اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205037403422580
در دسترس نیست

راهنما جامع انتخاب رشته کنکور ریاضی 1402

کد: 140205037403422580

، (اخبار رسمی): انتخاب رشته کنکور ریاضی، پس از شرکت در کنکور این رشته، یکی از مهم ترین مراحل پیش روی داوطلبان است زیرا در حال حاضر گروه آزمایشی ریاضی فیزیک در کنکور سراسری جایگاه سوم را دارد. از این رو اگر هریک از داوطلبان کنکور از راهنمای انتخاب رشته ریاضی و همچنین مشاوره انتخاب رشته ریاضی استفاده نمایند، می...

راهنما جامع انتخاب رشته کنکور ریاضی 1402
راهنما جامع انتخاب رشته کنکور ریاضی 1402

انتخاب رشته کنکور ریاضی، پس از شرکت در کنکور این رشته، یکی از مهم ترین مراحل پیش روی داوطلبان است زیرا در حال حاضر گروه آزمایشی ریاضی فیزیک در کنکور سراسری جایگاه سوم را دارد. از این رو اگر هریک از داوطلبان کنکور از راهنمای انتخاب رشته ریاضی و همچنین مشاوره انتخاب رشته ریاضی استفاده نمایند، می‌توانند به راحتی در بهترین رشته ها و دانشگاه‌ها قبول شوند.

زمان انتخاب رشته کنکور ریاضی 1402  

کلیه افراد شرکت کننده در کنکور سراسری رشته ریاضی که در کارنامه خود مجاز به انتخاب رشته شده‌اند؛ می‌توانند در نیمه مرداد ماه سال ۱۴۰۲ براساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته ریاضی، در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور، به انتخاب رشته و دانشگاه های مورد نظر خود بپردازند.

لازم به ذکر است تمام افراد مجاز شده در هر دو نوبت دی ۱۴۰۱ و تیر ۱۴۰۲ می‌‌توانند برای انتخاب رشته اقدام نمایند و از میان دانشگاه های روزانه، شبانه، علمی کاربردی، غیرانتفاعی، پردیس‌های بین الملل ،پیام نور و دانشگاه های آزاد انتخاب‌های خود را انجام دهند.

توجه داشته باشید معمولا زمان انتخاب رشته کنکور تمدید خواهد شد اما پیشنهاد می کنیم انتخاب رشته خود را به کمک مشاوره انتخاب رشته ریاضی انجام دهید و این کار را به روزهای پایانی و مهلت تمدید شده موکول نکنید.

اما برای متقاضیان رشته مهندسی در کنکور ریاضی که طرفداران بسیاری هم دارد رقابت بر سر دانشگاه‌ های مطرح کشور است. به همین علت از جمله عوامل تاثیرگذار در مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی، رتبه قبولی داوطلبان است که نوع سهمیه و استان بومی داوطلب نیز در آن موثر می باشد.

اما بسیاری از رشته های پر طرفدار مهندسی قابلیت ثبت نام بدون کنکور نیز برای آن ها فراهم آمده که داوطلبین با توجه به علاقه و تمایل خود نسبت به دانشگاه مورد نظر میتوانند اقدام به ثبت نام در این رشته ها نمایند. در ادامه به رشته های ریاضی بدون کنکور در مقطع کارشناسی اشاره خواهیم کرد.

رشته های ریاضی بدون کنکور در مقطع کارشناسی – دوره روزانه  

لیست رشته های کارشناسی ریاضی بر اساس سوابق تحصیلی – روزانه
مهندسی مواد و متالورژیریاضیات و کاربردهامهندسی انرژیمهندسی اپتیک و لیزر
علوم و مهندسی آبکاردانی علمی کاربردی برق قدرتمهندسی عمرانکاردانی تکنولوژی آبیاری
مهندسی مکانیکعلوم کامپیوترمهندسی صنایعمهندسی برق
فیزیک مهندسیمهندسی ایمنی و بازرسی فنیفیزیکآمار و سنجش آموزشی
مهندسی ماشین های صنایع غذاییمهندسی شیمیعلوم مهندسیمهندسی مکانیزاسیون کشاورزی
آمارمهندسی مکانیزاسیون کشاورزیمهندسی مکانیک بیوسیستم (کشاورزی)مهندسی اپتیک و لیزر
مهندسی شیمیمهندسی معدنمهندسی کامپیوترمهندسی ایمنی و بازرسی فنی

برای شرکت در کنکور ریاضی و انتخاب رشته صحیح بهتر است قبل از اقدام به انتخاب رشته به یک مشاوره خبره مراجعه کنید تا با توجه به علایق و توانایی های شما مسیر تحصیلتان را هموار نماید. در ادامه به ویژگی های یک مشاور خبره خواهیم پرداخت.

مشاوره کنکور ریاضی چه کار می کند؟

هر یک از داوطلبانی که برای مشاوره کنکور ریاضی در مراجعه می کنند شرایط متفاوتی دارند. شرایط و تفاوت ها هم مربوط به شرایط خانوادگی آنها و همچنین مربوط به شرایط تحصیلی آنها می باشد. بنابراین در این اولین قدم، یک مشاور خبره باید از جوانب مختلف به بررسی مشکلات بپردازد و برای هر یک به دنبال راه حل های مناسبی باشد.

گاهی داوطلبانی که به مرکز ما مراجعه می‌کنند به اصطلاح مراجعین سرپایی هستند و به همین دلیل تنها به دنبال یک راهکار در مورد مشکل خود می باشند تا بتوانند آن را برطرف نمایند. به عنوان یک داوطلب ریاضی، ممکن است در رابطه با انجام محاسبات دچار مشکل باشید در این شرایط ما بسته محاسبات سریع کنکور را به شما معرفی خواهیم نمود تا پس از مطالعه دقیق آن بتوانید به راحتی و در کوتاه ترین زمان به تست های کنکور پاسخ دهید.

نوع دیگر مشاوره های ما به صورت بلندمدت و با پشتیبانی همراه هستند که در این شرایط ما از ابتدای راه یعنی در واقع از همان زمان ثبت نام کنکور تا زمان پس از کنکور و اعلام نتایج، با داوطلب همراه هستیم. در این نوع، ما قدم به قدم با داوطلب همراه می شویم و برای همین یکی از مشکلات او راه حل های مناسب را ارائه می‌دهیم. همچنین مشاوره کنکور ریاضی اما برای آن دسته از داوطلبانی که تنها یک سوال دارند و یا مشاوره کوچکی لازم دارند را فراهم کرده‌ایم که بتوانند به صورت تلفنی و آنلاین در هر زمانی که مایل باشند، با ما ارتباط برقرار نمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش