اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395033158275464

ازسوی وزارت جهاد کشاورزی

مجوزهای غیر ضروری واردات نهال لغو شد

کد: 1395033158275464

http://j.mp/28JaIc7

، تهران , (اخبار رسمی): وزارت جهاد کشاورزی مجوزهای غیر ضروری و دست و پا گیر واردات نهال و اندام های تکثیری را لغو کرد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، لغو مجوزهای غیر ضروری واردات نهال شامل ارقام و پایه های تجاری و همچنین اندام های تکثیری با هدف تسهیل در تجارت و کسب و کار فعالان بخش کشاورزی انجام شده است.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و صنایع کشاورزی نیز طی نامه ای، لغو مجوزهای غیر ضروری واردات نهال و اندام های تکثیری را به معاون توسعه روابط اقتصادی، بازرگانی خارجی و رییس کل سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد.
علی اکبر مهر فرد در این نامه آورده است که واردات انواع نهال (ارقام و پایه های تجاری) با رعایت ضوابط فنی و شرایط قرنطینه ای اعلام شده توسط سازمان حفظ نباتات و همچنین مطابق با فهرست ارقام ثبت شده از سوی موسسه تحقیقات ثبت گواهی بذر و نهال مجاز می باشد.
وی افزوده است: با توجه به نیاز کشور برای استفاده از ارقام جدید، ثبت سفارش ارقام جدید منوط به هماهنگی با موسسه ثبت گواهی و بذر و نهال و ثبت ارقام جدید در موسسه مذکور است و فهرست ارقام ثبت شده انواع نهال شامل ارقام و پایه های تجاری در دوره های سه ماهه توسط موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال به روز رسانی می شود و تغییرات از طرف این حوزه به سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می شود.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و صنایع کشاورزی تاکید کرده است که انواع اندام های تکثیری شامل نشا، پیاز گل، غده، کوروم و ریزوم فقط با رعایت ضوابط فنی و شرایط قرنطینه ای اعلام شده از سوی سازمان حفظ نباتات و همچنین کنترل و تطبیق آن به لحاظ شکلی توسط موسسه تحقیقات ثبت گواهی بذر و نهال مجاز است و ثبت سفارش این کالاها نیاز به اخذ مجوز از این حوزه ندارد.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی