اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139310232970053

سومین نشست نمایندگان صندوق احیاء در اولین نشست با کارشناسان رسمی دادگستری برگزار شد

کد: 139310232970053

http://bit.ly/17DjqD7

، تهران , (اخبار رسمی): سومین نشست نمایندگان صندوق احیاء و اولین نشست مدیران و نمایندگان صندوق احیاء با کارشناسان رسمی دادگستری در خصوص ارزیابی و آسیب شناسی کارشناسی رسمی اماکن تاریخی، دوشنبه 22دیماه در سالن فجر سازمان مرکزی میراث فرهنگی برگزار شد.

سومین نشست نمایندگان صندوق احیاء در اولین نشست با کارشناسان رسمی دادگستری برگزار شد

در این نشست موضوعات مرتبط با شرح و اهداف صندوق احیاء در رابطه با واگذاری بناهای تاریخی و احیاء و بهره برداری مناسب از این آثار با حضور مدعوین مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست که از ساعت 11 صبح دوشنبه با حضور نمایندگان صندوق احیاء و همچنین مدیرعامل و سایر مسئولین صندوق احیاء آغاز گردید، موضوعات مرتبط با شرح و اهداف صندوق احیاء در رابطه با واگذاری بناهای تاریخی و احیاء و بهره برداری مناسب از این آثار با حضور مدعوین مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به منظور انجام هماهنگی ­های لازم پیش از این طی دو نشست تخصصی قبل، موارد مرتبط با نمایندگان به بحث گذاشته شد و در ادامه، پس از ارائه گزارش از مصوبات جلسات پیشین توسط سرپرست اداره کنترل، نظارت و ارزیابی عملکرد صندوق پیگیری لازم نسبت به مصوبات انجام پذیرفت و نمایندگان مرتبط گزارشی از مجموعه اقدامات بعمل آمده در خصوص موضوعات پیشین را ارائه نمودند.

 از جمله محورهای مورد بحث در این جلسه با نمایندگان صندوق

  • اخذ سند مالکیت توسط ادارات کل استانی در خصوص بناهای قابل احیاء و قابل واگذاری
  • تصویب بناهای قابل احیاء در کارگروه گردشگری استان به منظور تأمین زیرساختهای لازم در جهت حمایت از  سرمایه گذاری
  • اقدام شایسته و بایسته ادارات کل استانها در رابطه با امور ترویجی و بازاریابی سرمایه­گذاری در احیاء اماکن تاریخی
  • ارائه گزارشات ادواری فعالیت­ های یکپارچه نمایندگان صندوق در استانها در مورد طرح حمایت از مالکان اماکن تاریخی و تعامل با شورای شهر
  • بررسی موضوع بهره­مند شدن ادارات کل استانها از درآمدهای احتمالی حاصل از احیاء اماکن تاریخی پس از دوره­ های سرمایه ­گذاری

در ادامه نمایندگان صندوق احیاء با ذکر موانع و مشکلات اجرایی و طرح سوالات مربوط گزارش در فعالیت های صورت گرفته را عنوان کردند.

احسان ایروانی مدیرعامل صندوق احیاء در خلال نشست به جمع بندی و ارائه راهکارهای لازم پرداخت و در جلسه بعدازظهر با حضور کارشناسان رسمی دادگستری که در موضوعات مبتلا به صندوق احیاء با این مؤسسه همکاری دارند، نیز نشستی برگزار گردید.

در این نشست که برای اولین بار با مدعوین یاد شده برگزار گردید، پس از معرفی صندوق احیاء و وظایف و اهداف آن، موضوع بازنگری در فرایند برگزاری مزایده ­ها و واگذاری اماکن تاریخی و آسیب شناسی این فرایند، مطرح گردید و با توجه به حضور کارشناسان رسمی دادگستری، ابعاد فنی و حقوقی موضوع مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و به مباحث مطروحه توسط مشاورین اقتصادی صندوق احیاء و کارشناسان یاد شده، شامل محورهای

  • دقت لازم در تعیین کاربری با توجه به شرایط پیرامونی و کارکرد حفاظتی و در عین حال اقتصادی آن
  • تسهیل در سرمایه­ گذاری متقاضیانی که شرایط اهلیت آنها برای صندوق احیاء و نمایندگان صندوق در استانها احصاء شده باشد
  • تدقیق نرخ بازگشت سرمایه و نرخ اجاره ­بها با در نظر گرفتن فرصت از دست رفته سرمایه و تفاوت بین ضریب اشغال روزهای تعطیل و غیر تعطیل
  • با توجه به قرارگیری بخشی از بناها در مقاصد غیر گردشگری، جهت حفاظت و جلوگیری از تخریب بنا، با شرایط ویژه به متقاضیان واگذار شوند.

پس از بحث و بررسی مورد جمع بندی قرار گرفت و پس از آن راهکارهای قانونی به منظور حل و فصل مشکلات موجود مورد پذیرش واقع شد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی

صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی موسسه ای غیرانتفاعی و وابسته به سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایران است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
لینک مرتبط:
http://chre.ir/
سایت صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی
منتشر شده در سرویس:

مسابقه و فراخوان

رویدادمرتبط:

| سومین نشست نمایندگان صندوق احیاء