اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395033158245464

با مشارکت دولت و فعالان صنعت

دولت فرمان حمایت از صنعت شیر را صادر کرد

کد: 1395033158245464

http://j.mp/28J80mU

، تهران , (اخبار رسمی): طرح جامع ساماندهی وضعیت تولید، فرآوری، بازار و مصرف شیر با هدف حمایت از دامداران و تقویت بخش غیردولتی، توسط هیئت وزیران به تصویب رسید.

جلسه هیئت دولت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، در جلسه هیئت دولت که یکشنبه عصر برگزار شد، ، دولت، وزارت جهاد کشاورزی را موظف کرد نسبت به تشکیل صندوق حمایت از توسعه زنجیره صنعت شیر کشور با مشارکت تمام فعالین زنجیره مذکور حداکثر ظرف مدت شش ماه اقدام کند. این وزارتخانه همچنین الگوی مطلوب زنجیره تولید شیر خام تا عرضه محصولات لبنی را به همراه سامانه مورد نیاز برای تسهیل جریان وجوه و کالا در قالب بستر الکترونیکی بانک عامل طراحی کرده و بر استقرار و راه‌اندازی زنجیره مذکور در تمام استان‌ها نظارت خواهد کرد.
در این راستا، مبلغ چهار هزار و 500 میلیارد ریال فرآورده‌های لبنی و بهبود کارکردهای صادراتی و با هدف افزایش بهره‌وری و ارتقای کیفیت تولید شیرخام، تا سقف دو هزار میلیارد ریال بابت ارایه مشوق‌های صادراتی از محل اعتبارات قانون بودجه سال 1395 کل کشور اختصاص خواهد یافت.
تداوم توزیع شیر رایگان در مدارس و پیش‌بینی حداقل سرانه یک کیلوگرم پنیر در سبد خانوارهای تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از جمله تصمیمات این جلسه بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی