اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395041361985464

5.6 میلیون تن گندم کشاورزان خریداری شد

کد: 1395041361985464

http://j.mp/29atuUF

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از روزگذشته با پیوستن استان های کردستان و همدان به جرگه خریداران گندم، خرید تضمینی این کالای استراتژیک در سراسر کشور جریان یافته است.

5.6 میلیون تن گندم کشاورزان خریداری شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری با بیان اینکه 31 استان کشور وارد مرحله خرید تضمینی گندم از کشاورزان شده اند، میزان خرید انجام شده تا صبح دیروز را 5.6 میلیون تن اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: از ابتدای فصل برداشت گندم در اوایل فروردین ماه تاکنون 890 مر کز خرید مقدار 5 میلیون و 600 هزار تن گندم با کیفیت مطلوب را از کشاورزان در این 31 استان خریداری کرده اند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ارزش ریالی گندم های خریداری شده را بالغ بر 71 هزار میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: تابه حال بالغ بر 46 هزار میلیارد ریال بابت خرید گندم به حساب کشاورزان واریز شده است.
قنبری با بیان اینکه هم اکنون در اوج زمان برداشت و خرید گندم کشور قرار داریم، تامین اعتبارات مورد نیاز خرید جهت پرداخت به موقع وجوه گندم ها و جلب رضایت کشاورزان را از جمله دغدغه های وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی ایران بر شمرد و از بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خواست نسبت به تامین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز اقدام عاجل انجام دهند.
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران بیشترین میزان خرید گندم را مربوط به استان های خوزستان با 1.4 میلیون تن، گلستان 1.2 میلیون تن ، فارس 740 هزار تن و اردبیل 350 هزار تن اعلام کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تداوم روند خرید گندم در استان ها، تحقق خرید 10 میلیون تنی درسال جاری را عملی دانست و تاکید کرد: امسال نیازی به واردات گندم نداریم و خودکفایی محقق شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی