اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960123245855039

یک کمپین وایرال موفق چگونه طراحی میشود؟

کد: 13960123245855039

https://goo.gl/bBPsWy

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از روشهایی که میتواند سوار موج حضور افراد در فضای مجازی شد، بازاریابی وایرال یا ویروسی است. در این روش محتوای شما توسط کاربران دست به دست میشود و آنها به مثابه کانال ارتباطی شما عمل میکنند.در ادامه چند توصیه برای اجرای کمپین های وایرال آمده است.

یک کمپین وایرال موفق چگونه طراحی میشود؟

کانالهای ارتباطی یکطرفه دیگر نمیتوانند مشتری را جذب کنند و امروزه بازاریابان و مصرف کننده همه بخشی از مردم هستند خصوصا در دنیای مجازی در کنار هم و در تعامل با هم قرار دارند.

همه میدانیم که دیگر زمانی که بازاریابان از طریق وسایل ارتباط جمعی با مصرف کنندگان ارتباط یکطرفه داشته باشند، گذشته است و امروزه بازاریابان و مصرف کننده همه بخشی از مردم هستند خصوصا در دنیای مجازی در کنار هم و در تعامل با هم قرار دارند. کانالهای ارتباطی یکطرفه دیگر نمیتوانند مشتری را جذب کنند.
یکی از روشهایی که میتواند سوار موج حضور افراد در فضای مجازی شد، بازاریابی وایرال یا ویروسی است. در این روش محتوای شما توسط کاربران دست به دست میشود و آنها به مثابه کانال ارتباطی شما عمل میکنند.در ادامه چند توصیه برای اجرای کمپین های وایرال آمده است.
 

از طریق تراکم اطلاعات، نفوذ کنید و تاثیر بگذارید
با نمایش آنلاین تبلیغات به میزان 5.3 تیریلیارد بار در سال، 400 میلیون توییت فرستاده شده به طور روزانه، 144 هزار ساعت ویدیویی که هر روز روی یوتیوب آپلود می‌شود و 4.75 میلیارد تکه محتوایی که هر روز در فیس بوک به اشتراک گذاشته می‌شود، پست کردن تعداد کمی اطلاعات و مطالب تکراری در وب سایت شرکت، نمی‌تواند در میان این حجم عظیم اطلاعات نفوذ و تاثیر گذاری‌ای داشته باشد. شما به چیزی احتیاج دارید که در این بحر طویل، نفوذ و تاثیرگذاری‌ای داشته باشد.
پوشش رسانه‌ای رایگان ایجاد کنید؛ کمپین‌های ویروسی موفق معمولا توجه بیش از یک میلیون را جلب می‌کنند.
رنکینگ جستجوی ارگانیک خود را به طور قابل ملاحظه ای بهبود دهید
درگیری برندی را افزایش دهید؛ وقتی کاربران خودشان محتوایی را انتخاب کنند، بیشتر با محتوا و برند درگیر می‌شوند تا موقعی که محتوایی به آنها داده شود. 
 

حال چگونه محتوایی تولید کنید که مردم به اشتراک بگذارند؟
گام اول: یک عنوان متقاعد کننده بنویسید

عنوان شما چیزی است که بازدیدکننده‌های جدیدی را جذب می‌کند. هرچه بیشتر بتوانید افراد را به استفاده از محتوایتان وادار کنید، شانس بیشتری برای واداشتن افراد به به اشتراک گذاری آن دارید. اگر نتوانید کلیک ابتدایی را بگیرید، محتوایتان هیچ شانسی برای موفقیت نخواهد داشت.
گام 2: از محرک‌های احساسی قوی استفاده کنید
مهم است که بیشترین هیجان احساسی را به سرعت ایجاد کنید. سریع و سخت و با احساسات قوی وارد عمل شوید، اما به یاد داشته باشید که برندینگ را در حداقل نگاه دارید. استفاده زیاد از برندینگ می‌تواند باعث شود که بسیاری از بازدیدکننده‌ها محتوا را اسپم یا تجاری فرض کنند و به آن توجه نکنند، و چیزهای مثل نبود علاقه، رها کردن یا حتی پس زدن را در پی داشته باشد.
وقتی محتوای شما در فرم ویدیو است، مطمئن شوید که به افراد یک محرک احساسی می‌دهید. این کار باید بوسیله‌ پر هیجان کردن نقاطی که در محتوای شما از نظر احساسی مهم هستند، با توقف‌ها و فاصله‌هایی انجام شود. 
گام 3 : محتوای را ایجاد کنید که با محرک های احساسی درست به سمت مخاطب برود
به طور معمول، احساسات مثبت در وایرال شدن محتوا تاثیر بیشتری دارد. معمولا برانگیختن حس کنجکاوی، حیرت، علاقع، شگفتی و تردید، محرک های موثری هستند.
 

برندتان را به یک پیام احساسی گره بزنید
هدف، یافتن پیوند به موضوعی است که مصرف‌کننده های شما را مستقیم یا غیر مستقیم به برند یا محصول شما مرتبط می‌کند. همزمان، باید مطمئن شوید که موضوعی که انتخاب می‌کنید، وضعیت برند شما را مثبت منعکس کند. 
نفع عموم را در نظر بگیرید
در نظر داشته باشید که یکی از بهترین راه‌ها برای ساخت یک جزء اثرگذار احساسی از محتوای وایرال، که همچنین با برند شما به خوبی کار می‌کند، این است که برندتان را به یک پیام مربوط به منفعت عمومی گره بزنید. فکر بکر این است که چگونه می‌شود برند شما توانایی خلق محتوایی که منفعت عمومی یا آگاهی ایجاد کند را همزمان با فعال کردن محرک‌های احساسی قوی، داشته باشد. 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صباسل

صباسل استارتاپی است که در سال 1392 و با هدف ارائه خدمات رسانه دیجیتال، توسط بعضی چهره‌های شناخته شده صنعت ارتباطات کشور تأسیس شد. چهار حوزه اصلی فعالیت صباسل عبارتند از: - سرویس‌های ارزش افزوده موبایل - پخش ویدئو بر روی تلفن همراه - صباد؛ سامانه تبلیغات تلفن همراه - انتشار و بومی سازی محتوای تلفن همراه

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]