اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205147416122580
در دسترس نیست

سامانه المپیاد دانش آموزی 1402

کد: 140205147416122580

، (اخبار رسمی): سامانه المپیاد دانش آموزی به نشانی oly.medu.ir یکی از سامانه هایی است که برای ثبت نام جهت رقابت‌ های علمی که معمولاً بین دانش آموزان مقاطع متوسطه در ایران انجام می‌ شود، راه اندازی شده است. المپیادهای دانش آموزی فرصت مناسبی برای افرادی است که ...

سامانه المپیاد دانش آموزی 1402
سامانه المپیاد دانش آموزی 1402

سامانه المپیاد دانش آموزی به نشانی oly.medu.ir یکی از سامانه هایی است که برای ثبت نام جهت رقابت‌ های علمی که معمولاً بین دانش آموزان مقاطع متوسطه در ایران انجام می‌ شود، راه اندازی شده است. المپیادهای دانش آموزی فرصت مناسبی برای افرادی است که جزو استعداد درخشان هستند و شرکت در این المپیادها، مزایای زیادی برای این افراد به همراه دارد. پس از اعلام نتایج این آزمون، افراد برتر به المپیاد جهانی اعزام می‌ شوند. این آزمون از چند مرحله تشکیل شده است که به ترتیب، مرحله اول، مرحله دوم تابستانه و دوره طلایی هستند. برای شرکت در هر کدام از این مراحل لازم است داوطلبان جزو افراد برتر باشند تا به مراحل بالاتر راه یابند.

معرفی سامانه المپیاد دانش آموزی (oly.medu.ir)

المپیادهای علمی با هدف رشد علمی دانش آموزان با علم روز جهان برگزار می گردد. آزمون های المپیاد دانش آموزی یک رقابت سخت برای دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم به حساب می آیند و غالباً چندین مرحله تا رسیدن به مرحله جهانی را شامل می شوند. آن دسته از دانش آموزانی که شرایط ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی را دارند، می بایست در موعد مقرر ثبت نام خود را در سامانه my.medu.ir انجام دهند. باشگاه دانش پژوهان جوان تدبیری اندیشیده است تا متقاضیان المپیادهای علمی بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها از طریق اینترنت برای انجام تمامی مراحل نام نویسی، دریافت کارت ورود به جلسه و دریافت کارنامه اقدام کنند.

بر این اساس، دانش آموزان می توانند در زمان های مقرر شده با ورود به پنل شخصی خود، موارد ذکر شده را انجام دهند. البته باید خاطر نشان کنیم که با توجه آنکه المپیاد دانش آموزی در سه مرحله برگزار می شود، زمان تعیین شده برای این موارد برای مراحل مختلف متفاوت می باشد. همچنین، داوطلبان می بایست مبلغ مشخصی را در هنگام ثبت نام در سامانه المپیاد دانش آموزی واریز کرده و سپس کد دریافت شده از کارت اعتباری را وارد نمایند. علاوه بر این رشته ای ارائه شده در المپیاد دانش آموزی متفاوت هستند و شرایط شرکت در هر کدام با دیگری فرق دارد. بنابراین هرکسی ممکن است واجد شرایط شرکت در المپیاد نباشد.

زمان ثبت نام آزمون المپیاد دانش آموزی 1402

مهم ترین چیزی که لازم است دانش آموزان به آن توجه داشته باشند، اطلاع از زمان آزمون المپیاد دانش آموزی است. زیرا برای شرکت در این رقابت، مهلت مشخصی در نظر گرفته شده است و دانش آموزان باید در زمان مقرر فرایند ثبت نام خود را تکمیل نمایند. چنانچه داوطلبی ثبت نام خود در بازه زمانی اعلام شده تکمیل نکند، شانس حضور در این آزمون را از دست خواهد داد و باید در منتظر اعلام زمان برگزاری آن در سال بعد باشد.

در ادامه جدول زمانبندی برگزاری آزمون المپیاد دانش آموزی در سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ارائه شده است. در این جدول به طور همزمان ثبت نام در مرحله اول المپیاد دانش آموزی که برای همه افراد آزاد خواهد بود و ثبت نام در مراحل بعدی که فقط برای نفرات برتر مراحل اولیه امکان پذیر خواهد بود، ارائه شده است. اما قبل از آن لازم است بدانید که امکان اسم نویسی در المپیاد دانش آموزی برای دانش آموزان متوسطه اول فراهم نیست. در واقع فقط دانش آموزان در حال تحصیل در دوره دوم متوسطه می توانند وارد پروسه نام نویسی در این آزمون شوند. با این حال بیش تر رشته های المپیاد هم برای دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم ارائه شده است.

 تاریخ برگزاریتاریخ اعلام نتایجاعلام نتایج اعتراضات
مرحله اولآذر 1401اسفند 1401اسفند 1401
مرحله دومخرداد 1402تیر 1402
دوره آموزشی تابستانتیر 1402شهریور 1402شهریور 1402
دوره آموزشی طلای کشوردهه دوم اسفند 1402
فرآیند ثبت نام در سایت المپیادهای دانش آموزی

فرآیند ثبت نام اینترنتی المپیادهای علمی همچون سایر آزمون‌ ها از چند مرحله تشکیل شده است که عبارتند از:

  • دفترچه ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی
  • پرداخت هزینه
  • بارگذاری مدارک ثبت نام المپیادهای علمی دانش آموزی
  • تکمیل فرم تقاضانامه مربوطه

اگر جزء دانش آموزان پایه دهم و یازدهم هستید و واجد شرایط شرکت در آزمون المپیادهای دانش‌‌ آموزی می باشید، می‌ توانید برای شرکت در این آزمون، نخست به سایت المپیاد علمی دانش آموزی به آدرس اینترنتی oly.medu.ir وارد شده و فرآیند ثبت نام خود را در این سایت انجام دهید.

منبع: oly.medu.ir

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش