اطلاعات تماس
  • 031339*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207237633317395
در دسترس نیست

نقشه سفر مشتری چیست؟

کد: 140207237633317395

، (اخبار رسمی): اگر بخواهیم یک تعریف ساده از نقشه سفر مشتری بیان کنیم، می‌توان گفت این نقشه به مجموعه‌ای از افکار، احساسات، اتفاقات و تجربیاتی گفته می شود که یک فرد از هنگام آشنایی با یک کسب و کار تا زمان خرید و ارتباط بلندمدت با آن برند، تجربه می‌کند.

نقشه سفر مشتری چیست؟
نقشه سفر مشتری چیست؟

می توان فرآیندی را که یک مشتری با کسب و کار ما آشنا می‌شود تا رسیدن مرحله خرید، به یک سفر تشبیه کرد و وظیفه ما به عنوان صاحب و مدیر این کسب و کار، همراهی نتیجه‌بخش او در این سفر و کمک به افزایش آگاهی و تصمیم گیری بهتر مشتری است.

اگر بخواهیم یک تعریف ساده از نقشه سفر مشتری بیان کنیم، می‌توان گفت این نقشه به مجموعه‌ای از افکار، احساسات، اتفاقات و تجربیاتی گفته می شود که یک فرد از هنگام آشنایی با یک کسب و کار تا زمان خرید و ارتباط بلندمدت با آن برند، تجربه می‌کند. در طراحی این نقشه که بر روی تجربه مشتری تمرکز دارد، باید تمام نکاتی که برای داشتن یک تجربه و سفر خوب و لذت بخش تاثیر دارد را درنظر گرفت تا مشتری پس از یک بار استفاده از خدمات یا محصولات این برند، تبدیل به یک مشتری دائمی شود.

نقشه سفر مشتری یک راهنما برای مدیران و صاحبان کسب و کارها است تا به کمک آن، نیازها، نگرانی‌ها، اولویت ها و سلایق مشتریان بالقوه خود را به درستی بشناسند. به این ترتیب، مشتریان خرید بهتری را تجربه می کنند، به کسب و کار مورد نظر وفادار می شوند و میزان تبدیل مشتری بالقوه به مشتری واقعی افزایش می یابد.

مزایای نقشه سفر مشتری
براساس مطالعات و آمارهای رسمی، حدود ۸۰ درصد از مشتریان، به تجربه خود حین فرآیند خرید از یک کسب و کار اهمیت زیادی می‌دهند و در رضایت مندی و خرید مجدد آن ها از آن برند، تاثیر زیادی خواهد گذاشت. براساس یک تحقیق که توسط موسسه تحقیقاتی بایمارد در سال ۲۰۲۱ انجام شد، حدود ۷۰ درصد از مشتریان در زمان خرید اینترنتی، سبد خرید خود را نیمه کاره رها می‌کنند و منصرف می شوند. به نظر شما چرا یک فرد پس از صرف وقت فراوان برای انتخاب محصولات، آن را رها می‌کند؟ نقشه سفر مشتری برای رهایی از این مشکل طراحی شده است. در ادامه برخی دیگر از مزایای آن بیان می شود:

۱. افزایش سرعت در فرآیند خرید مشتریان
در صورت طراحی نقشه سفر مشتری برای کسب و کار خود، به صورت واضح و کامل مشخص خواهد شد که مشتری از زمان آشنایی با برند ما تا هنگام خرید و ارتباط بلندمدت پس از آن، چه فرآیندی را طی می کند. احتمالا این فرآیند، بهترین مسیری است که می توان برای تبدیل یک مشتری به خریدار انتخاب کرد. در نتیجه، در صورت عدم وجود نقشه، مشتری در مسیر مورد نظر ما حرکت نمی‌کند و فرآیند خرید طولانی تر و غیر قابل پیش بینی می‌شود. در مقابل، با طراحی یک نقشه حساب شده می توان مشتری را به مسیر مورد نظر خود سوق داد تا خرید با سرعت بیش تری اتفاق بیفتد.

۲. شناسایی مشکلات و دغدغه های مشتریان
یکی دیگر از مزایای نقشه سفر مشتری، شناخت و رفع مشکلات و دغدغه های مشتریان و همچنین موانعی است که مانع از بر طرف شدن نیازها و خواسته‌های آن ها می شود. طراحی این نقشه موجب می‌شود تا از نقاط ضعف و دلایلی که مانع از نهایی شدن خرید مشتری می شود، آگاهی پیدا کنیم. پس از شناسایی آن ها می‌توان در جهت برطرف کردن مشکلات، اقدامات موثر را انجام داد تا خرید برای مشتری، به یک تجربه لذت‌بخش و به‌یادماندنی تبدیل شود.

۳. طراحی نقشه سفر مشتری برای افراد مختلف
مشتریان از راه های مختلفی با کسب و کار شما آشنا می شوند؛ در نتیجه، لازم است براساس مشخصات و خواسته های هر گروه، یک نقشه منحصر به فرد طراحی کرد تا به نتیجه مورد نظر خود برسند و از تجربه خرید خود در کنار شما لذت ببرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 031339*****
[نمایش اطلاعات]