کد: 139306291130027

رضا مسرور در گفت و گو با رسانه های بین المللی پیشنهاد کرد

راه اندازی خط مستقیم کشتی رانی بین باکو و انزلی

کد: 139306291130027

http://bit.ly/1BWbAOC

، بندر انزلی , (اخبار رسمی): رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در مصاحبه با رسانه های جمهوری آذربایجان از سرمایه گذاران این کشوربرای فعالیت در منطقه آزاد انزلی دعوت کرد.

راه اندازی خط مستقیم کشتی رانی بین باکو و انزلی

آمادگی لازم به منظور گسترش همکاری ها بخصوص در زمینه تأمین محصولات کشاورزی مورد نیاز جمهوری آذربایجان در این منطقه و استان گیلان وجود دارد و تجار آذری می توانند از این ظرفیت استفاده نمایند.

 به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، مهندس مسرور در مصاحبه با تعدادی از رسانه های جمهوری آذربایجان، از سرمایه گذاران این کشور برای فعالیت در منطقه آزاد انزلی دعوت به عمل آورد.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور و تنها منطقه آزاد شمال ایران، به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال-جنوب از موقعیت ترانزیت بین المللی و منطقه ای ویژه ای برخوردار است، افزود: قرار گرفتن بزرگترین بندر ایران در دریای خزر با ظرفیت حمل و نقل سالیانه 7 میلیون تن کالا در محدوده این منطقه از مهمترین مزیتهای ترانزیتی ما می باشد که با بهره برداری از مجتمع بندری درحال احداث کاسپین در منطقه، حلقه های زیرساختهای ترانزیتی منطقه آزاد انزلی به منظور توسعه مراودات تجاری در دریای خزر تکمیل می شود.

وی از حضور سرمایه گذاران تولیدی-صنعتی جمهوری آذربایجان در میان 100 واحدی تولیدی فعال در شهرک های ناحیه یک و دو این منطقه خبر داد و درخصوص ظرفیت های جدید ایجاد شده از سوی سازمان متبوع خود به منظور رونق فضای کسب و کار چنین توضیح داد: با راه اندازی تالار اختصاصی بورس کالای کشور، منطقه آزاد انزلی نخستین و تنها منطقه آزاد ایران است که از این مزیت برخوردار می باشد.

وی بابیان اینکه بورس کالای منطقه آزاد انزلی ظرفیت بسیار مناسبی برای عرضه و خرید محصولات مورد نیاز سرمایه گذاران و بازرگانان جمهوری آذربایجان است تصریح کرد: در این بورس کالاهای استراتژیکی چون آهن، فولاد و محصولات کشاورزی خریداری و فروخته می شود که فعالین بورس کالای منطقه آزاد انزلی، از معافیت های مالیاتی این منطقه نیز بهره مند می شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی امکان عرضه کالاهای تولیدی و تجاری بازرگانان جمهوری آذربایجان در مجتمع های تجاری فاز تجارت منطقه با عوارضی بسیار کمتر از دیگر نقاط کشور را از دیگر فرصتها ومزیتهای حضور سرمایه گذاران آذری اعلام و اضافه نمود: وجود وحدت تصمیم گیری، اعمال و اجرای مزیت ها و معافیت های قانونی از مهم ترین مزیت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی است که موجبات کاهش بوروکراسی اداری، زمان و هزینه کمتر در جریان هرگونه فعالیت اقتصادی را فرآهم می آورد چرا که تمامی خدمات قابل ارائه به یک سرمایه گذار از سوی این سازمان ارائه و نیازی به اخذ مجوز از نهادهای دیگر نمی باشد.

مسرور معافیت مالیاتی از هرگونه فعالیت اقتصادی و معافیت عوارض گمرکی در ورود مواد اولیه و تجهیزات واحد تولیدی را از دیگر مزیتهای سرمایه گذاری در منطقه متبوع خود بیان کرد و گفت: سرمایه گذاران جمهوری آذربایجان می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی تا میزان مالکیت 100 درصد از سهام شرکتهای ثبتی در منطقه آزاد انزلی را از آن خود نموده که این مهم در کنار تضمین امکان خروج کامل سرمایه از منطقه، باعث دلگرمی هر سرمایه گذار خارجی است.

وی با اعلام آمادگی سرمایه گذاران فعال در محدوده منطقه آزاد انزلی برای توسعه همکاری ها میان بخش خصوصی دو کشور از حضور فعالین اقتصادی این منطقه در جمهوری آذربایجان در آبان ماه سال جاری خبر داد و افزود: آمادگی لازم به منظور گسترش همکاری ها بخصوص در زمینه تأمین محصولات کشاورزی مورد نیاز جمهوری آذربایجان در این منطقه و استان گیلان وجود دارد و تجار آذری می توانند از این ظرفیت استفاده نمایند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، گردشگری را دیگر پتانسیل همکاری دو کشور ارزیابی و پیشنهاد ایجاد خط کشتیرانی گردشگری مستقیم میان بندر انزلی و بندر باکو را مطرح کرد و تصریح نمود: آمادگی کامل خود را برای اضافه نمودن خط کشتیرانی گردشگری به خطوط تجاری موجود در راستای تکمیل زیرساخت های لازم توسعه همکاری های گردشگری دو کشور اعلام می کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

منطقه آزاد انزلی

در سال 1375 در پی سفر رییس جمهور وقت به شهرستان انزلی و با توجه به به خواست همگانی مصوبه هیات دولت منطقه ویژه اقتصادی بندر انزلی در دو بخش جداگانه تعیین شد و سال 1382 این منطقه به «منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی» تبدیل شد