اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394113053175039

مروری بر نخستین کنفرانس تبلیغات دیجیتالی

کد: 1394113053175039

http://j.mp/1Qt3nMP

، تهران , (اخبار رسمی): نخستین کنفرانس تبلیغات دیجیتالی، 27 بهمن‌ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد. این کنفرانس با حضور میهمانانی چون محمد ناطق، دکتر علی عراقچی، دکتر بهنود الله‌وردی نیک، دکتر شهریار شفیعی و خانم شهرزاد اسفرجانی سعی در انتقال دانش تخصصی و کاربردی و ارائه تجربیات و نتایج کمپین‌های موفق دیجیتالی داشت تا زمینه را برای کسب دانش و تجربه برای صاحبان کسب‌وکار و مدیران بازاریابی و تبلیغات فراهم آورد.

سالن برگزاری کنفرانس تبلیغات دیجیتالی

بهنود الله‌وردی: ما در عصر content clutter هستیم و قرار نیست به هر قیمتی محتوا تولید کنیم. برای تولید پیام در تبلیغات مهم است که توجه شود ما در چه جایگاهی از هدف قرار داریم. باید قبول کرد که نخواهیم توانست همزمان پیامی بدهیم که مخاطب ما را ببیند، بشناسد، دوست داشته باشد و منجر به خرید شود

کنفرانس تبلیغات دیجیتالی برای اولین بار در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد تا گامی بزرگ در راستای آشنایی مدیران و صاحبان کسب‌وکار ایران با این صنعت جدید بردارد.

افتتاحیه برنامه با سخنرانی ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر جلالی آغاز شد و با سخنان دلنشین دکتر محمودیان، مدرس دانشگاه و مشاور بازاریابی و تبلیغات، حول محور تبلیغات و رفتار مصرف‌کننده در پارادایم دیجیتالی ادامه یافت.

محمودیان با اشاره به اینکه ما در تبلیغات به دنبال توجه مردم هستیم، تاکید داشت که بهترین کمپین‌های تبلیغاتی بدون جلب توجه، موفق نخواهند بود. وی افزود: «بالا رفتن کاربران اینترنت باعث شده تا سرعت تغییر رفتار مصرف‌کننده افزایش یابد. مشکل فعلی ما این است که رفتار مصرف‌کننده را نمی‌شناسیم و در نتیجه بر اساس ذهنیات خود کمپین‌های تبلیغاتی را اجرا می‌کنیم و نتیجه‌ای نمی‌گیریم. باید به عادات رسانه‌ای توجه کرد. امروز citizen در حال تبدیل شدن به Netizen است. ما از رفتار لمسی به سمت رفتار مشاهده‌ای پیش می‌رویم. به همین دلیل است که Video marketing اینچنین رشد کرده است. فضای مجازی عمق و وسعت اطلاعات را زیاد کرده و در نتیجه به شدت منجر به رفتار مقایسه‌ای در رفتار مصرف‌کننده شده است.»

در ادامه، دکتر محمد ناطق، مدیریت برندینگ بانک ملت و مشاور تبلیغات و برندینگ، در رابطه با توسعه استراتژی دیجیتالی کسب‌وکارها بحث جامعی ارائه کرد. ناطق در این سخنرانی اشاره کرد: «بستر توسعه دیجیتال، استراتژی دیجیتال است و تا وقتی آماده نباشد، بازاریابی دیجیتال به خوبی پیش نخواهد رفت. علاوه بر این حضور در فضای دیجیتال در حال حاضر یک فرصت است که در چندسال آینده به یک ضرورت تبدیل خواهد شد.» با توجه به تجربیات فراوان دکتر ناطق، به مخاطبان پیشنهاد شد که فقط به دنبال افزایش فروش نباشند. فرصت‌های کاهش هزینه بهتری در فضای دیجیتال وجود دارد که باید به آنها پرداخت. ابزارهایی که بتوانند فروش را بالا ببرند کم نیستند، اما ابزارهایی که بتوانند هزینه را کاهش دهند زیاد نیستند. وی در پایان با جمع‌بندی صحبت‌های خود بر این موضوع تاکید کرد که اهداف شما در راستای استفاده از دیجیتال، باید بر اساس بینش شما نسبت به مشتری و در چارچوب استراتژی دیجیتال‌تان قرار گیرد.

سخنران بعدی دکتر فرزاد مقدم، مدرس و مشاور تبلیغات و برندینگ بود که در خصوص برنامه‌ریزی موثر رسانه‌های دیجیتال صحبت کرد. پس از صحبت‌های دکتر مقدم، نوبت به استراحت کوتاه 30‌دقیقه‌ای و پذیرایی رسید. حاضرین در این زمان با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به دیدن غرفه‌های شرکت‌کننده پرداختند. در بازدید از غرفه‌ها، صحبت‌هایی پیرامون نوع فعالیت‌های طرفین و همکاری‌های احتمالی پیش‌رو بین برگزارکنندگان، حامیان و بازدیدکنندگان شکل گرفت.

پس از بازگشت به سالن، دکتر علی عراقچی در خصوص کمپین اجتماعی «ایران را باید دید» صحبت کرد. وی با اشاره به اینکه صادرات خدمات و تجارت الکترونیک بحث جدیدی است که اگر در استراتژی شما نباشد، عقب خواهید ماند، کمپین #Mustseeiran و تاثیر آن بر ارتباطات بین‌المللی ایران و اثربخشی فرجام را شرح داد. در این کمپین از ابزار گردشگری و محیط زیست برای مقابله با ایران‌هراسی استفاده شده است. دراین راستا بیش از 150 کمپین به‌صورت مردمی اجرا شده و جاذبه‌های ایران به دنیا معرفی شد. دکتر عراقچی مخاطبان کنفرانس تبلیغات دیجیتال را دعوت به اشتراک‌گذاری این کنفرانس در شبکه‌های اجتماعی کرد و از تئوری country of origin effect on product (تاثیر کشور اصلی بر روی تصمیم‌گیری در بازاریابی محصول) مثال‌هایی زد و تاکید کرد که باید در این خصوص برای ایران تصویرسازی شود. در کنار این کمپین از هشتگ #ماباهمیم استفاده شده که هیچگونه جهت‌گیری سیاسی ندارد، بلکه مردمی و به جهت تصویرسازی ایران در دنیا مورد استفاده قرار گرفته است.

سخنرانی دکتر بهنود الله‌وردی‌نیک، مدرس و مشاور بازاریابی و برندینگ حاضرین در سالن را به موضوع استراتژی دیجیتال کسب‌وکارها معطوف ساخت. وی به اهمیت پیام در فضای دیجیتال تاکید کرد؛ «ما هم‌اکنون در عصر ازدحام رسانه و ازدحام پیام هستیم. ما در عصر content clutter هستیم و قرار نیست به هر قیمتی محتوا تولید کنیم. برای تولید پیام در تبلیغات مهم است که توجه شود ما در چه جایگاهی از هدف قرار داریم. باید قبول کرد که نخواهیم توانست همزمان پیامی بدهیم که مخاطب ما را ببیند، بشناسد، دوست داشته باشد و منجر به خرید شود.» دکتر الله‌وردی در ادامه با سوال “پیام «جالب» یا پیام «دقیق»؟” مخاطبین را به چالش کشید و انواع پیام‌های یک‌وجهی و چندوجهی را توضیح داد. پیام باید در سطح استراتژیک و مفهومی یکپارچه باشد، ولی در سطح رسانه باید متناسب با رسانه باشد و هویت یکپارچه را منتقل کند. به عقیده ایشان انواع رسانه‌ها paid media, Earned media, shared media و owned mediaهستند و نیز باید توجه کرد که رسانه‌های Paid media یعنی رسانه‌هایی که برای آنها هزینه می‌پردازیم و برای ایجاد برندآگاهی مناسب‌تر هستند. استفاده دقیق و درست از هدف‌گیری قلب و فکر مخاطب، یکی از چهار رسانه را برای نشر پیام انتخاب می‌کند.

سخنران بعدی، دکتر شهریار شفیعی، مدرس و مشاور بازاریابی و برندینگ، موضوع User experience از برند در فضای مجازی را برای صحبت انتخاب کرده بود. وی سخنرانی خود را اینگونه آغاز کرد: «در مورد برندسازی در سال‌های مختلف به اینجا رسیدیم که دیگر مساله کیفیت محصول نیست، بلکه کیفیت تجربه کاربر است. سوال این است که چطور محصولی بدهیم که در این ازدحام محصول، قابل‌تامل باشد؟ درهم‌رفتگی دنیای دیجیتال و دنیای واقعی طوری است که تقاوت بین این دو کمرنگ شده است. تجربه مخاطب در فضای الکترونیک این سوال را به‌وجود می‌آورد که در این دنیای رقابتی محصول جدید چطور مورد اقبال او قرار خواهد گرفت. توجه به تجربه کاربر و اینکه چگونه او مرا به دیگران توصیه می‌کند اهمیت زیادی دارد. مکانیزم‌های تاثیرگذاری برند بر ذهن مخاطب را باید درک کرد. ما ایرادات خودمان را نمی‌دانیم و باید سیستمی برای درک تجربه مخاطب از برندمان داشته باشیم. در واقع UX کیفیتی از تجربه است که کاربر در حین تعامل با یک سیستم یا محصول کسب می‌کند.»

سخنرانی دکتر شفیعی با تاکید بر این جمله پایان یافت که ما اکنون در عصری هستیم که interbrand معظم‌ترین مرجع ارزیابی برند می‌گوید؛ «اکنون عصر شماست» و به تجربه کاربر توجه می‌کند.

در نهایت یکی از جذاب‌ترین سخنرانی‌ها، سخنرانی شهرزاد اسفرجانی بود. وی خود را قصه‌گوی برندهای ایرانی معرفی کرده و حول موضوع کسب‌وکارهای مبتنی بر بازاریابی دیجیتالی صحبت کرد. مطالب اسفرجانی از اینجا آغاز شد که رسانه‌های اجتماعی و دیجیتال دنیا را فتح کرده‌اند، در حالی که رسانه‌های انبوه در بحران زوال هستند؛ یا باید نو شوند و یا می‌میرند. هزینه رسانه بر اساس احتمال دیده‌شدن هر نفر، به هزینه بر اساس زمان دیده شدن هر تبلیغ تبدیل شده است. اما باید دقت شود که هر کسب‌وکار به سکوی مناسب خودش نیاز دارد و امروزه Return of Investment جای خود را به Return of Insightداده است. اسفرجانی از هفت مرحله تولید محتوا با عناوین شنیدن، دیدن و آنالیز )تعریف دقیق مخاطب، استراتژی محتوا، ابزارها و سکوها، خلق و تولید، درگیر کردن) و ارزیابی نام برد و سپس از داستان موفقیت شناخت بینش مخاطب در مثال واقعی داروهای گیاهی برای بیان منظور خود استفاده کرد و در پایان افزود: «تنها چیزی که اهمیت آن تغییر نکرده بلکه بیشتر هم شده، محتواست.»

در قسمت پایانی کنفرانس سخنرانی‌های دکتر اراسب احمدیان با موضوع مطالعه موردی دیجیتال‌سازی در موسسه محک آغاز شد و پس از آن، طوفان شاطرلو مدیر عامل شرکت بازاریابی دیجیتالی QISMAR از طریق اسکایپ به جمع سخنرانان برنامه پیوست. ایشان در رابطه با هماهنگی در کانال‌های بازاریابی چندگانه نکاتی را بیان کرد. سپس جعفر اسدی و فرهاد بابازاده، برنامه را با مباحثی مرتبط با تبلیغات دیجیتال ادامه دادند.

یکی از اقدامات جالب انجام‌شده در این کنفرانس، انتخاب یکصد شرکت سرآمد دیجیتال سال 94 بود. این شرکت‌ها توسط نظرسنجی مردمی انتخاب شدند و در پایان مراسم، تندیس یادبودی به آنها اعطا شد.

در این کنفرانس سعی بر انتقال دانش تخصصی و کاربردی از طریق سخنرانی مشاوران و مدیران متخصص حوزه تبلیغات و دیجیتال و نیز ارائه تجربیات و نتایج کمپین‌های موفق دیجیتالی بود تا بتوانند زمینه‌ای را برای کسب دانش و تجربه برای صاحبان کسب‌وکار و مدیران بازاریابی و تبلیغات فراهم آورند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صباسل

صباسل استارتاپی است که در سال 1392 و با هدف ارائه خدمات رسانه دیجیتال، توسط بعضی چهره‌های شناخته شده صنعت ارتباطات کشور تأسیس شد. چهار حوزه اصلی فعالیت صباسل عبارتند از: - سرویس‌های ارزش افزوده موبایل - پخش ویدئو بر روی تلفن همراه - صباد؛ سامانه تبلیغات تلفن همراه - انتشار و بومی سازی محتوای تلفن همراه

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]