اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139308112050035

تاکید مدیرعامل گروه مپنا در نشست دانشگاه صنعتی اصفهان

توسعه همکاری های پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان با گروه صنعتی مپنا

کد: 139308112050035

http://bit.ly/1wVRBxe

، خمینی شهر , (اخبار رسمی): نشست مشترک اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان ومدیرعامل شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) عصر روز شنبه در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان با هدف بررسی راهکارهای ارتقای سطح همکاری های علمی وصنعتی برگزار شد.

توسعه همکاری های پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان با گروه صنعتی مپنا

دانشگاه صنعتی اصفهان با داشتن پتانسیل های فراوان در زمینه های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی از ظرفیت بسیار مناسبی به منظور همکاری با بخش های مختلف صنعتی برخوردار است.

در این نشست، دکتر سیدمحمود مدرس هاشمی، ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به توانایی های علمی و پژوهشی این دانشگاه، تعداد طرح های صنعتی در بخش های مختلف دانشگاه صنعتی اصفهان طی پنج سال گذشته را بیش از 550 طرح عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نیز 160 طرح صنعتی در حال اجراست و معتقدیم بسیاری از استادان این دانشگاه به سطحی از دانش که برای تجاری سازی علم لازم است رسیده اند.

وی با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر نقشه جامع علمی کشور و رفع نیاز بخش های مختلف، همکاری این دانشگاه را با شرکت های دانش بنیان مرتبط با شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان با داشتن پتانسیل های فراوان در زمینه های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی از ظرفیت بسیار مناسبی به منظور همکاری با بخش های مختلف صنعتی برخوردار است.

وی قرار گرفتن این دانشگاه در میان یکصد دانشگاه برتر آسیا و 500 دانشگاه برتر دنیا بر اساس رتبه بندی های بین المللی را موجب افتخار و نیز مسئولیت بیش از پیش برای دانشگاهیان این دانشگاه دانست و تصریح کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان آمادگی دارد تا در بخش های مختلف آموزشی، پژوهشی، فناوری و تجاری سازی با شرکت های مختلف صنعتی و از جمله گروه مپنا همکاری نماید.

دکتر عباس علی آبادی، مدیرعامل گروه مپنا نیز در این نشست با اشاره به شناخت مناسب از ظرفیت ها و توانایی های دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران، یک بنگاه اقتصادی ایرانی است که به همراه 39 شرکت زیر مجموعه خود، در زمینه توسعه و ساخت نیروگاه ‌های حرارتی و همچنین اجرای پروژه‌هاى نفت وگاز و ریلى بصورت پیمانکار اجرایی کلید در دست (EPC) و سرمایه‌گذاری خصوصی (IPP) فعالیت می‌کند.

وی دستیابی به فناوری صد درصدی ساخت توربین های گازی در داخل کشور را نتیجه همکاری موثر دانشگاه و صنعت دانست و افزود: تغییر مسیر از انتقال فناوری به سمت تولید دانش در این گروه، نتیجه فشرده شدن تحریم ها علیه ایران بود که در اثرآن تاکنون شاهد ایده های جدید و پیشرفت های خوب و سریعی در بخش های مختلف مپنا بوده ایم.

وی با تاکید برلزوم تربیت دانشجویان پایه در دانشگاه های مطرح کشور همچون دانشگاه صنعتی اصفهان، نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دانشجویان کارشناسی در این دانشگاه را مناسب دانست و ابراز امیدواری کرد: اساتید برجسته دانشگاه صنعتی اصفهان همچون گذشته با تربیت دانشجویان توانمند در مقاطع مختلف تحصیلی، موجب توسعه فرهنگ تحقیق و پژوهش در کشور شوند.

مدیرعامل گروه مپنا، با بیان این که حوزه نفت و گاز محور توسعه کشور است، از اعلام آمادگی این مجموعه به منظور همکاری با دانشگاه صنعتی اصفهان خبرداد و گفت: حوزه های نفت وگاز، توسعه میادین، سنتز مواد نفتی، نیروگاه، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی مواد، خودروهای هیبرید و حمل و نقل ریلی کشور از جمله زمینه های مناسب برای ارایه پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان به گروه مپنا می باشد.

وی در پایان ضمن ارائه پیشنهاد بازدید استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی اصفهان از گروه مپنا و بررسی نیازهای پژوهشی این مجموعه، تشکیل کمیته مشترک همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان وگروه مپنا را لازمه توسعه همکاری ها در اجرای پروژه های تحقیق و توسعه، حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی، برگزاری کنفرانس ها و تأسیس مؤسسه پژوهشی مشترک دانست.

در بخش دیگری از این نشست رییس اداره فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان به معرفی توانمندی های این دانشگاه در زمینه های مختلف آموزشی و پژوهشی پرداخت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از دو دانشگاه بزرگ دولتی استان اصفهان و با 2300 هکتار مساحت، بزرگ ترین دانشگاه کشور از لحاظ وسعت است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش

رویدادمرتبط:

| نشست دانشگاه صنعتی اصفهان با گروه صنعتی مپنا