اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950805169655541

سرانجام لغو ویزای روسیه برای ایرانیان

کد: 13950805169655541

https://goo.gl/mI1k3h

، تهران , (اخبار رسمی): موضوع لغو ویزای روسیه برای ایرانیان، از چندین ماه قبل مطرح شده و رایزنی ها برای عملی شدن آن همچنان ادامه دارد.

سرانجام لغو ویزای روسیه برای ایرانیان

بنا بر این گزارش، شهرهای مسکو، سن ‌پترزبورگ و سوچی از مقصدهای اصلی گردشگران ایرانی هستند.

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی فلایتیو، موضوع لغو ویزای روسیه برای ایرانیان، از چندین ماه قبل مطرح شده و رایزنی ها برای عملی شدن آن همچنان ادامه دارد.

به تازگی سفیر ایران در روسیه به این نکته اشاره کرده که فاز دوم فرآیند لغو و تسهیل اخذ روادید برای ایرانیان در جریان است.

مهدی سنایی در کانال تلگرام خود در این خصوص نوشته است: برای تسهیل رفت و آمد میان دو کشور جدولی در سه مرحله تدوین شده است؛ در مرحله اول تفاهم ‌نامه تسهیل اعطای روادید میان وزرای ‌خارجه دو کشور در سال گذشته به امضا رسید که بر اساس آن فرایند دریافت روادید کوتاه ‌تر و دریافت روادید طولانی ‌مدت برای بخش‌ های تجاری و علمی و گردشگری دو کشور آسان ‌تر شد.

در این مطلب که با عنوان «لغو یا تسهیل روادید؟ موج افزایش گردشگری میان ایران و روسیه» منتشر شده، آمده است: در این مورد روسیه به ایران پیشنهاد کرد و در جریان کمیسیون مشترک همکاری‌ های کنسولی دو کشور که آذرماه امسال در تهران برگزار می ‌شود، در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد. چند سالی است روادید گروه‌ های توریستی میان روسیه و چین لغو شده و چنین مذاکراتی میان هند و روسیه نیز در جریان است.

طبق گفته سفیر ایران در روسیه تبادل گردشگر میان ایران و روسیه در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است، طوری که پروازهای میان این دو کشور در حال حاضر به 15 پرواز در هفته افزایش یافته است. در سال 1394 حضور گردشگران ایرانی در روسیه 115 درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته و در همین سال حضور گردشگران روس در ایران 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش، شهرهای مسکو، سن ‌پترزبورگ و سوچی از مقصدهای اصلی گردشگران ایرانی هستند.

مهدی سنایی در راستای اشتیاق مقامات گردشگری روسیه برای تبدیل ایران به یکی از مقاصد اصلی گردشگران روسیه نوشته است: رئیس سازمان گردشگری روسیه اخیرا اعلام کرد ایران یکی از امن‌ ترین کشورها برای گردشگران روس است. این در حالی است که مصر، تونس و تا اندازه ‌ای ترکیه به دلایل امنیتی دیگر چندان مورد توجه میلیون ‌ها گردشگر روس قرار نمی ‌گیرند.

سنایی همچنین به دیدار اخیر خود با رئیس سازمان گردشگری روسیه اشاره کرده و گفته است: اولگ سافانوف به صورت جدی باور داشت که ایران می‌ تواند بخش قابل ‌توجهی، یعنی نزدیک به 10 میلیون نفر از گردشگران فرهنگی روسیه در سال را به خود جذب کند.

او به نقل از رئیس سازمان گردشگری روسیه، تعداد گردشگران روس را 30 میلیون نفر دانسته و عنوان کرده است که 30 درصد آنها گردشگر فرهنگی هستند.

سنایی افتتاح دفتر «ویزیت ایران» در مسکو و فعالیت گسترده شرکت ‌های فعال ایرانی در فضای مجازی، رسانه ‌ای و تلویزیون روسیه را از جمله اقدامات مثبتی دانسته که در جذب گردشگران روس به ایران مؤثر خواهد بود.

روسیه از جمله کشورهایی است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان به خود جذب می کند. مسکو، پایتخت روسیه، از نظر دارا بودن مؤسسات علمی، ورزشی و آموزشی از رتبه خوبی در سطح جهان برخوردار است، به طوری که بیش‌ترین امکانات ورزشی را در کل جهان به خود اختصاص داده‌ است.

در صورت لغو ویزای روسیه برای ایرانیان، پیش بینی می شود تقاضای گردشگران ایرانی برای سفر به این کشور افزایش زیادی پیدا کند.

برای مشاهده پروازهای روسیه به فلایتیو صفحه بلیط خارجی مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فلایتیو

فلایتیو، سیستم رزرو آنلاین بلیط هواپیما و قطار است که با آن می توانید در هر کجا و هر زمان، بهترین قیمت های پروازهای داخلی و خارجی را ببینید و خرید کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی