اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205167422422482
در دسترس نیست

عمل بینی به شیوه بسته، روشی کم تهاجم برای رسیدن به زیبایی

جراحی بینی به روش بسته چیست؟

کد: 140205167422422482

، (اخبار رسمی): جراحی زیبایی بینی به روش بسته، شیوه ای است که در آن برش های لازم از داخل زده شده و هیچگونه اسکار و زخمی در ظاهر و قسمت بیرونی بینی دیده نمی شود. به همین علت میزان ورم و کبودی حداقل بوده دوران نقاهت در این شیوه کوتاه است. در متد کلوز امکان ایجاد تغییرات اساسی در بینی وجود ندارد.

جراحی بینی به روش بسته چیست؟
جراحی بینی به روش بسته چیست؟

در جراحی با متد کلوز، امکان تغییر در استخوان و قسمت های زیرین پوست وجود ندارد. عمل بسته مناسب افرادی است که فقط می خواهند بینی خود را کوچک کنند و برای بینی های گوشتی توصیه نمی شود.

برای انجام عمل بینی، اولین قدم انتخاب بهترین جراح زیبایی در مشهد است که پس از تحقیق در میان اطرافیان و دوستان و یا حتی جستجو در گوگل به تعدادی پزشک زبده می رسید. بعد از مشاهده نمونه کارهای آن ها می توانید برای مشاوره به صورت حضوری به مطب مراجعه کنید. 

در جلسه مشاوره بسته به نیاز شما و با توجه به ایرادات موجود در بینی، پزشک تشخیص می دهد که کدام یک از روش های باز یا بسته را برای عمل زیبایی شما انتخاب کند. شاید بپرسید جراحی بینی به روش بسته چیست؟ در این روش بینی به طور کامل باز نشده و میزان جراحات وارده بسیار کم است. از این رو دوران نقاهت کوتاه تری دارد.

جراحی بینی به روش بسته چیست؟ 

در پاسخ به سوال جراحی بینی به روش بسته چیست می توان گفت شیوه ای از عمل های زیبایی است که در آن از داخل بینی برش زده می شود. پس از ایجاد برش، پوست را از استخوان و غضروف زیرش جدا کرده و با بالا نگه داشتن آن توسط ابزارهای پزشکی وبا استفاده از یک اندوسکوپ، جراح می تواند کار خود را انجام دهد. در این روش به دلیل بسته بودن، میدان دید جراح محدود است. عمل زیبایی بینی به روش بسته به دو صورت انجام می شود:

متد پرزرویشن (preservation rhinoplasty): که در آن همچنان که اصلاحات لازم بر روی بینی انجام می شود، پزشک سعی دارد تا آناتومی طبیعی را هم حفظ کند. به همین علت میزان آسیب کمتر شده و عوارض بعد از عمل به حداقل می رسد.

روش پلاسما: جراح زیبایی با استفاده از پلاسما (گاز یونیزه شده با حرارت بالا)، تغییرات لازم در لایه زیرین پوست ایجاد می کند. از این طریق بینی را کوچک کرده و با کمترین عوارض آن را لیفت کرده و فرم می دهد. در این روش هیچ گونه برشی در بینی ایجاد نمی شود. 

4 مزیت حیرت انگیز کلوز رینوپلاستی

  • در این روش، بی حسی کمتری بر روی بینی زیباجو انجام شده و برش کمتری در ناحیه جراحی ایجاد می شود در نتیجه مدت زمان عمل، کوتاه تر از جراحی با متد باز است. 
  • با وجود برش های داخلی در این روش، هیچ گونه زخم خارجی بر روی پوست ایجاد نمی شود.
  •  در روش بسته به دلیل اینکه بر روی کانال های تخلیه پوست، هیچ گونه عملی انجام نمی شود در نتیجه ورم، التهاب و کبودی بسیار کمتر از مدل های دیگر جراحی بینی خواهد بود.
  • دوران نقاهت در این روش کمتر از جراحی به روش باز است زیرا زخم و بخیه در روش بسته کمتر ایجاد می شود.

معایب جراحی بینی به روش بسته چیست؟

  • احتمال آسیب رساندن به بافت های داخلی بینی وجود دارد.
  • دید کافی روی کل قسمت ها وجود ندارد.
  • امکان عمل های دشوار در این حالت کاهش پیدا می کند.
  • انجام عمل جراحی در این روش نیازمند تخصص و مهارت زیاد است.

