اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395033158155457

استحصال و حمل اجزای غیرخوراکی دام تنها با نظارت بهداشتی دامپزشکی مجاز است

تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در سیستان و بلوچستان

کد: 1395033158155457

https://goo.gl/xP34hK

، تهران , (اخبار رسمی): تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در تمامی مراحل تولید اعم از کشتارگاهها، مراکز بسته بندی، توزیع و عرضه اجرا شد.

تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی استان از تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در تمامی مراحل تولید اعم از کشتارگاهها، مراکز بسته بندی ، توزیع و عرضه آن خبر داد.
دکتر حسینی گفت:  به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و دام از طریق فرآورده های خام دامی، به ویژه با شروع فصل گرما احتمال خطر شیوع بیماری هایی مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را افزایش می دهد، گوشت قرمز مورد نیاز خود را منحصراً از قصابی ها و مراکز مجاز عرضه محصولات پروتئینی تحت نظارت این اداره کل تهیه نمایند.
 وی همچنین ضمن تاکید بر اینکه خطر انتقال بیماری های مشترک نظیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز از طریق مصرف گوشت آلوده طیور کمتر از خطر بیماری های منتقله از دام نیست،  تهیه گوشت مرغ به صورت مرغ بسته بندی شده کشتار روز یا منجمد با حفظ شرایط بهداشتی را بهترین راه پیشگیری از این بیماری های دانست.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زاهدان در این رابطه گفت: در راستای نظارت بهداشتی دامپزشکی بر فرآورده های خام دامی و صیانت از سلامت و بهداشت عمومی شهروندان زاهدانی، در هفته دوم ماه مبارک رمضان، 4 هزار و 629  کیلوگرم انواع گوشت قرمز و مرغ غیربهداشتی و فاسد به دلیل منع مصرف انسانی، از سطح شهر زاهدان جمع آوری و معدوم شد.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان دامپزشکی کشور

در سال 1372 سازمان‌ دامپزشکی‌ کشور بعنوان‌ سازمان‌ مستقل‌ وابسته‌ در تشکیلات‌ وزارت‌ جهاد سازندگی‌ شناخته‌ شدن و انجام‌ وظیفه‌ رئیس‌ سازمان‌ مستقیماً تحت‌نظر وزیر جهاد سازندگی‌( جهاد کشاورزی) قرار گرفت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی