اطلاعات تماس
  • 021220*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103166119317875

سریع ترین و بهترین روش مرتب سازی دندان ها چیست؟

کد: 140103166119317875

https://bit.ly/3NYCU9u

، تهران , (اخبار رسمی): لمینت دندان ورقه های بسیار نازکی از پرسلن است که به سطح جلویی دندان ها می چسبد

سریع ترین و بهترین روش مرتب سازی دندان ها چیست؟
سریع ترین و بهترین روش مرتب سازی دندان ها چیست؟

لمینت دندان ورقه های بسیار نازکی از پرسلن است که به سطح جلویی دندان ها می چسبد. در واقع روکش ونیر دندان یک ترمیم زیبایی، محافظ و بادوام است که بدون انجام هیچ گونه عملی برای ایجاد لبخند زیبا در بافت دندان ساخته می شود. این نوع روکش دندان از نظر زیبایی نیز بسیار موفق است؛ زیرا بسیار نازک و ظریف است.

روکش لمینت دندان دارای ویژگی های منحصربفردی است که نور را از خود عبور می دهد و باعث می شود دندان ها کاملا واقعی به نظر برسند. انتقال نور پوشش نیز بسته به ظروف چینی استفاده شده و تکنیک ساخت متفاوت است.

چگونه لمینت دندان درست می شود؟

برای انجام لمینت انتظارات خود را با دندانپزشک زیبایی در میان بگذارید. برای ساخت لمینت دندان از دندان های شما قالبی تهیه خواهد شد و سپس به لابراتور فرستاده می شود. پس از گذشت چند روز لمینت ها آماده شده و شما برای نصب باید دوباره به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

روکش دندان لمینت اغلب از دندان های طبیعی قابل تشخیص نیست. بنابراین می توان آن ها را به عنوان ایده آل ترین روش درمانی زیبایی شناختی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، پذیرفت.

چرا ما لمینت دندان را توصیه می کنیم؟

روکش های دندانی را می توان از پرسلن یا مواد رزین کامپوزیت ساخت. روند نصب روکش ها به محصولی که انتخاب می کنید بستگی دارد. در حالی که ونیرهای کامپوزیت ارزان‌تر هستند، اما احتمال لکه‌ دار شدن یا بریدگی آن‌ ها بیشتر است و مانند ونیرهای چینی ماندگاری ندارند. دندانپزشکان معمولا روکش های چینی را توصیه می کنند که از نظر بیولوژیکی سازگارتر و کمتر مستعد ایجاد التهاب در بافت های لثه هستند.

مزایای لمینت دندان

نصب لمینت دندان مزایای بسیار خوبی برای بیماران دارد که عبارت اند از:

  • یکی از طبیعی ترین و واقعی ترین گزینه های موجود برای ترمیم دندان است
  • پرسلن مورد استفاده مانند مینای طبیعی شفاف ظاهری دارد و می تواند با دندان های دیگر شما مطابقت داشته باشد
  • لمینت ها فوق العاده بادوام و ماندگار هستند

اگر نمی‌دانید ونیرها چقدر دوام می ‌آورند، می ‌توان تأیید کرد که با بهداشت خوب دندان و نگهداری از لثه‌ ها و دندان ‌های طبیعی، 15 تا 20 سال دوام می ‌آورند؛ مگر اینکه در هنگام ضربه یا آسیب دندان آسیبی رخ دهد. لمینت ها رنگ پذیری بسیار کمی دارند که همین مساله باعث درخش و زیبایی و ماندگاری هر چه بیشتر آن ها می شود.

معایب لمینت دندان

لمنیت دندان معایب بسیار کمی دارد.

در نگهداری لمینت ها بسیار دقت کنید. توجه به این نکته ضروری است که با وجود استحکام پرسلن، هیچ ماده مصنوعی به اندازه مینای دندان طبیعی دوام ندارد. هر چیزی که بتواند دندان طبیعی را بشکند یا کنده شود به لمینت دندان آسیب می رساند.

این روش همچنین کمی تهاجمی تر از استفاده از کامپوزیت دندان  است، زیرا بیشتر دندان ها قبل از قرار دادن روکش ها نیاز به تراش دارند.

ممکن است بیماران بعد از عمل مقداری حساسیت دندانی را تجربه کنند، اما این حساسیت را می توان با استفاده از مسکن های بدون نسخه کاهش داد و پس از چند روز از بین می رود. ممکن است در روز های اول هنگام صحبت کردن و جویدن غذا کمی احساس متفاوت داشته باشید، اما این نیز مدت زیادی طول نمی کشد.

طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

بسیاری از افراد در مورد طول عمر لمینت دندان ها سوال میکنند. اگر از لمینت ها به خوبی محافظت شود و مراقبت های بعد از آن به خوبی رعایت شود ، لمینت ها طول عمر و دوام بالایی خواهند داشت.

روی چه بیمارانی می توان روکش لمینت دندان را اعمال کرد؟

دندان های گروه قدامی با مشکل رنگ دندان  دندان های منحنی، نامنظم، کج و دارای مشکلات تراز در پرکردن دندان با مشکلات اندازه و رنگ در ترمیم دندان های شکسته و فرسوده در لکه هایی که به دلیل مصرف آنتی بیوتیک و فلوراید اضافی ایجاد می شود که با سفید کردن دندان قابل درمان نیست. هنگامی که بیمار از نظر زیبایی از دندان ها ناراضی است می توان آن ها را اعمال کرد.

چگونه پوشش لمینت دندان را حفظ کنیم؟

نگهداری آن ها با دندان های طبیعی تفاوت چندانی ندارد، آن ها را می توان برای سال ها بدون مشکل با بهداشت دهان و دندان استفاده کرد. استفاده مدوام از مسواک، نخ دندان و دهان شویه میتواند به ماندگاری لمینت ها کمک کند.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر هومن عشقی دندانپزشک بازیگران به آدرس    www.dreshghi.com  مطرح کنید.

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر هومن عشقی

فلوشیپ لیزر دندانپزشکی - عضو انجمن داندانپزشکان زیبایی آمریکا AACD - درجه مسترایمپلنت های دندانی از دانشگاه کالیفرنیاUCLA - درجه مستردندانپزشکی زیبایی ازدانشگاه کالیفرنیاUCLA - درجه مسترلیزر دندانپزشکی دانشگاه آخن آلمان

اطلاعات تماس
  • 021220*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان