کد: 13930616880027

ذیل تفاهم نامه همکاری با موسسه حلال جهانی

انزلی، پایلوت طرح گردشگری حلال می شود

کد: 13930616880027

http://bit.ly/1uEE4YV

، بندر انزلی , (اخبار رسمی): با انعقاد تفاهم نامه همکاری که میان رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و عبدالحسین فخاری دبیرکل موسسه حلال جهانی منعقد شد، منطقه آزاد انزلی به عنوان پایلوت طرح گردشگری حلال انتخاب شد.

انزلی، پایلوت طرح گردشگری حلال می شود

استقرار استاندارد گردشگری حلال و تلاش به منظور جذب گردشگر در این منطقه از جمله تعهدات موسسه حلال جهانی در این تفهم نامه همکاری است.

این تفاهم نامه همکاری در شش ماده با هدف افزایش فعالیت های اقتصادی از طریق همکاری و تعامل با سایر بخش های بازرگانی کشور و به منظور نیل به ایجاد شرایط ایده آل جهت صادرات و واردات انواع خدمات و محصولات حلال بهمراه استقرار استاندارد گردشگری حلال میان دو سازمان منعقد شده است.

فرآهم نمودن بستر مناسب جهت نظارت بر صادرات و واردات محصولات براساس استاندارد حلال سازمان همکاریهای اسلامی(OIC)، همکاری به منظور ایجاد دفتر نمایندگی موسسه حلال جهانی در منطقه آزاد انزلی و ارائه تسهیلات و مشوق ها برای سرمایه گذاری در تولید و صادرات محصولات حلال از جمله تعهدات سازمان منطقه آزاد انزلی برای اجرایی نمودن این تفاهم نامه همکاری است.

اهتمام کنسرسیوم صادراتی حلال درجهت انجام صادرات محصولات حلال از طریق منطقه آزاد انزلی، معرفی قابلیت ها و ظرفیت های این منطقه به حدود 1000 شرکت تولیدکننده محصولات حلال در سطح جهان و استقرار استاندارد گردشگری حلال و تلاش به منظور جذب گردشگر در این منطقه از جمله تعهدات موسسه حلال جهانی در این تفهم نامه همکاری است.

افزایش سهم بازار از طریق توسعه بازار، افزایش درآمد برای طرفین از طریق ظرفیت های حلال کشور، همبستگی کشورهای اسلامی از طریق استقرار استاندار حلال جهانی، استفاده از مزایا و معافیت های قانونی منطقه آزاد انزلی برای صنایع اصلی و جانبی وابسته به محصولات حلال در منطقه و گسترش همکاری ها از طریق توسعه صنعت حلال بین کشورهای همجوار از جمله مزایای اجرای تفاهم نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد انزلی و موسسه حلال جهانی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

منطقه آزاد انزلی

در سال 1375 در پی سفر رییس جمهور وقت به شهرستان انزلی و با توجه به به خواست همگانی مصوبه هیات دولت منطقه ویژه اقتصادی بندر انزلی در دو بخش جداگانه تعیین شد و سال 1382 این منطقه به «منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی» تبدیل شد

منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار