اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960713263117283

رقابت برندهای پوشاک در دیجیتال مارکتینگ، چرا و چگونه؟

کد: 13960713263117283

https://goo.gl/P4r2hQ

، تهران , (اخبار رسمی): ورود صنعت پوشاک و مد در فضای مجازی در میان کاربران ایرانی با تأخیر انجام و با به وجود آمدن فضای اینفلوئنسرها در اینستاگرام و تلگرام بیشتر و همگانی‌تر شد. به دلیل اهمیت حضور در شبکه‌های اجتماعی، در این تحلیل به بررسی دو برند ایرانی در فضای مجازی پرداخته شده است.

رقابت برند های پوشاک در دیجیتال مارکتینگ، چرا و چگونه ؟
رقابت برندهای پوشاک در دیجیتال مارکتینگ، چرا و چگونه؟

به گزارش شرکت مشتری من، اما یکی از دغدغه‌هایی که برندهای پوشاک مردانه و زنانه با آن روبرو بودند عدم توانایی در فروش آنلاین به دلیل نبود فرهنگ خرید اینترنتی در صنعت پوشاک و ناهماهنگی میان سایزها و اندازه لباس‌ها بود، اما با توجه به پتانسیل بسیار بالای کاربران در شبکه‌های اجتماعی و همچنین راه‌اندازی شبکه‌های فروش قدرتمند مانند بامیلو، دیجی استایل و غیره باعث شد تا برندهای پوشاک دست‌به‌کار شده و با حضور مستمر جلوی عقب ماندن برند خود در مقابل رشد سریع رقبا را بگیرند.
به دلیل اهمیت حضور در شبکه‌های اجتماعی به بررسی دو برند گراد و خانه مد راد در فضای مجازی پرداخته‌ایم:

خانه مد راد
اگر صفحه اینستاگرام، یا کانال تلگرام خانه مد راد را مرور کنیم شاهد تصاویری از شخصیت‌های محبوب و موفق ایرانی می‌شویم، محتوای تولیدشده در خانه مد راد با استفاده از بازیگران و خوانندگان، کاملاً کاربر را درگیر با محصول خواهد کرد. اعتبار و جذابیت محصولات به شیوه‌ای جالب و غیرمستقیم بیان‌شده است، به‌عنوان مثال با ارائه تصاویر از خوانندگانی همچون احسان خواجه امیری، علی زند وکیل و شهاب مظفری بر روی استیج کنسرت، نشر تصاویری از هنرمندان مانند حامد بهداد، میلاد کی مرام و امیر آقایی با نوع مدلینگ و حتی از طریق تبریک به وحید جلیلوند که در جشنواره فیلم ونیز برندهٔ تندیس بهترین کارگردان بخش افق‌های ویژه بوده است کاربر را مجذوب لباس، طراحی و رنگ‌ها کرده و در آن حالت کاربر می‌داند که آن لباس وظیفهٔ خودش را انجام داده است و این محتوا به‌خوبی نقش خود را ایفا می‌کند.
البته گزارش‌های تصویری و متنی زیادی در وب سایت‌های مرتبط با لایف استایل و پوشاک با عناوین گوناگون به معرفی محصولات و خدمات خانه مد راد پرداخته‌اند که این گزارش‌ها نیز اگر به دست عموم کاربران و مصرف‌کنندگان مرتبط برسد تأثیر به سزایی در انتخاب فروشگاه و برند خواهد گذاشت.
محصولات معرفی‌شده در اینستاگرام و تلگرام بیشتر به‌عنوان یک اثر هنری دیده می‌شود و کمتر رنگ تبلیغ برای فروش به کاربر منعکس می‌گردد که کاملاً با نوع برند و خدمات خانه مد راد برابری دارد. اما جای تعجب است که سرعت نشر تصاویر و محتوا در شبکه‌های اجتماعی پایین بوده و طرحی از جریان مناسبت‌ها در این صفحه به چشم نمی‌خورد.

گراد:

نوبت به گراد می‌رسد. اولین چیزی که به چشم می‌خورد پایین بودن تعداد دنبال کنندگان برند گراد، با توجه به قدمت بالا و مدت‌زمان حضور بیشتر این نام در شبکه‌های مجازی است که می‌تواند ناشی از عدم برنامه‌های ارتباطی میان مشتریان فعلی با شبکه‌های اجتماعی گراد باشد.
(در خصوص راهکار های ارتباط مشتری، وفادار سازی مشتریان و تشویق آنها به خرید از طریق شبکه های اجتماعی در مقالات بعد خواهیم نوشت)
محتوا با سرعت مشخص و کیفیت قابل قبولی در صفحات نشر می‌شود که اکثراً در قالب معرفی محصول و تبلیغ برای فروش است. در تلگرام محتوا یکدست‌تر و مرتب‌تر دیده بوده و اگر کمی با دقت صفحه اینستاگرام را مرور کنیم متوجه تغییر سلیقه و نوع طراحی‌ها در طول ۲ سال گذشته خواهیم شد. بعضی از طرح‌ها با تلاش بر خلاق بودن محتوا توانسته‌اند با خلاقیت نسبی ایجاد شوند و برای کاربر جلب‌توجه داشته باشند.
به سایت این دو برند سر زدیم و متوجه شدیم که سیاست‌ بازاریابی دیجیتال بر روی تولید محتوا و به‌روزرسانی سایت‌هایشان ندارند، ظاهراً تمایلی به رقابت با فروشگاه‌های قدرتمند اینترنتی نداشته‌اند و به همان شبکه‌های اجتماعی بسنده کرده‌اند.
شاید اگر کاربر می‌توانست اطلاعات بیشتری در مورد مد، پوشاک، رنگ‌ها و نوع ترکیب و انتخاب لباس در این صفحات به دست بیاورد تمایل بالاتری برای دنبال کردن این صفحات داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مشتری من

آژانس دیجیتال مارکتینگ مشتری من، آژانس خلاق خدمات بازاریابی دیجیتال و تبلیغات است که با اتکا بر دانش و تجربه در حوزه های طراحی، تولید محتوا، عکاسی، موشن گرافی و مدیریت شبکه های اجتماعی ارائه دهنده ی خدمات مطلوب برای صاحبان کسب و کار ها و برند ها می باشد. مشتری من همراه با پرسنل و تیم با تجربه و متخصص در حرفه خود با هدف ایجاد واحد دیجیتال مارکتینگ کسب و کارهای گوناگون شکل گرفته است و می کوشد تا در راستای جذب مشتری، مخاطب و معرفی قالب قبول مشتریان خود به کاربران شبکه های اجتماعی قدم بردارد. جوایز و افتخارات عضو انجمن انفورماتیک ایران کسب رتبه نخست در دوازدهمین جشنواره جوان خوارزمی مشاور شرکت سروش رفاه ایرانیان (کارت تخفیف بانک قوامین) دانشجوی MBA دانشگاه تهران طراحی بیزنس پلن اتومبیل اینفینیتی در ایران همکاری با فروشگاه انلاین هایپر استار، اولین فروشگاه اینترنتی ایران دارای تقدیر نامه از دانشگاه های آزاد قزوین، اسلامشهر، شهر بابک، کرمان، دانشگاه سراسری تبریز، دانشگاه شهید بهشتی، بندر عباس و . . دارای تقدیر نامه از رییس پلیس فتای تهران بزرگ

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تبلیغات و روابط عمومی | مد و لباس