اطلاعات تماس
  • 051372*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201157221221832
در دسترس نیست

تفاوت اره زنجیری دو زمانه و چهار زمانه

کد: 140201157221221832

، (اخبار رسمی): قطعا برایتان این سوال پیش آمده باشد که اره زنجیری های دو زمانه و چهار زمانه چه تفاوتی باهم دارند؟ قبل از هرچیز باید با این مفهوم آشنا شوید که موتور بنزینی دستگاه برای روشن شدن نیاز به مراحل سوخت رسانی دارد.

تفاوت اره زنجیری دو زمانه و چهار زمانه
تفاوت اره زنجیری دو زمانه و چهار زمانه

دو زمانه و چهار زمانه بودن دستگاه به چه معناست؟

قطعا برایتان این سوال پیش آمده باشد که اره زنجیری های دو زمانه و چهار زمانه چه تفاوتی باهم دارند؟ قبل از هرچیز باید با این مفهوم آشنا شوید که موتور بنزینی دستگاه برای روشن شدن نیاز به مراحل سوخت رسانی دارد که این مراحل ممکن است در دو مرحله و یا چهار مرحله صورت بگیرد تا فرایند احتراق و روشن شدن موتور انجام شود. در نتیجه به موتورهایی که در چهار مرحله فرایند سوخت رسانی را انجام می‌دهند، موتورهای چهار زمانه نامیده می‌شوند و موتورهایی که چنین اتفاقی برایشان در دو مرحله صورت می‌گیرد، موتورهای دو زمانه نامیده می‌شوند. اما سوال اصلی این است که مراحل سوخت رسانی در این موتورها چه تفاوتی با هم دارند؟

موتورهای چهار زمانه

مراحل سوخت‌رسانی تا روشن شدن این موتورها در چهار مرحله شامل "مکش، تراکم، احتراق و تخلیه" صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر در مرحله اول پیستون هوا به داخل کشیده می‌شوند و هوای وارد محفظه سیلندر می‌شود و هوا با سوخت متراکم می‌گردد و در اثر جرقه احتراق صورت می‌گیرد. پس از مرحله احتراق، با بالا آمدن پیستوله گاز خروجی، دود اضافی از محفظه خارج می‌شود و دستگاه روشن می‌گردد.

موتورهای دو زمانه

در این موتورها، با دو مرحله مکش و تراکم احتراق صورت می‌گیرد. این فرایند به گونه‌ای است که بر روی محفظه سیلندر یک پیستون قرار دارد و که با پایین آمدن آن هوا به داخل محفظه وارد می‌شود و با سوخت ترکیب می‌شود و زمانی که پیستون به پایین نقطه خود (به اصطلاح نقطه مرگ) می‌رسد در احتراق صورت می‌گیرد و گازهای اضافی آن با بالا آمدن همان پیستوله خارج می‌گردد.

اره زنجیری‌های دو زمانه بهتر است یا چهار زمانه؟

پس از آشنایی و درک کامل مفهوم دو زمانه و چهار زمانه بودن موتور حال باید آن دو را با یکدیگر مقایسه نمود تا بتوان نتیجه گرفت که کدام دستگاه مناسب‌تر می‌باشد؟

موتورهای دو زمانه از آنجایی که دو مرحله برای روشن کردن دارند، به همین منظور تنها یک پیستون دارند و سایر تجهیزات آن نیز کمتر می‌باشد. به همین دلیل وزن موتور کمتر می‌باشد که سبب می‌شود که وزن کلی دستگاه بالا نرود. در حالی که در موتورهای چهار زمانه دارای دو پیستون مجزا و نیز تجهیزات بیشتری می‌باشد در نتیجه وزن دستگاه‌هایی با این نوع موتورها نسبت به دو زمانه بالاتر خواهد بود.

اما تفاوت دیگری که این دو نوع ابزار را نسبت به یکدیگر متفاوت ساخته است، میزان صدا و عملکرد دستگاه می‌باشد. در دستگاه های چهار زمانه میزان صدای تولیدی خیلی کمتر است و عملکرد بهتری نیز دارد. از آنجایی که میزان صدای دستگاه خیلی زیاد می‌باشد، معمولا اره‌های دو زمانه به دلیل خروجی صدای کمتر و وزن کمتری که دارند، طرفداران بیشتری را برای خود بدست آورده‌اند.

اره زنجیری های برقی مناسب‌تر می‌باشد و یا بنزینی؟

پس آشنایی با انواع اره زنجیری بنزینی، این سوال پیش خواهد آمد که اره برقی بهتر است یا اره بنزینی؟

برای پاسخ به این سوال باید با مزایا و معایب هرکدام آشنا شوید و سپس مطابق با نیاز و خواسته‌ای که دارید آن‌ها را با یکدیگر مقایسه و در انتها بهترین گزینه را انتخاب نمایید. البته در این خصوص به طور کامل و مفصل در یک مقاله با موضوع "تفاوت اره موتوری با اره برقی" توضیحات ذکر شده‌اند که می‌توانید برای درک بهتر آن را مطالعه نمایید.

شما میتوانید متن کامل این مقاله را به همراه معرفی بهترین نمونه های اره زنجیری برقی و بنزینی مقاله "تفاوت اره زنجیری دو زمانه و چهار زمانه" در وبسایت علمایی را مطالعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 051372*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید