اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395040960315464

با افزایش 20 درصدی نسبت به پارسال محقق شد

خریداری 5 میلیون تن گندم از کشاورزان

کد: 1395040960315464

http://j.mp/28ZoMc8

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر جهاد کشاورزی گفت: روند تولید و برداشت گندم به خوبی در حال طی شدن است. امروز ما بیش از 5 میلیون تن خرید گندم داشته ایم که در مقایسه با پارسال بیش از 20 درصد بیشتر خرید کرده ایم.

خریداری 5 میلیون تن گندم از کشاورزان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی محمود حجتی اظهار داشت:‌ با روندی که در تولید و برداشت گندم دیده می شود، تراز تولید و مصرف کشور مثبت شده است و نیاز کشور به گندم را تامین کرده و باید گفت به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی با اشاره به طرح هایی درباره افزایش تولید و بهره وری گفت: باتوجه به این طرح ها، خصوصا از محل صرفه جویی در زمینه اراضی،با افزایش بهره وری گندم در واحد سطح، سطح اراضی مورد نظر از پارسال به کشت کلزا و دانه های روغنی اختصاص یافته است و امید است در آینده شاهد افزایش روز به روز تولید روغن در داخل کشور باشیم و از وضع اسفبار کنونی نجات یابیم.
وزیر جهاد کشاورزی درباره وضعیت امسال محصولات کشاورزی نیز گفت: با لطف خدا و تلاش بی وقفه تولیدکنندگان سال خوبی داشته ایم ضمن اینکه به جز چند استان که ازخشکسالی رنج می برند وضعیت آبی خوبی داریم و سردرختی ها و میوه های بهاره و تابستان وضعیت خوبی داشته اند.
حجتی با اشاره به دیدار و صحبت های امروز خود با رئیس رسانه ملی گفت: در این جلسه قرار شد درباره آموزش، ترویج و چگونگی مسائل مربوط به کشاورزان و همچنین معرفی کشاورزان نمونه درگوشه و کنار کشور برنامه ریزی شود.
وی افزود: همچنین قرار شد گروه کار مشترک جدیدی میان رسانه ملی و وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود که در این گروه نمایندگان معاونت های مختلف کشاورزی و معاونت های صدا و سیما برای تعامل و همکاری در زمینه های مختلف حضور پیدا کنند تا چگونگی رسیدن به چارچوبی در خصوص طرح های اقتصاد مقاومتی مصوب دولت و ستاد اقتصاد مقاومتی را پیگیری کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی