اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395040659605464

معاون وزارت جهاد کشاورزی خبرداد

اختصاص 28 هزار میلیارد ریال برای سامانه های نوین آبیاری

کد: 1395040659605464

http://j.mp/28TVYBP

، تهران , (اخبار رسمی): معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: 28 هزار میلیارد ریال اعتبار امسال برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در کشور صرف می شود.

اختصاص 28 هزار میلیارد ریال برای سامانه های نوین آبیاری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، علی مراد اکبری در دیدار با استاندار قزوین افزود: نزدیک به 15 هزار میلیارد ریال از این رقم مربوط به اعتبارات صندوق توسعه ملی است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات برای اجرای روش های نوین آبیاری در سطح مزارع و باغ های کشور دچار دغدغه بودیم به طوری که تنها 12تا 13 استان موفق به استفاده از اعتبارات این بخش شدند، اظهار کرد: با منابع اختصاص یافته در سال جاری با دغدغه کمتری در این خصوص مواجه هستیم.
اکبری از فعالیت 800 شرکت در بخش طراحی و اجرای شبکه های آبیاری نوین در کشاورزی کشور خبر داد و گفت: این شرکت ها با وجود برخورداری از دانش فنی و تجهیزات لازم به دلیل ناتوانی مالی، پیمانکاران قدرتمندی نبوده و نمی توانند در این حوزه طرح های بزرگ اجرا کنند.
وی در ادامه به لزوم بهره وری در بخش کشاورزی به منظور مصرف بهینه آب و افزایش تولید تاکید کرد و گفت: اگر شاهد تقویت بخش آب و خاک بوده و منابع مربوط به بخش کشاورزی را به درستی مصرف کنیم، دغدغه ای در بخش تولید نخواهیم داشت.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با وجود تنگناهای مالی اعتبارات قابل توجهی را به بخش منابع آبی کشور تخصیص داده است، اظهار کرد: در همین رابطه تاکنون به لحاظ ارزی 10 میلیارد دلار برای تنظیم و مهار آب های کشور اختصاص داده شده است.
وی در ادامه از اجرای طرح وزارت جهاد کشاورزی برای انتقال کشت گیاهان پرمصرف آب به محیط های کنترل شده از جمله گلخانه ها در آینده خبر داد و گفت: این طرح با هدف بهره وری در مصرف آب و ارتقای راندمان در بخش کشاورزی اجرا خواهد شد.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی