرو در انتهای سال ۱۴۰۲
شرایط واردات خودرو در انتهای سال ۱۴۰۲
شرایط واردات خودرو در انتهای سال ۱۴۰۲
شرایط واردات خودرو در انتهای سال ۱۴۰۲

اما خبرهای امیدوارکننده‌ای در راستای واردات خودروهای خارجی به بیرون در کرده که امیدواریم طی این تغییرات قوانین و نوسانات بازار به یک ثبات نسبی برسد.

چه مقدار ارز برای واردات خودرو تخصیص داده شده است ؟

طی اظهارات اخیر معاون وزارت صمت ، جناب آقای مهدی ضیغمی بیان کرد که ارز تخصیصی برای واردات خودرو روز به روز در حال افزایش و بهبود است و بانک مرکزی و شرکت های مربوطه همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشته‌اند که تا همین لحظه عددی نزدیک به ۷۳۸ میلیون یورو در خصوص واردات خودروهای بنزینی و بیش از ۲۱۰ میلیون یورو برای خودروهای برقی تخصیص داده شده است که تقریبا کمتر از ۱ میلیارد یورو می‌توان محاسبه کرد.

وی همچنین افزود تا کنون بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ عدد خودرو وارد گمرکات مختلف کشور شده است که با تسریع در روند پلاک‌گذاری سعی در تحویل فوری به خریداران را داریم.مهدی ضیغمی همچنین افزود که میزان واردات خودرو به کشور ارتباط مستقیم با حجم تولیدکنندگان داشته و طبق آخرین گزارشات تا انتهای سال جدید بیش از ۲۰ هزار خودرو و تا اوایل سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۳۰هزار خودرو وارد کشور خواهند شد.

شرایط جدید برای پلاک‌های فعال

طبق گزارشات اخیر محدودیت های وضع شده برای پلاک‌های فعال ملغی گردید و متقاضیان دارای خودرو اگر ۵ سال از پلاک قبلی و خودرو آنها گذشته باشد می‌توانند ثبت ‌نام خودرو انجام دهند.

سقف قیمتی خودروهای وارداتی

طی ابلاغیه واردات خودروهای نو در تاریخ ۲۳ دیماه ۱۴۰۲ توسط معاون اول ریاست جمهوری ، آقای محمد مخبر بیان کرد که اولویت خودروهای وارداتی ، خودروهای زیر قیمت ۱۰ هزار یورو است در صورتی که همچنان شرایط واردات خودروهای بین ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو نیز وجود دارد.اما شرایط برای خودروهای برقی متفاوت است و سقف قیمتی تعیین شده ۴۰ هزاریورو در نظر گرفته شده است.

واردات خودرو در سال ۱۴۰۳

طبق آیین‌نامه واردات خودرو باید در سال ۱ میلیارد دلار ارز برای وارد کردن خودروی خارجی تخصیص داده شود اما در لایحه بودجه دولت برای سال ۱۴۰۳ مبلغ تخصیص داده شده به این موضوع ۵۰۰ میلیون دلار یعنی نصف بودجه سال قبل است.

این در حالیست که دولت در سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان سوداوری داشته که این عدد در سال ۱۴۰۳ به کمتر از نصف که تقریبا ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود می‌رسد.عددی که تقریبا ۱۵ درصد از کل درآمد گمرکی کشور است.این موضوع بدان معنی است که فرصتی متفاوت و خوبی برای تجارت برای تاجران به حساب می آید.

یکی از تجارت های پرسود در کشور ما واردات خوردرو میباشد، اما با این حال کالای با ارزش دیگری هم وجود دارد که باید با استفاده از دانشی کاربردی که با آموزش تجارت به دست می آید وارد این حوزه ( صادرات و واردات ) شد.

برای واردات خودروی اسقاط نخرید

در شهریور ۱۴۰۲ ، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده خاطر نشان کرد که متقاضیان واردات خودرو نیازی به داشتن خودروی فرسوده با نام خود ندارند و نیاز نیست خریداری کنند.

وی افزود که میزان زیادی ز گواهی‌های اسقاط خودرو های فرسوده در مراکز اسقاط انباشته شده است که نیاز واردات و واردکنندگان خودرو را پاسخ خواهد داد.درواقع طبق شرایط تعیین شده به هر واردکننده خودرو ( چه در قالب حقیقی و چه حقوقی‌ ) پس از ترخیص خودرو از گمرک یک عدد گواهی اسقاط داده خواهد شد.

شرکت‌های واردکننده خودرو در سال 1403

طبق آخرین بروزرسانی شرکت های واردکننده خودرو در مرداد ماه ۱۴۰۲ شرکت آتین خودو واردکننده برند دانگ فنگ ، شرکت آرین موتور وارد کننده میتسوبیشی ، ایران خودرو واردکننده دانگ فنگ ، بهمن موتور واردکننده ۴برند بستیون ، هونگچی ، هاوال و سانگ یانگ ، پارسیان موتور مانلی واردکننده فیات ، پارس ساتر هوشمند واردکننده اشکودا ، پرشیا خودرو وارکننده بی ام و ، جهان نوین آریا واردکننده نیسان ، دیار خودرو واردکننده بایک ، راسا موتور خاورمیانه واردکننده سوزوکی ، ساپیا واردکننده چانگان ، فردا موتور واردکننده جیلی ، کرمان موتور واردکننده هیوندای ، کوشا خودرو نگین واردکننده کیا موتورز ، کیان موتور وارنا واردکننده وی جی وی ، ماموت خودرو وارکننده جتا ، مکث موتور واردکننده ونوسیا و معین خودرو ایرانیان واردکننده تویوتا می‌باشند.

ممنوعات واردات و واردات خودروهای فرانسوی (پژو،سیتروئن،رنو،دی‌اِس)

شرکت های خودروسازی فرانسوی نیز که پس از وضع تحریم ها علیه ایران قرار داد را به صورت یک طرفه ملغی کردند و همچنین بابت موضع‌گیری های اخیر راجع به مسائل سیاسی و داخلی ایران از طرف وزارت صمت مجوز صادرات خودرو به کشورمان را ندارند مگر در صورتی که غرامت و ضرری که به بازار خودروی کشور داشته‌اند را جبران کنند و همچنین موضع‌گیری های سیاسی خودشان را تغییر دهند.

درصورتی که اینطور به نظر نمی‌رسد که این شرکت ها تمایلی به این جبران خسارت داشته باشند و حتی علاقه‌ای به صادرات خودرو به ایران نشان نداده‌اند که این یعنی شاهد عدم واردات خودروهای فرانسوی طی سال های آینده خواهیم بود.خودروهای آمریکایی نیز طبیعتا در وضعیت تحریم قرار داشته و از هر طرفین (ایران و ایالات متحده آمریکا ) این مسئله غیر قابل حل می‌باشد.

چطور از این فرصت به نفع خود استفاده کنیم ؟

با توجه به وضعیتی که گفته شد یکی از گزینه هایی که بسیار برای رشد کشور و ارز آوری مفید میباشد، تجارت خارجی که شامل صادرات و واردات است است.

وضعیت واردات خودرو تنها یک کالا از بین هزاران کالایی است که واردات میشود و همچنین کالاهایی صادرات میشود که سود و ارزش بسیار زیادی دارند، حال پیشنهاد تجارت یونیورسیتی که جزء مجموعه های برتر و با تجربه در کنار شرکت های بزرگ این حوزه در بحث صادرات و واردات کالا میباشد برای سال آینده به شما، کسب دانش و آموزش تجارت بین الملل و آموزش تجارت میباشد چراکه شما میتوانید با روش های کاربردی به تجارت و صادراتی موفق برسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار