اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042063885541

چرا به سفر کردن نیاز داریم؟

مزایای سفر برای انسان

کد: 1395042063885541

https://goo.gl/ns7Bl8

، تهران , (اخبار رسمی): هر زمان که از سفر سخن به میان می آید بیشتر بر روی مناطق گردشگری و هزینه های آن بحث می شود و کمتر به فواید سفر توجه می شود.اما ما بر این باوریم که سفردر زندگی‌ انسان اثرات بزرگی‌ بر جای می‌گذرد.

مزایای سفر برای انسان

در طول زندگی صنعتی و مشغله های کاری کمتر فرصت بازنگری در روند زندگی خواهیم داشت، اما هنگام سفر تمام وقت متعلق به خودتان خواهد بود،

هروقت از سفر و مسافرت سخنی به میان آمده در رابطه با مناطق مناسب گردشگری، کتابچه های راهنما و یا هزینه های سفر و چگونگی رسیدن به مکان های گردشگری گفته شده، شاید کمتر کسی مستقیم در باره فواید سفر و تاثیر آن بر روی نحوه زندگی انسان سخن گفته باشد یا شاید هم تا حدودی این موضوع مهم فراموش شده باشد، اما ما بر این باوریم که دیدن دنیا و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف در زندگی‌ انسان اثرات بزرگی‌ بر جای می‌گذرد.

مسافرت همیشه باعث ایجاد انگیزه زندگی و تقویت روحیه شادابی و نشاط در انسان می شود آیا هیچ دقت کرده اید وقتی قصد سفر دارید از شب قبل دچار هیجان خاصی می شوید؟ یا اینکه با چه انرژی بیشتری مشغول به جمع و جور کردن وسایل سفر می شوید؟ روانشناسان معتقدند که این شور و هیجان خود باعث بهبود کیفیت زندگی می شود و امید به زندگی را افزایش خواهد داد بخصوص در جوامع امروزی که سراسر از تنش ها و درگیری های روزانه است و زندگی صنعتی ما را فراگرفته است که شاید کمتر فرصت استراحت یا مسافرت داشته باشیم.

مسافرت کردن به ما این فرصت را میدهد که برای مدتی‌ با روزمرگی‌هایمان خداحافظی کنیم و پس از بازگشتن،دوباره با انرژی به برنامه هایمان برگردیم.سفر کردن،دانایی ما و آگاهی‌ ما را نسبت به جنبه‌های متفاوت زندگی‌ افزایش میدهد.دیدن رسوم جدید،راه‌های متفاوت زندگی‌ کردن و .....

امروزه مثل گذشته سفرها محدود به تجار یا بازرگانان نیست بلکه سفر و گردش به عنوان یکی از برنامه های روزانه جوامع تبدیل شده که همواره مورد تاکید جامعه شناسان و روانشناسان است. ناتاشا گائورا می گوید : طبق تحقیقات بالینی که بین 1000 نفر در سن 60 سالگی، ساکن ایالات متحده آمریکا که سال 2009 میلادی انجام شده کسانی که در طول مدت زندگی خود مسافرت زیاد داشته اند تقریبا 40 درصد کمتر از دیگران در خطر افسردگی دوران بازنشستگی هستند.

قدرت برنامه ریزی صحیح و مدیریت زمان

همگی دارای یک برنامه ریزی روزانه برای زندگی خودمان هستیم اما به دلیل مشکلات و گرفتاری های روزانه گاهی اوقات از این برنامه ریزی دور خواهیم شد. طبق این گزارش هنگامی که سفر می کنیم با علم به اینکه مدت زمان مشخصی را در این محیط خواهیم بود ناخودآگاه مغز را به گونه ای برنامه ریزی خواهیم کرد که بتواند کنترل این زمان را به عهده گیرد .

بنابراین برنامه های منظم تر و کامل تری را در دست خواهید داشت در طول مدت سفر دیگر خبری از آشفتگی برنامه ها و عدم تمرکز نیست بنابراین سیستم مغزما به طور کامل کنترل را به عهده گرفته و فارغ از هرگونه درگیری روزانه برنامه های ما رو کنترل می کند  دقیقا آنچه را که می خواهیم برای ما مهیا خواهد کرد کاری که هرگز زندگی روزمره ما و محل کارمان اجازه آن را به ما نخواهد داد. طبق آمار 20 درصد از برنامه ریزی روزانه ما محقق نخواهد شد آنهم به دلیل تداخل برنامه ها با یکدیگر و عدم کنترل زمان به طور عادی این تداخل هنگام سفر تقریبا به 5 درصد کاهش می یابد که عدد قابل قبولی برای برنامه ریزی روزانه ماست.

می توانیم به بهترین شکل کیف پولمان را اداره کنیم

هیچ وقت مسافرت کردن ارزان نبوده و نیست بنابراین نیاز به برنامه ریزی و مدیریت پول بسیار ضروری است. همین محدودیت ایجاد شده طبق برنامه ریزی باعث می شود به بهترین شکل ممکن توان کنترل خرج و مخارج را داشته باشیم. مدیریت مالی بهترین هدیه سفر کردن به ماست ، هنگامی که صبح از هتل خارج می شویم طبق همان برنامه هزینه خواهیم کرد و از مخارج غیر ضروری خودداری خواهید کرد. تحقیقات نشان داده افرادی که تعداد بیشتری سفر را در کارنامه زندگی خود داشته اند میزان سپرده یا پس از انداز بیشتری نسبت به بقیه هستند فقط به دلیل درس خوبی که آنها از سفر قبلی آموخته اند.

اجتماعی تر خواهیم شد

یک روانشناس فرانسوی، معتقد است وقتی انسان به شهرها و کشورهای دیگر سفر می کند و آداب و رسوم خوب یا بد آنها را می بیند و با آنها مواجه می شود، ناخودآگاه قسمت های خوب را در ذهن خود ثبت می کند و مشغول ترسیم کردن نقشه جدیدی در زندگی اجتماعی خود می شود و هنگام بازگشت به دیار خود آنها را جامه عمل می پوشانید.

خودتان را تجزیه و تحلیل خواهید کرد

در طول زندگی صنعتی و مشغله های کاری کمتر فرصت بازنگری در روند زندگی خواهیم داشت، اما هنگام سفر تمام وقت متعلق به خودتان خواهد بود، تصور کنید که روی یک دریاچه مشغول پاروزدن  هستید پس از کمی توجه به مناظر اطراف ناخودآگاه مشغول مرور کردن زندگی خودتان خواهید شد پس بیشتر فرصت تجزیه و تحلیل رفتارهای خودتان را دارید، اشتباهات را بهتر خواهید دید و نقاط مثبت بیشتر خودنمایی می کند.

بنابراین هنگام سفر فرصت تجزیه و تحلیل زندگی خود را دارید و توان برنامه ریزی مجدد و تغییر نحوه زندگی در دست ماست که باید از این فرصت بخوبی استفاده کرد.

به هر حال بسیار سفر باید کرد تا پخته شود خامی. به یاد داشته باشیم که هرچه سفر کنیم کاملتر خواهیم شد، بنابراین از این فرصت طلایی که خداوند در اختیار ما گذاشته به بهترین شکل باید استفاده کنیم و با دیدن عظمت های آفرینش در طول سفر بیشتر قدردان او باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فلایتیو

فلایتیو، سیستم رزرو آنلاین بلیط هواپیما و قطار است که با آن می توانید در هر کجا و هر زمان، بهترین قیمت های پروازهای داخلی و خارجی را ببینید و خرید کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح