اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394110552214981

به همت آکادمی زبان ایران

کارگاه یک‌روزه «چطور با هر جور آدمی ارتباط بگیریم؟» برگزار می‌شود

کد: 1394110552214981

https://goo.gl/GXNJNh

، تهران , (اخبار رسمی): کارگاه یک‌روزه «چطور با هر جور آدمی ارتباط بگیریم» با محورهایی چون ارتباط‌گیری‌ با افراد سرسخت، ارتباط گیری با افراد عصبانی، برقراری ارتباط سالم با دیگران و حل مشکلات برقراری ارتباط با افراد برگزار می‌شود. مدرس این کلاس پویا ودایع، نویسنده تنها کتاب زبان بدن بومی ایران است.

کارگاه یک‌روزه «چطور با هر جور آدمی ارتباط بگیریم؟» برگزار می‌شود

زبان بدن بسیار قدیمی‌تر و درونی‌تر از زبان گفتار برای انسان‌هاست. آلبرت محرابیات در کتاب «پیام‌های خاموش» می‌گوید: 55 درصد ارتباطات از طریق زبان بدن اتفاق می‌افتد. افراد به محض دیدن شما به طور حسی، برداشتی کلی از شما خواهند داشت که زبان بدن این تصورات را شکل داده، تائید می‌کند یا تغییر می‌دهد. در واقع زبان بدن خیلی پیش از این، در مغز برنامه‌ریزی شده است، حتی افرادی که مادرزاد نابینا به دنیا می‌آیند زبان بدن مشابهی با افراد بینا دارند.

شاید قدرت زبان بدن به بهترین صورت در این جمله مشهور امی کودی خلاصه شده باشد: «حالات غیرکلامی ما تصورات و احساسات دیگران نسبت به ما را کنترل می‌کند.»

در سال‌های اخیر، مطالعات جالبی که در دانشگاه‌های هاروارد، پرینستون و دیگر دانشگاه‌های برتر انجام شده، جنبه‌های جدیدی از زبان بدن و استفاده از آن را آشکار کرده است، بنابراین درحالی‌که قدرت زبان در انتقال درست پیام بسیار اهمیت دارد، قدرت زبان بدن می‌تواند عاملی تعیین‌کننده در شکل‌گیری احساس ما نسبت به دیگران باشد.

می‌توان گفت، بدن بهتر از چهره احساسات را انتقال می‌دهد. همه ما با این دانش بزرگ می‌شویم که چگونه بر اساس حالات چهره با یکدیگر تعامل کنیم، در حالی‌که ممکن است چهره بهترین ابزار در این خصوص نباشد.

بر همین اساس، محققان دانشگاه پرینستون آزمایش بسیار ساده‌ای انجام دادند. آنها از افراد شرکت‌کننده در آزمایش خواستند تا از روی عکس افراد در مورد اینکه آنها احساس شادی، پیروزی، غم یا شکست می‌کنند، قضاوت کنند. در بعضی از این عکس‌ها فقط حالات چهره مشخص بود، بعضی‌ها زبان بدن را نشان می‌داد و در بعضی عکس‌ها هر دوی این موارد دیده می‌شد.

نتایج به‌دست آمده بسیار شگفت‌انگیز بود: «در چهار آزمایش جداگانه، شرکت‌کنندگان اغلب احساسات عکس‌هایی را درست تشخیص دادند که حالات بدن را به تنهایی یا در کنار چهره نشان می‌داد تا عکس‌هایی که فقط حالات چهره در آنها مشخص بود.»

به گفته محقق ارشد، تئودوروف، تشخیص احساسات به شدت منفی یا به شدت مثبت از یکدیگر بسیار دشوار است.

با این نتایج، موضوع جالب‌تر می‌شود. در واقع زبان بدن فقط موضوعی برای یادگیری نیست. بیشتر این حالات درون ما نهادینه شده است. به عنوان مثال، محققان دانشگاه کلمبیا به بررسی افرادی که به صورت مادرزادی نابینا بودند در پاراالمپیک پرداختند، بنابراین اگر زبان بدن تا این اندازه باستانی و ریشه‌دار و در نشان دادن احساسات واقعی ما تا این اندازه قدرتمند است، چگونه می‌توانیم در زندگی روزمره برای به دست آوردن آنچه می‌خواهیم بهتر از آن استفاده کنیم؟ پیشنهاد می‌کنیم برای پاسخ به این سوال شرکت در این کارگاه را از دست ندهید...

تاریخ برگزاری این کارگاه 30 بهمن است و به شرکت‌کنندگان گواهی حضور در دوره ارائه می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به آدرس goo.gl/PPdScM مراجعه کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایوند

ایوند یک ابزار مدرن برای معرفی و فروش بلیت رویدادهای مختلف است. با استفاده از این ابزار برگزارکنندگان می‌توانند به راحتی رویداد خود را معرفی کرده و بلیت آن را به فروش برسانند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش