اطلاعات تماس
  • 051372*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201317246121832
در دسترس نیست

تفاوت های تراز لیزری نو قرمز با نور سبز

کد: 140201317246121832

، (اخبار رسمی): هنگام خرید تراز لیزری با ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که تراز لیزری نور سبز با نور قرمز چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

تفاوت های تراز لیزری نو قرمز با نور سبز
تفاوت های تراز لیزری نو قرمز با نور سبز

تفاوت رنگ سبز با قرمز تراز از نظر دید انسان

اگر با امواج نور مرئی، آشنایی داشته باشید میتوانید با بررسی نمودار طول موج و فرکانس آن ها به این موضوع پی ببرید که نور سبز طول موج بیشتری نسبت به قرمز دارد و همین امر سبب می شود که رنگ سبز از نظر دید برای انسان راحت‌تر باشد بتواند آن را بهتر ببیند،اما رنگ قرمز چون طول موج کوتاهی دارد به سرعت از بعد دید انسان خارج می شود.

تفاوت شدت نور سبز و قرمز در تراز لیزری

علاوه بر دید بهتری که نور سبز دارد، این رنگ شدت بیشتری نیز دارد و در فواصل طولانی و یا شکست نور نیز پر رنگ و قابل مشاهده است. اما نور قرمز در چنین حالتی باز هم در رده پایین تری نسبت به سبز قرار می‌گیرد و هرچه فواصل و موانع بیشتر باشد، از شدت این رنگ کاسته می شود. در نتیجه اگر قصد دارید برای مسافت های طولانی و یا بزرگ از این ابزار استفاده نمایید بهتر است نور سبز را انتخاب کنید.

مقایسه تراز نور سبز با نور قرمز در محیط های پر نور

هیچ کدام از ایم ابزارها در برابر نور مستقیم آفتاب قابل استفاده نمی باشند مگر اینکه از یک دتکتور استفاده نمایید. اما در محیط های باز و نورانی تراز های نور سبز عملکرد بهتری دارند و نور آنها واضح تر است.این امر برای محیط های تاریک نیز صادق است و باز هم نور سبز با شفافیت بیشتری بر روی دیوار و یا سطح مورد نظر مشاهده خواهد .

مقایسه دقت اندازه گیری تراز ها

در صورتی که نیاز به اندازه گیری دقیق داشته باشید، می توانید تراز را در فاصله ی دورتری قرار دهید تا خط نازکتری را بر روی سطح مقابل مشاهده کنید و دقیقا محل مورد نظر را شناسایی نمایید. اما از آنجایی که هرچه فاصله بیشتر شود از شدت نور کاسته می شود، در نتیجه در این بخش نیز نور سبز نسبت به نور قرمز برتری دارد.

مقایسه ترازها از نظر میزان مصرف

از آنجایی که نور سبز شدت و شفافیت بالاتری دارد و در پرتاب نور بهتر عمل میکند، میزان مصرف باتری آن بالاتر است و طول عمر باتری هایی که در آن قرار داده می‌شود کوتاه تر خواهد بود و در صورتی مدل شارژی باشد نسبت به نور قرمز شارژ باتری اش سریعتر تمام می‌شود و باید مجددا شارژ گردد.

منبع: https://olamaee.com/differences-between-red-and-green-laser-levels

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 051372*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار