اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950608103875763

رهاسازی 285 میلیون قطعه انواع آبزیان در دریا

کد: 13950608103875763

http://goo.gl/XtcgXQ

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان سازمان شیلات ایران گفت : از ابتدای سال تا کنون 285 ملیون قطعه انواع آبزیان در دریا رهاسازی شده است.

رهاسازی 285 میلیون قطعه انواع آبزیان در دریا

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران،  ناصر کرمی راد مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان سازمان شیلات ایران،در عملیات رهاسازی لارو میگو در تیاب شمالی شهرستان میناب افزود : هدف از این رهاسازی حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان در دریا است. 

وی پیش بینی کرد تا پایان سال 350 میلیون قطعه انواع آبزیان در دریا رهاسازی شود.

مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان سازمان شیلات ایران گفت : ماهیان خاویاری ، ماهیان استخوانی ، ماهی سفید ، کپور ماهی ، اردک ماهی ، ماهیان بومی و میگو از جمله آبزیانی است که تا کنون در دریای خزر و دریای خلیج فارس و دریای عمان رهاسازی شده است. 

وی گفت : پشتیبانی از جامعه صیادی کشور از دیگر اهداف بازسازی ذخایر آبزیان است. 
کرمی راد افزود : هرمزگان رتبه نخست در بین استانهای جنوبی کشور از نظر رهاسازی لارو میگو دارد. 
وی گفت : مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان خلیج فارس در بندر کلاهی شهرستان میناب نخستین مرکز در جنوب کشور است که در زمینه تولید لارو میگو فعال است. 
مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان سازمان شیلات ایران گفت : امسال 36 میلیون قطعه لارو میگو در این مرکز تولید شد که در حال انتقال به دریا برای بازسازی ذخایر است. 
کرمی راد افزود : لاروهای میگو پس از رسیدن به وزن سه تا چهارگرم از استخرها برداشت و در دریا رهاسازی می شوند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]