اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139309232420035

همزمان با هفته پژوهش

رونمایی از مهمترین دستاوردهای کلان پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان

کد: 139309232420035

http://bit.ly/1GC7bB4

، خمینی شهر , (اخبار رسمی): همزمان با هفته ملی پژوهش و فناوری و افتتاح پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور، دانشگاه صنعتی اصفهان از آخرین دستاوردهای حوزه پژوهش و فناوری خود رونمایی کرد.

رونمایی از مهمترین دستاوردهای کلان پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یکی از چند دانشگاه برتر کشور در این نمایشگاه بیش از 28 دستاورد، طرح فناورانه و توانمندی بدیع در حوزه فناوری های نوین را ارائه نموده است.

پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور به عنوان بزرگ ترین رویداد عرصه تحقیقات و پژوهش کشور همزمان با بزرگداشت هفته  ملی پژوهش و فناوری و با شعار «پژوهش و فناوری، پیشران اقتصاد دانش بنیان»، صبح یکشنبه 23آذرماه  و با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونین این وزارتخانه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه که در دو بخش پژوهش و فن بازار و باحضور دانشگاه های معتبر کشور، مؤسسات آموزش عالی، پژوهشکده های بزرگ دانش های بنیادین، معاونت های پژوهشی وزارتخانه ها، سازمان های دولتی و خصوصی و معاونت پژوهشی نهادهای علمی و پژوهشی کشور در حال برگزاری است، دانشگاه صنعتی اصفهان نیز آخرین یافته های تحقیقاتی و پژوهشی خود را در معرض دید مخاطبان قرار داده است.

دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یکی از چند دانشگاه برتر کشورکه طی دوسال گذشته با قرارگرفتن در فهرست 400 دانشگاه برترجهان، 100 دانشگاه برتر با عمرکمتراز 50 سال جهان، یکصد دانشگاه ممتاز قاره آسیا و ... افتخارات ارزشمند دیگری را به کارنامه درخشان خود افزوده است، در این نمایشگاه بیش از 28 دستاورد، طرح فناورانه و توانمندی بدیع در حوزه فناوری های نوین را ارائه نموده است.

دو دستگاه ارزشمند علمی و صنعتی در حوزه مهندسی مکانیک، سه محصول مهم و راهبردی در رشته مهندسی کشاورزی، دو دستگاه ارزشمند فناورانه در حوزه برق والکترونیک و رادار، پنج دستگاه ارزشمند و بدیع آزمایشگاهی و صنعتی در رشته های شیمی وفیزیک، 9 محصول ارزشمند در گروه بیوتکنولوژی صنعتی و یک طرح ملی در حوزه امنیت شبکه و فضای تبادل اطلاعات، از جمله محصولات و دستاوردهای علمی و صنعتی ارائه شده توسط دانشگاه صنعتی اصفهان در این نمایشگاه است.

همچنین دانشگاه صنعتی اصفهان که در شش طرح کلان ملی در حوزه پژوهش و فناوری کشور به عنوان محور اصلی و یا همکار در اجرای پروژه است، توانمندی های منحصربه فرد خود در خصوص دستاوردهای حاصل در بخش الکترونیک هوانوردی(اویونیک) طرح کلان ملی طراحی و ساخت هواپیمای جت مسافربری 150 نفره، طرح کلان ملی جامع ترین شبکه پایش و پیش بینی دریایی کشور، طرح کلان ابررایانه ملی شیخ بهایی، طرح کلان ملی بومی سازی فناوری های کلیدی زیر سطحی، طراحی نخستین بالگرد ملی ایران و طراحی و ساخت نخستین رادار متحرک برد بلند باند VHF را در این نمایشگاه عرضه نموده است.

شناسایی توانمندی‏ های پژوهش و فناوری دانشگاه ‏ها و مراکز تحقیقاتی، شناسایی و معرفی پژوهشگران و فناوران برتر، تجاری سازی یافته‏ های پژوهش و فناوری (فن بازار)، فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران و فناوران، برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی و نیز نهادینه کردن پژوهش و فناوری در سطح جامعه، بخشی از اهداف برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور اعلام شده است.

گفتنی است، دستاوردها و توانمندی های پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان در پانزدهمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور در غرفه شماره 10 واقع در ضلع جنوبی سالن 8 و 9 نمایشگاه بین المللی تهران از 23 تا 26 آذرماه از ساعت 9 الی16 میزبان دانشگاهیان، پژوهشگران، صنعتگران و سایر علاقه مندان خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از دو دانشگاه بزرگ دولتی استان اصفهان و با 2300 هکتار مساحت، بزرگ ترین دانشگاه کشور از لحاظ وسعت است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
رویدادمرتبط های:

| گشایش نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور | پایان نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور