اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394110452104981

5 مزیت شرکت در همایش‌‌های متناسب با حوزه‌ کاری

کد: 1394110452104981

https://goo.gl/HReqe5

، تهران , (اخبار رسمی): از زمانی‌که رسانه‌های اجتماعی مختلف پا به عرصه‌ زندگی انسان‌ها گذاشته‌اند، اغلب ما اهمیت ملاقات­‌های رودررو را در جامعه‌ و به‌ویژه جامعه کسب‌وکار فراموش کرده‌ایم. در حالی که می‌توان با توجه به مزایای فعال بودن و شرکت در جلسات و گردهمایی‌­ها، در این مکان‌­ها با افراد جدید در زمینه کاری‌ آشنا شده و به‌­راحتی از حضور ماهانه یا سالانه در این جلسات نفع برد.

5 مزیت شرکت در همایش‌ های متناسب با حوزه‌ی کاری خود

صاحبان کسب‌وکارهای کوچک گاهی در انزوا قرار می‌گیرند و از نقطه‌نظرات متفاوتی که ممکن است باعث پیشرفت آنها شده و روی نتایج آنها در آینده تاثیر داشته باشد بی‌بهره می‌مانند؛ اما شرکت در کنفرانس‌­ها و استفاده از سخنرانی‌ها و سایر جنبه‌­های آموزشی آنها سبب رشد کسب‌وکارشان خواهد شد

از زمانی‌که رسانه‌های اجتماعی مختلف پا به عرصه‌ زندگی انسان‌ها گذاشته‌اند، اغلب ما اهمیت ملاقات­‌های رودررو را در جامعه‌ و به‌ویژه جامعه کسب‌وکار فراموش کرده‌ایم. در حالی که می‌توان با توجه به مزایای فعال بودن و شرکت در جلسات و گردهمایی‌­ها، در این مکان‌­ها با افراد جدید در زمینه کاری‌ آشنا شده و به‌­راحتی از حضور ماهانه یا سالانه در این جلسات نفع برد.

برخلاف تصور اکثر مردم تنها حضور در رویدادها کافی نیست، بلکه برای اینکه بتوان بازدهی خوبی از این رویدادها کسب کرد؛ ضروریست که با افراد دیگر در ارتباط بوده و همچنین از فرصت‌ها نهایت استفاده را کرد.

صاحبان کسب‌وکارهای کوچک با وجود مشغولیت‌­های زیاد برای شرکت و حضور در رویدادها و سمینارها برنامه‌­ریزی می‌­کنند، چون فرصت‌های بزرگی در دل این همایش‌ها نهفته است. در ادامه به 5 دلیل اشاره می‌کنیم که نشان می‌­دهند شرکت در همایش‌‌های متناسب با کسب‌وکار چه فوایدی دارند:

 

1) فرصت­‌های آموزشی

فرقی نمی‌کند چقدر در حوزه خود مجرب هستید، حضور در همایش‌ها باعث یادگیری موضوعات و ایده‌های جدیدی خواهند شد. صاحبان کسب‌وکارهای کوچک گاهی در انزوا قرار می‌گیرند و از نقطه‌نظرات متفاوتی که ممکن است باعث پیشرفت آنها شده و روی نتایج آنها در آینده تاثیر داشته باشد بی‌بهره می‌مانند؛ اما شرکت در کنفرانس‌­ها و استفاده از سخنرانی‌ها و سایر جنبه‌­های آموزشی آنها سبب رشد کسب‌وکارشان خواهد شد.

2) نتورکینگ یا شبکه‌­سازی با هم­‌صنفی­‌های خود

کنفرانس‌­های صنعتی اغلب فرصت‌های مناسب برای شبکه­‌سازی فراهم می‌کنند. حضور شرکت‌­های مختلف و رقیب از نقاط مختلف کشور منابع ارزشمندی برای کسب‌وکارهای مختلف فراهم می‌کند. اجتناب از حضور در کنار رقیبان به‌­دلیل ترس از اینکه رقبا مزیت رقابتی را کشف کنند، خود سبب محدود شدن موفقیت می‌­شود.

همکاری یکی از راه­‌های ایجاد ارتباطات است. اگرچه ممکن است افرادی با نیت‌­های بد هم وجود داشته باشند. اما اکثر مردم زمانی‌که ارتباطات شخصی با دیگران داشته باشند می‌توانند به یکدیگر کمک کنند تا ایده‌های جدیدی را کشف و جرقه‌های الهام‌بخشی در مورد موضوعات مختلف داشته باشند.

3) تثبیت موقعیت خود به عنوان یک متخصص

دلیل دیگر این است که می‌توان تخصص خود را میان همنوعان و مشتریان توسعه داد. اغلب کسانی‌که در صنعت فعال هستند به صورت مرتب در جلسات حضور پیدا می‌کنند، برای نشریات صنعتی مختلف مقاله می‌نویسند و سعی می‌کنند اطلاعات تخصصی خود را با مردم به اشتراک بگذارند.

4) کشف سرویس‌ها و محصولات جدید

بعضی وقت‌ها اهمیت شرکت در رویدادها لزوما آشنایی با افراد جدید و نتورکینگ نیست. در اکثر رویدادها نه‌تنها می‌توان با افراد جدید آشنا شد، بلکه حضور در این رویدادها آشنایی با محصولات و سرویس‌های نوآورانه‌ای به همراه خواهد داشت که به درد کار و حرفه‌ فعالان صنعتی می‌خورد. کشف کردن این راه‌حل‌های جدید یکی از بهترین روش‌های جلو زدن از رقبا است و در دنیای امروزی اگر از رقبا جلو نزنیم، رقبا از ما جلو خواهند زد.

5) سرگرمی

انجام هرکاری بدون سرگرمی به سرعت خسته‌­کننده می‌­شود؛ بنابراین برای بودن و تلاش در هر کسب­‌و­کاری الزام به داشتن سرگرمی هم وجود دارد. کنفرانس‌­های مختلف نیز با ترکیب بخش‌های آموزشی، اجتماعی و سرگرمی سعی می‌کنند شغل افراد را برای آنها لذت‌بخش‌تر کنند.

باور اشتباهی بین مردم وجود دارد که فکر می­کنند می­توانند تمام اطلاعاتی که در این جلسات وجود دارد را در اینترنت مشاهده کرده و به آنها دسترسی داشته باشند، در حالی‌که هدف از رویدادها تنها انتقال اطلاعات نیست، بلکه در واقع نکته ارزشمند، حضور در این جلسات و روابط ایجادشده است.

بسیاری از مردم ارزشمندترین بخش شرکت در این جلسات را گفت‌وگو با بقیه در زمان­‌های استراحت بین­ جلسات می‌­دانند، در حالی‌که این موضوع در هیچ بخشی از دستور کار جلسات ذکر نمی‌شود. در واقع این خود مردم هستند که سبب تغییر میزان بازگشت سرمایه خود از رویداد می‌­شوند، در واقع اگر بتوان رابطه‌هایی عمیق و واقعی در رویدادها ساخت، در آینده می‌توان از مزایای آن به خوبی استفاده کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز پیوستن به رویدادهای مختلف به لینک evand.ir/events مراجعه کنند.‌ 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایوند

ایوند یک ابزار مدرن برای معرفی و فروش بلیت رویدادهای مختلف است. با استفاده از این ابزار برگزارکنندگان می‌توانند به راحتی رویداد خود را معرفی کرده و بلیت آن را به فروش برسانند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش