اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950913193655763

پرورش ماهی در قفس آینده صنعت شیلات

کد: 13950913193655763

https://goo.gl/RYaVAO

، تهران , (اخبار رسمی): قائم مقام شیلات ایران اعلام کرد: آینده صنعت شیلات و آبزی پروری را پرورش ماهی در قفس در سواحل تشکیل می دهد.

پرورش ماهی در قفس آینده صنعت شیلات

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات، سیف الله حقیقت قائم مقام سازمان شیلات ایران اظهار داشت: رویکرد جدی سازمان عه این بخش از آبزی پروری است و با توجه به بیش از 2700 کیلومتر ساحل در شمال و جنوب کشور ظرفیت بسیار گسترده ای برای توسعه صنعت شیلات با پرورش ماهی در قفس فراهم است و برای تولید 20 هزار تن آبزی در این روش برنامه ریزی می کنیم. 

وی افزود: با توجه به محدودیت منابع آب شیرین لازم است که به طرف استفاده از منابع آب های دریایی در خلیج فارس و خزر حرکت کنیم و از منابع صندوق توسعه ملی هم تسهیلاتی برای بخش خصوصی درنظر گرفتیم. 
قائم مقام سازمان شیلات ایران همچنین گفت : ذخیره سازی قفس های پرورش ماهی در آبهای خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر از آذرماه اغاز شده و مطالعات پرورش ماهی در قفس هم انجام شده است. 

قائم مقام سازمان شیلات ایران گفت : سازمان شیلات ایران نیز وظایف حاکمیتی خود را در زمینه ایجاد زیرساختها و تاسیسات لازم در ساحل را برای پرورش دهندگان فراهم آورده و پروانه تاسیس 30 هزار تن ماهی در قفس صادر شده است. 

حیقیت همچنین از صدور موافقت اصولی برای تولید 50 هزار تن ماهی در قفس در آبهای جنوبی و شمالی کشور خبر داد . 

86 قفس در کل آبهای کشور نصب و آماده ماهی ریزی استدر مازندران تعداد زیاید مزارع کوچک و بزرگ با ظرفیت هایی از 500 تا هزار و 500 تن فعال هستند. 

در آبهای استان گیلان نیز چهار مزرعه به ظرفیت دو هزار تن با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده که امسال یکی از مزارع با ظرفیت 500 تن ذخیره سازی خواهد کرد. 

یک مزرعه به ظرفیت 500 تن نیز در آبهای استان گلستان آذر ماه امسال ذخیره سازی خواهد کرد.  

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال ظرفیت تولید 20 هزار تن ماهی پرورشی یافته در قفس در آبهای شمالی و جنوبی کشور فراهم شود. 

در آبهای شمالی کشور نیز گونه های ماهی قزل آلا، کپورماهی و ماهیان خاویاری برای پرورش در قفس در نظر گرفته شده اند. 

حقیقت گفت: در شناسایی محیط های ویژه پرورش ماهی در قفس با سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر نهادها هماهنگی داریم تا تداخلی در کارها ایجاد نشود و خوشبختانه طرح های خوبی هم تاکنون اجرا شده است و ادامه دارد. پرورش ماهی در قفس همچنین فرصتی برای توسعه گردشگری دریایی است.

سرمایه گذاران می توانند با فراهم کردن امکانات گرشدگری در مجاورت طرح های خود نسبت به جذب گردشگران اقدام کنند.

بازدید گردشگران از طرح های پرورش ماهی در قفس می تواند به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری دریایی استان مطرح شود.

سرمایه گذاران این پروژه ها می توانند با خرید شناورهای تفریحی، گردشگران را به محل پرورش ماهیان جابه جا کنند.

همچنین می توانند اقدام به ایجاد امکانات و تاسیسات مرتبط با تفریحات آبی همچون فضای اقامتی، رستوران و راه اندازی ورزش های آبی در کنار طرح های پرورش ماهی کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]