جراحی بینی به روش کلوز برای چه کسانی مناسب است؟

این روش به دلیل اینکه بینی به طور کامل باز نمی شود، امکان ایجاد تغییر در استخوان و قسمت های زیرین پوست وجود ندارد. در نتیجه این شیوه جراحی زیبایی مناسب کسانی است که نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در ظاهر و فرم بینی خود نداشته و تنها با تغییرات کوچک، به فرم دلخواه خود دست پیدا می کنند. این روش برای بینی های شدیدا نامتقارن، کج و گوشتی توصیه نمی شود و بیشتر برای آقایانی مناسب است که علاقه ای به ایجاد تغییرات زیاد ندارند. 

هزینه عمل بینی با متد بسته

مخارج این شیوه از عمل زیبایی به عوامل مختلفی بستگی داشته و برای افراد مختلف، متفاوت است. از جمله عوامل تاثیر گذار در هزینه عمل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محل انجام عمل (بیمارستان دولتی یا کلینیک خصوصی)
  • پیچیدگی عمل
  • میزان دستمزد و سابقه پزشک

 که این مبلغ پس از معاینه اولیه و مشاوره با جراح مشخص می شود.

دوران نقاهت در جراحی با متد کلوز 

در این روش به دلیل اینکه برش های زیاد ایجاد نمی شود، در نتیجه دوران نقاهت جهت بهبودی کوتاه تر بوده و طی 7 روز بیمار می تواند جهت برداشتن آتل، اقدام کند. اما نکته ای که زیباجو باید در نظر داشته باشد این است که مراقبت های بعد از عمل در این روش، هیچ تفاوتی با روش باز ندارد.

مراقبت های بعد از عمل باز بینی 

بعد از انجام عمل جراحی زیبایی بینی باید کارهایی را در جهت مراقبت و بهبودی هرچه سریع تر و دستیابی به نتیجه دلخواه انجام دهید که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره می شود:

  1. اولین روز بعد از انجام جراحی از کمپرس یخ برای کاهش ورم و کبودی استفاده شود.
  2. تا دو هفته از خندیدن شدید و یا گریه خودداری کنید زیرا خندیدن باعث باز شدن بینی شده و گریه تورم ایجاد کرده و در هر دو حالت به بینی فشار وارد می شود.
  3. برای کاهش تورم و کبودی بعد از عمل می توانید آب کرفس و مایعات فراوان بنوشید.
  4. به مدت 8 ماه از انجام هرگونه ورزش های سنگین خودداری کرده و بعد از گذشت این بازه زمانی، برای شروع مجدد حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  5. داروهای تجویز شده را مطابق دستور پزشک و به صورت منظم مصرف کنید.
  6. زمان خوابیدن سر در وضعیتی بالاتر از بدن قرار بگیرد و حالت نیمه نشسته داشته باشید.
  7. در دوران نقاهت غذاهای آبکی و نرم میل کنید.
  8. در صورت نیاز به عطسه کردن، این کار را با دهان باز انجام دهید تا به بینی فشار وارد نشود.
  9. روزانه 3 بار بینی خود را توسط سرنگ با سرم، شستشو دهید.

جراحی بینی بسته یا باز؟

انتخاب شیوه جراحی در عمل های زیبایی بستگی به میزان مشکلات زیباجو داشته و تنها پزشک تشخیص می دهد که کدام روش برای او مناسب تر است. در این شیوه تنها ایرادات ظاهری رفع می شود و امکان ایجاد اصلاحات اساسی در بینی وجود ندارد. به طور مثال تنها برای ایجاد قرینگی در حفره های بینی و یا کوچک نمودن بینی استفاده می شود.

کلام آخر

عمل جراحی زیبایی بینی به دو شیوه باز و بسته انجام می شود. ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که جراحی بینی به روش بسته چیست؟ متدی از عمل زیبایی بینی است که در آن به دلیل کم بودن میزان جراحات، ایجاد کبودی و التهاب ناچیز و برش هایی که از داخل بینی ایجاد می شود، یکی از روش های محبوب محسوب می شود.

این روش معایبی مانند کم بودن میدان دید پزشک و عدم توانایی برای ایجاد تغییرات وسیع در ناحیه بینی دارد. از طرفی برای انجام این روش، پزشک باید از مهارت و تخصص بالایی برخوردار باشد در غیر اینصورت نتیجه مطلوبی بدست نمی آید.

با وجود مزایا و معایب گفته شده اگر نیاز به ایجاد تغییرات اساسی ندارید و نتها لازم است که تقارن در حفره ها ایجاد شود و یا فقط می خواهید بینی تان را کوچک کنید، طبق تشخیص پزشک این روش برای شما در نظر گرفته می شود. در کلینیک زیبایی دکتر سید فاضل اعلمی بیش از 25 نوع خدمات زیبایی شامل انواع جراحی های کم تهاجمی، عمل چاقی، زیبایی و… ارائه می شود که می توانید با مشاوره صحیح، مناسب ترین روش را انتخاب کرده و به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی