اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951102224225757

به منظور بازآرایی امکانات پلاسکو صورت می گیرد

اختصاص بودجه جهت تجهیزامکانات ازدست رفته

کد: 13951102224225757

https://goo.gl/lraVTv

، تهران , (اخبار رسمی): اعضای شورای شهر تهران در جلسه فوق العاده خود در محل حادثه ساختمان پلاسکو بر اختصاص بودجه جهت تجهیز امکانات از دست رفته در عملیات پلاسکو تاکید کردند.

اختصاص بودجه جهت تجهیزامکانات ازدست رفته

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران در خاتمه جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر تهران که در محل ساختمان پلاسکو برگزار شده بود گفت : در جلسه امروز که از ابتدای صبح آغاز شدتلاش گران آتش نشانی و معاون عملیات و نیز دست اندر کاران شهرداری گزارش های کاملی از نحوه عملیات و اطفاء حریق ارائه دادند . در این جلسه موضوع محوری در ارتباط با آنچه که هم اکنون مورد نیاز جهت تسهیل امداد و نجات است مطرح شد و مواردی از قبیل ریشه یابی علت وقوع حادثه به جلسات بعد موکول شد .

وی ادامه داد : در این جلسه همچنین از رییس سازمان آتش نشانی خواسته شد تا لیستی از تجهیزات آسیب دیده را ارائه دهند که بر طبق گزارش ها نرده بان های 55 متری و برخی بالابر ها آسیب دیده تا از این طریق سریعا نسبت به تامین اعتبار از سوی شورا و ابلاغ به شهرداری جهت جایگزینی آنها اقدام شود .
وی افزود: در این خصوص مسئولین آتش نشانی حاضر در جلسه اشاره داشتند حدود یکصد میلیارد تومان نیاز است تا این سه دستگاه بلابر آسیب دیده تعمیراتش آغاز شود که قرار شد این مبلغ را شهرداری در قالب لایحه ای به شورا ارائه دهد تا در جلسه فردا تصویب ودر جریان قرار بگیرد.
چمران در ادامه سخنان خود تصریح کرد : تشکیل کمیته ای برای رسیدگی به وضع آسیب دیدگان که از کسبه و کارگران می باشند نیز از جمله دیگر موارد مطروحه در جلسه امروز شورا بود ،البته باید در نظر داشت مسئولیت مستقیم این کار با ما نیست چرا که سازمان تامین اجتماعی ، اتاق بازرگانی و وزارت کار به دستور دولت به این امر ورود کرده اند تا هم از نظر بیمه و هم سایر مسائل مشکلات را حل کنند و ما نیز به عنوان همکار و کمک یار در کنار این نهاد ها خواهیم بود .
وی افزود : همچنین کمیته حقوقی و نیز کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورا نیز وظیفه یافتند در این زمینه گزارش کاملی ارائه دهند و راهکار هایی برای پیشگری از این دست حوادث در آینده نیز ارائه دهند .
رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این حادثه باید زنگ خطری باشد برای کارگاه ها و ساختمان های دیگر ،گفت : ما کارگاه های زیادی در جاهای دیگر داریم که نظیر این ساختمان هستند و آبستن حوادث اینچنینی می باشند و لذا باید تمهیدات لازم در جهت ایمنی این ساختمان در جهت پیشگیری از حوادث اندیشیده شود . در این راستا بایستی هماهنگی ها لازم میان دستگاه های قضایی و سیستم های امنیتی و نیز خود سازمان آتش نشانی و شهرداری تهران ایجاد شود .
چمران همچنین با تاکید بر این که باید اخبار و اطلاعات از سوی مراجع رسمی در اختیار رسانه ها قرار گیرد،گفت : در ارتباط با کسب اطلاعات و اخبار و مصاحبه های فراوانی که به ویژه در فضای مجازی صورت می گیرد بایستی به این نکته توجه شود که بسیاری از این اخبار قابل اعتماد نیستند و بایستی اخبار موثق از طریق مراجع رسمی و موثق به اطلاع مردم رسانده شود . سازمان آتش نشانی سخنگو دارد همینطور شورای اسلامی شهر تهران سخنگو دارد و در خواست من این است که اخبار تنها از طریق این مجاری منتشر شوند .
رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت : ما در دوره چهارم شورا 4 مصوبه در رابطه با سازمان آتش نشانی داشتیم که بایستی اقدامات در جهت تحقق کامل آنها انجام شود . این مواردی بود که در جلسه امروز مطرح شد و در جلسه فردا نیاز های اعلام شده از سوی سازمان آتش نشانی را بررسی خواهیم کرد .
چمران با اشاره به موضوع تجهیز آتش نشانان، گفت : تجهیزات آتش نشانی می بایست مرتب به روز و با تکنولئوژی روز دنیا همگام شود ،در این دوره شورا، اقدامات خوبی در راستای تجهیز اتش نشانی انجام شده و خود آتش نشانان نیز از لحاظ تجهیزات راضی هستند اما بایستی بروز آمد باشد ، چرا که هر روز بدلیل نیاز جدیدی در شهر نیازمند تجهیزات جدید تر خواهیم بود .
مهدی چمران همچنین در خصوص آخرین اخبار و اطلاعات از مفقودین یا جان باختگان حادثه ساختمان پلاسکو ،گفت : تا کنون پیکر دو نفر را توانستند از زیر آوار خارج کنند و در بقیه موارد اطلاعات در دست نیست . در آمار گیری هم که انجام شده است تعداد مفقودین 15 نفر هستند که با تلاش شبانه روزی عزیزانمان در سازمان آتش نشانی امیدواریم به پیکر های این عزیزان دست پیدا کنیم.
وی در ادامه با اشاره به مدت زمان مورد نیاز برای عملیات آوار برداری،گفت : پیش بینی خود من این است که کمتر از 5یا 6 روز نمی توان این عملیات را انجام داد چرا که در عمق پایین تر ما به کانون آتش خواهیم رسید و مواد آتش زا و مشتعلی که وجود دارند و وقتی هوا به آنها برسد دوباره مشتعل می شوند و کار کردن در این فضا بسیار مشکل است ولی جهاد گران عرصه ایثار در آتش نشانی با شیفت بندی که کرده اند در تلاش هستند هر چه زودتر این عملیات به پایان برسد . در مورد تعداد کسبه نیز باید بگویم هنوز آمار مشخصی از تعداد کسبه وجود ندارد و از طرف نیروی انتظامی اعلام شده خانواده ها و آشنایان این افراد به واحد انتظامی محدوده مراجعه کنند تا آمار مشخصی از این عزیزان نیز به دست آید .
چمران همچنین با اشاره به اینکه تذکرات شهرداری در چنین مواردی که به ایمنی اماکن بر می گردد باید ضمانت اجرای پیدا کند ،گفت : این یکی از ضعف هایی است که وجود دارد. در مرحله اول باید گفت فرهنگ مردم برای حفاظت و ایمنی اموالشان باید اصلاح شود ، اینکه در مغازه ها از بخاری های گازی با شلنگ های سیار استفاده کنند و یا در چنین مکان هایی شاهد وجود بنزین و تینر باشیم و یا اینکه انبار گازوییل وجود داشته باشد خود از عوامل بروز حادثه است . در مورد اخطار ها هم باید گفت که اخطار ها به مدیریت ساختمان بر می گردد گرچه به خود افراد هم این اعلام ها شده بود اما متاسفانه عدم توجه به مسائل ایمنی و عدم باور اینکه این موارد می تواند خطرناک باشد سبب بروز این حادثه شده است . از اینرو باید تاکید کرد که اخطار هایی که در این زمینه داده می شود بایستی ضمانت اجرایی پیدا کند.
وی ادامه داد : شهرداری تذکر می دهد اما برای پلمپ واحد دستور قضایی و حکم دادگاه نیاز است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان ساخت :شما نگاه کنید در حال حاضر پاساژ علاءالدین وضع بهتری از پلاسکو ندارد اما برای تخریب یک طبقه اضافی که بار مضاعف برای ساختمان ایجاد می کند و از لحاظ ایمنی خطر آفرین است نزدیک به دو سال است که داریم تلاش می کنیم و به نظر می رسد هنوز هماهنگی ها در این زمینه وجود ندارد . حتی برخی از نمایندگان مجلس گفته اند که ما حاضریم کفن بپوشیم و برویم تا این طبقه تخریب شود ، در این حد آمادگی وجود دارد ولی باید دستگاه های مسئول هماهنگ باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه