کد: 13950607102285689

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی اعلام کرد

استقبال فعالان ازنمایشگاه گیاهان دارویی

کد: 13950607102285689

http://goo.gl/D87U4l

، تهران , (اخبار رسمی): دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی گفت: بالغ بر 500 شرکت فعال این حوزه در نمایشگاه امسال حضور دارند.

استقبال فعالان گیاهان دارویی ازنمایشگاه

به گزارش اخباررسمی و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی در جمع شرکت‌های حاضر در سومین نمایشگاه و جشنواره ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی گفت: شرکت‌های فناور فعال نسبت به دوره‌های پیشین این دوره استقبال چندبرابری داشته‌اند به طوری که بالغ بر 500 شرکت فعال این حوزه در نمایشگاه امسال حضور دارند.  

محمدحسن عصاره، دبیر علمی سومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی، در جمع نمایندگان شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه گفت: با استقبال چشمگیری که نسبت به دوره‌های پیشین صورت گرفت، حضور بالغ بر 500 شرکت فعال این حوزه قطعی شد که طی 4 روز دستاوردهای خود را در معرض دید عموم مردم و مسئولین قرار می‌دهند.

در نخستین سال برگزاری این نمایشگاه و جشنواره، تصور نمی‌شد چرخ این صنعت در کشورمان به شکلی که امروز شاهد آن هستیم به حرکت در آید؛ اما خوشبختانه پس از گذشت 2 دوره از برگزاری این رویداد، موجی از استقبال و مشارکت را از سوی فعالان بخش خصوصی، مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی، تولیدکنندگان سطوح مختلف و مسئولان دستگاه‌ها اجرایی شاهد هستیم.

عصاره با اشاره به این‌که به دلیل استقبال گسترده و محدودیت فضای اختصاص یافته به نمایشگاه، بسیاری از شرکت‌ها فرصت حضور در نمایشگاه امسال را پیدا نکردند، افزود: با توجه به این محدودیت، کارشناسان و متخصصان با بررسی دقیق‌تر فعالیت متقاضیان، تلاش کردند تا برجسته‌ترین شرکت‌ها از حیثت توانمندی فناورانه و نوآوری فرصت حضور در این نمایشگاه را پیدا کنند.

دبیر این نمایشگاه و جشنواره ملی، یکپارچگی بیش‌تر نمایشگاه با کنار هم قرار گرفتن غرفه‌های یکسان از لحاظ موضوعی گفت:  به منظور سهولت در دسترسی مخاطبان به غرفه‌های مد نظرشان، فعالان حوزه‌های مختلف به صورت زون‌بندی شده در کنار هم قرار دارند که این اقدام یکپارچگی و هدفمندی بیش‌تر در ارائه دستاوردها را به دنبال خواهد داشت.

فرهنگ‌سازی و ترویج اهمیت گیاان دارویی و طب سنتی

عصاره، این نمایشگاه و جشنواره را مانور گسترده اقتصادی، علمی و فرهنگی در عرصه گیاهان دارویی و طب سنتی دانست و افزود: تلاش می‌کنیم طی چهار روز در ابعادی ملی توانمندی‌های عظیم کشورمان در این حوزه را به نمایش درآوریم و علاوه بر این‌که زمینه‌ ی ارتباط حلقه‌های زنجیره فناوری‌ گیاهان دارویی و طب سنتی فراهم می‌شود، عموم مردم با ابعاد گوناگون این حوزه آشنا شوند

دبیر علمی سومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، این رویداد را فرصتی ارزشمند برای الگوسازی در جامعه از راه فرهنگ‌سازی و ترویج آن دانست و افزود: آشنایی جامعه با ظرفیت‌های بالقوه این حوزه یکی از هدف‌های جدی برگزاری این جشنواره است و تلاش می‌شود مردم از نقش اثرگذار گیاهان دارویی و طب سنتی در سلامت فردی و اجتماعی آگاه شوند.

مشارکت فعال دانش‌آموزان در نمایشگاه امسال

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، با اشاره به مشارکت عرصه دانش‌آموزی با همکاری وزارت آموزش و پرورش در نمایشگاه امسال گفت: قشر دانش‌آموز نیز با مشارکت مثبت وزارت آموزش و پروش مشارکت خوبی دارند و حضور چشمگیر دانش‌آموزان در این عرصه و ارائه طرح‌های متعدد نوآورانه، نشان‌دهنده علاقمندی آنان به حوزه گیاهان دارویی و توانمندی این قش در رارائه‌ی راه‌کار‌های فناورانه و نوآورانه است.

وی به ارسال بیش از 800 طرح فناورانه و نوآورانه از سوی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: اغلب این طرح‌ها قابل دفاع بودند و نشان‌دهنده تلاش و علاقه‌مندی دانش‌آموزان در این حوزه بودند اما در نهایت 100 طرح مورد انتخاب قرار گرفت.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی ، ایجاد دیدگاه و توجه‌بخشی مسئولان تصمیم‌ساز کشور را یکی دیگر از اهداف برگزاری نمایشگاه و جشنواره ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی برشمرد و گفت: توجه به ضرورت و اهمیت این عرصه، علاوه بر مشارکت مردمی نیازمند درک ضرورت آن از سوی مسئولان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز کشور است و با تلاشی که در این نمایشگاه برای ایجاد توجه در مسئولان صورت می‌گیرد، امیدواریم رشد و توسعه این عرصه را در درازمدت و بر اساس برنامه‌های مدون شاهد باشیم.

رشدد عرصه گیاهان دارویی با تصویب اسناد و برنامه‌های ملی

عصاره، رشد کمی و کیفی عرصه گیاهان دارویی و طب سنتی با توجه به برنامه‌های سیاستی این حوزه را خاطرنشان و ابراز کرد: خوشبختانه با همت ملی تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه به تصویب اسناد ملی منجر شد تا این حوزه ذیل اسناد سازمان‌یافته و مدون بتواند پیشرفت صنعتی را رقم بزند.

وی با اشاره به تصویب سند ملی گیاهان دارویی به عنوان یکی از پیشران‌های توسعه صنعت این حوزه، افزود: تا پیش از تصویب نقشه راه و سند ملی گیاهان دارویی، تک‌ستارگانی به صورت پراکنده در این عرصه درخشش داشتند اما نمود خاصی در اقتصاد کشور نداشت،اما با اولویت‌بخشیدن به این عرصه و مطرح شدن آن به عنوان یکی از اولویت‌های اقتصاد دانش‌بنیان، این حوزه نیز می‌تواند در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بی‌بدیل خود را ایفا کند.

دبیر علمی سومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی به حضور 39 شرکت فناور برتر در غرفه‌های ویژه گفت: علاوه بر نمایشگاه اصلی، نمایشگاه ویژه‌ای با ارائه گلچینی از دستاوردهای این عرصه تدارک دیده شده است تا بتوانند در مدت زمان کوتاه، اهم دستاوردهای این حوزه را ارائه کنند  و بهترین پیام از الزامات  این حوزه را به مسئولان تصمیم‌ساز کشور انتقال دهند و علاوه بر این، سند ملی نقشه راه گیاهان دارویی کشور نیز در این نمایشگاه ویژه ارائه می‌شود.

در ادامه این نشست، نمایندگان 39 شرکت منتخب حاضر در نمایشگاه ویژه، ضمن ارائه دیدگاه‌ ، به بیان پرسش‌های خود پرداختند. چگونگی حضور مهمانان خارجی، ضرورت ارائه فرصت آماده‌سازی غرفه‌ها، نحوه انتخاب شرکت‌های حاضر در بخش ویژه نمایشگاه از مهم‌ترین این محورها بود. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش