اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951114231166367

تیم ملی مردان مغلوب هند صدرنشین شد

پیروزی بانوان شطرنج باز ایران مقابل تیم دوم امارات

کد: 13951114231166367

https://goo.gl/QvJlSM

، تهران , (اخبار رسمی): در دور ششم رقابتهای شطرنج قهرمانی تیمی آسیا(جام ملتهای آسیا) که از بعدازظهر امروز آغاز شد تیم های ملی آقایان و بانوان کشورمان صاحب یک پیروزی و متحمل یک شکست شدند.

پیروزی بانوان شطرنج باز ایران مقابل تیم دوم امارات

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در این دور تیم ملی شطرنج بانوان کشورمان با نتیجه قاطع 4 بر صفر تیم دوم امارات متحده عربی را شکست داد. تیم ملی شطرنج مردان ایران نیز در مصاف با تیم هندوستان صدرنشین جدول رقابتها و یکی از شانسهای اصلی کسب عنوان قهرمانی با نتیجه 3/5 بر 0/5 شکست خورد.

تیم های ملی شطرنج آقایان و بانوان کشورمان  فردا و در دور هفتم این رقابتها به ترتیب به مصاف ویتنام و چین خواهند رفت.
 رقابتهای شطرنج قهرمانی تیمی آسیا(جام ملتهای آسیا) از نهم فروردین ماه به میزبانی شهر ابوظبی در امارات آغاز شده و تا یازده روز ادامه دارد.
 گزارش فنی دیدارهای دور ششم:
 در دور ششم رقابتهای شطرنج قهرمانی تیمی آسیاتیم ملی آقایان ایران در دیداری سخت و سرنوشت ساز به مصاف تیم مدعی هند ، دارنده عنوان سومی چهل و یکمین المپیاد جهانی شطرنج (نروژ-2014) رفت.
هندی ها غیر از تساوی غیر منتظره دور دوم در برابر مغولستان ، در بقیه دیدارها نمایشی قدرتمندانه داشتند و با پیروزی در برابر تیم های اردن ، قزاقستان و تیم اول امارات ، نهایتا در دور پنجم ، تیم پرستاره چین را نیز شکست داده و با 9 امتیاز صدر جدول رده بندی را به خود اختصاص داده بودند.
 تیم ایران با ترکیب قائم مقامی ، درینی ، مقصودلو و فیروزجاه به مصاف هند رفت.
 احسان قائم مقامی بر روی میز یک ،به دیدار ادیبان (2668 ) استاد بزرگ سرشناس هندی رفت و در یک نبرد طولانی که هشتاد و نه حرکت بطول انجامید نتیجه بازی را واگذار نمود.
 پوریا درینی نیز در یک بازی طولانی دیگر (90 حرکته) به ستورامان (2658) دیگر استاد نیرومند هندی باخت و پرهام مقصودلو نیز در عین شایستگی مغلوب تجربه بیشتر سانتوش گوجراتی (2637) استاد بزرگ هندی شد. 
 اما علیرضا فیروزجاه ، نوجوان خوشفکر و قهرمان کشور در سال 94 با ارائه حرکات دقیق در دفاع سیسیلی شاخه سوشنیکوف ، تساوی را به کرشنان ساشیکیران(2637) ، استادبزرگ نامدار هندی تحمیل نمود و به این ترتیب تیم مردان ایران با نتیجه سه و نیم به نیم نتیجه را به تیم هند واگذار کرد. تیم هند با این پیروزی صدرنشینی اش را تداوم بخشید. اما چین با همین نتیجه ازبکستان را برد و قزاقستان با نتیجه سه به یک ، بنگلادش را از پیش رو برداشت.
 فردا در دور ششم ، تیم ملی آقایان ایران به مصاف تیم ویتنام یکی از رقبای اصلی برای کسب عنوان سوم مسابقات خواهد رفت.
 رده بندی تیم های برتر در پایان دور ششم به ترتیب ذیل است :
 1- هند               11 امتیاز

2- چین              10

3- قزاقستان         9

4- بنگلادش         8

5- مغولستان        8
6- ایران              8
در بخش دختران ، تیم ملی شطرنج ایران در روزی که به "ساراسادات خادم الشریعه " استراحت داده بود به آسانی و با نتیجه چهار بر هیچ ، تیم دوم امارات را شکست داد .
 چند نتیجه جالب در دور ششم ، حساسیت را در مسابقات بخش بانوان دوچندان نموده است.
 تیم ازبکستان در این دور دست به کار بزرگی زد و تیم پر ستاره چین را با نتیجه دو ونیم به یک و نیم شکست داد.مغولستان با همین نتیجه اولین باخت را به تیم ویتنام تحمیل نمود و هندی ها هم با نتیجه ای مشابه مغلوب قزاقستان شدند.
 رده بندی تیم های برتر در پایان دور ششم به ترتیب ذیل است :
 1- ویتنام           10

2- قزاقستان        10

3- ازبکستان        10

4- چین             9

5- هند               8

6- ایران              6

فردا در دور هفتم، تیم بانوان ایران در یک دیدار مهم به مصاف تیم چین خواهد رفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران

فدراسیون شطرنج ایران از فدراسیون‌های ورزشی در ایران می‌باشد و کلیه فعالیت‌های مربوط به ورزش شطرنج در استان‌های ایران و نیز سازماندهی و برگزاری مسابقات به عهده این نهاد است. ساختمان مرکزی فدراسیون شطرنج ایران واقع در بلوار کشاورز٬ خیابان حجاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش