اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207127511022580
در دسترس نیست

راهکارهای رفع مشکل انتخاب واحد آموزشیار

کد: 140207127511022580

، (اخبار رسمی): تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد برای انتخاب واحد از سامانه آموزشیار استفاده می‌کنند و گاهی ممکن است به دلایل مختلف با مشکل انتخاب واحد آموزشیار مواجه شوند. آموزشیار در تابستان سال 1399 ایجاد شد و از آن زمان تا به کنون علاوه بر انتخاب واحد، تمامی واحدهای دانشگاه آزاد از این سامانه برای پرداخت شهریه، ...

راهکارهای رفع مشکل انتخاب واحد آموزشیار
راهکارهای رفع مشکل انتخاب واحد آموزشیار

تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد برای انتخاب واحد از سامانه آموزشیار استفاده می‌کنند و گاهی ممکن است به دلایل مختلف با مشکل انتخاب واحد آموزشیار مواجه شوند. آموزشیار در تابستان سال 1399 ایجاد شد و از آن زمان تا به کنون علاوه بر انتخاب واحد، تمامی واحدهای دانشگاه آزاد از این سامانه برای پرداخت شهریه، ثبت نمرات و غیره نیز استفاده می‌کنند. این سامانه مانند سایر سامانه‌ها از قوانین خاص خود برخوردار است و با نقض هر قانون ممکن است برای ورود به آن با مشکل روبرو شوید برای مثال اگر دانشجویان در پرداخت شهریه ترم خود کوتاهی کنند با مشکل انتخاب واحد آموزشیار روبرو خواهند شد.

5 راهکار برای رفع خطا سامانه آموزشیار

برای رفع مشکلات زیادی در سامانه آموزشیار به وجود خواهد آمد، پنج راهکار قطعی در نظر گرفته‌ایم که به صورت زیر است:

ایجاد زمانبندی انتخاب واحد در سامانه آموزشیار

مسئولین این دانشگاه و این سامانه تصمیم گرفتند تا زمان انتخاب واحد را در سامانه آموزشیار به آدرس اینترنتی edu.iau.ac.ir به صورت استان به استان تقسیم کنند. برای مثال دانشجویان استان تهران، البرز، مشهد و غیره در روز شنبه، استان‌های مازندران، اردبیل، تبریز و غیره در روز یکشنبه و به همین صورت دانشجویان سایر استان‌ها در دیگر روزهای هفته قادر به ورود به این سامانه هستند تا از شلوغی و کندی سایت جلوگیری شود.

رفع مشکل در انتخاب واحد آموزشیار با وجود پرداخت شهریه

برخی از دانشجویان با توجه به اینکه نسبت به پرداخت شهریه اقدام کرده‌اند، اما همچنان سامانه برای آن‌ها بدهکار بودن را نشان می‌هد و در نهایت قسمت انتخاب واحد سامانه برای‌شان فعال نشده است، قادر به انتخاب واحد نیستند! اگر شما جزو افرادی هستید که با این مشکل روبرو شده‌اید باید بعد از اینکه شهریه را در سامانه پرداخت کرده و از پرداخت اطمینان حاصل کردید، از سامانه خارج شده و مجددا وارد سایت آموزشیار شوید.

به کمک این روش به احتمال زیاد مشکل حل خواهد شد، اما اگر همچنان مشکل وجود دارد، می‌توانید با پشتیبانی سامانه آموزشیار تماس حاصل کنید. یکی دیگر از مواردی که باید دانشجویان به آن توجه کنند پرداخت هزینه بیمه و خدمات آموزشی است، زیرا در برخی موارد ممکن است بدهی آن‌ها در سامانه به دلیل عدم پرداخت این دو مورد باشد و قادر به انجام انتخاب واحد نشوند.

انتخاب واحد با تنظیمات نیمسال تحصیلی

تمامی دانشجویان که از تنظیمات نیمسال تحصیلی در سامانه آموزشیار مطلع نیستند، ممکن است با مشکلاتی در این سامانه روبرو شوند. دانشجویان محترم برای انتخاب واحد در این سامانه باید به منوی بالا مشابه تصویر مراجعه کنید و نیمسال تحصیلی جاری را به نیمسال جایگزین تغییر دهند تا بتوانند انتخاب واحد مربوط به ترم جاری را انجام دهند. با کلیک روی گزینه “انتخاب ” نسبت به اعمال تغییرات در پنل کاربری خود در سامانه اقدام کنید و در آخر تایید کنید.

رفع مشکل انتخاب واحد به دلیل اتمام ظرفیت

  در هنگام انتخاب واحد، تمام دانشجویان باید به سرعت این کار را انجام دهند تا سریعا دروس خود را قبل از تمام شدن ظرفیت دریافت کنند. برای گرفتن واحدهای درسی در هنگام انتخاب واحد، در ابتدا باید دروس کم ظرفیت و اصلی را انتخاب کنید و بعد به دروس دارای ظرفیت بالا بپردازید. اگر ظرفیت درس به اتمام رسیده باشد، به احتمال زیاد در زمان حذف و اضافه ظرفیت دروس باز خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش